[IE6 probleem] plaatjes layout met floats

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:48
Hallo beste mensen,

Ik ben bezig (al een half jaar ofzo ;)) met een nieuwe layout voor mijn website. Uiteraard loop ik daarbij tegen wat rariteiten van IE6 aan, waaronder de bugs met PNG :(. Ik weet dat daarvoor een workaround is, dus daar maak ik me nog even niet druk om.
Waar ik me wel druk om maak is het probleem hiermee:
http://www.mvdvlist.nl/nieuwe_layout/foto_index.html Hier laat IE6 gewoon de thumbnail-div's helemaal niet meer zien. Ik heb ze float: left gemaakt, met aan de onderkant een clear: both zodat de plaatjes mooi gevuld worden waar er plek is. Mocht ik de vaste breedte van de site willen veranderen, is dat op deze manier geen probleem. In Firefox werkt dat prima, maar in IE zijn ze ineens zoek :/ terwijl ze met het laden wel even te zien zijn. Wat is er hier aan de hand? Waarom gooit IE ze overal achter? (Alles background:none invullen zorgt dat je ze kan zien)
oh ja, valid XHTML en CSS 8) (heb er dus nog geen IE-hacks inzitten ;))

Mochten jullie nog op- of aanmerkingen op de layout hebben (liefst met concrete tips hoe het beter kan) dan hoor ik dat graag. De PNG's ga ik opnieuw maken, aangezien de schaduwen erg lelijk zijn op deze manier. Momenteel ben ik alleen het originele PS-bestand kwijt :X

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Probeer eens met de z-index te spelen, en haal anders 1 voor 1 de stijlen van objecten weg totdat ze tevoorschijn komen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

hasLayout probleem; geef je #content eens (alleen voor IE) een height:1% oid ;)

Intentionally left blank

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:48
@André: Ze zaten achter élk element (getest met background:none). En Crisp zijn suggestie werkt net zo goed :)
@Crisp: Dat was hem. dank u! Was ik even vergeten, dat alle dingen in IE een hoogte/breedte moeten krijgen als je een probleem hebt. Ik had zelf wel aan een stipje in #content gedacht, wat ook al niet hielp. .

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 01-12-2005 09:53 . Reden: non-argument weggehaald ]