[XP] Windows loopt vast, IMAPI in logboek*

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 23:00
ja daar is weer één van m'n geweldige titels...
in ieder geval

Als ik rechtermuisknop of delete op een bestand doe dan loopt het gedeelte waar ik dat doe (bureaublad, windows verkenner, deze computer, newsleecher enz.) vast en bij taakbeheer komt hetgene dat vastzit er dubbel te staan onderaan de lijst, ik moet explorer.exe beeindigen en explorer.exe opnieuw starten om verder te gaan, er komt elke keer dat dit gebeurd iets vreemds bij het logboek te staan:
eerst:
De COM-service voor IMAPI cd-branders-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en
De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

tegelijkertijd

en steeds precies 6 seconden later komt dit er nog bij:
De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd.

help :(

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Volgens mij is deze service ervoor om met Windows Verkenner Cd's te kunnen branden. Dus je zou dan bestanden naar je CDRW kunnen slepen, waarna je ze kunt branden. Ik ken niemand die dit gebruikt, dus je zou deze service eens uit kunnen zetten, baat et niet, schaad et niet.

- Configuratiescherm
- Systeembeheer
- Services
- Dubbelklik COM-service voor IMAPI cd-branders
- Stop de service
- Zet opstarttype op uitgeschakeld.

Mocht dit je probleem niet oplossen, zet opstarttype dan simpelweg weer op handmatig.
Misschien conflicteerd deze service wel met je brandprogramma o.i.d.

Succes!

EDIT: Heb je Norton AntiVirus? Deze zorgt er ook nog wel es voor dat een rechtermuisknop op een bestand een eewigheid duurt, waardoor je denkt dat ie vastloopt...

[ Voor 13% gewijzigd door Eggie_lwd op 30-11-2005 22:26 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Om het probleem op te lossen kijk eens op http://www.eventid.net

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Moning2
Eggie_lwd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:25:
Volgens mij is deze service ervoor om met Windows Verkenner Cd's te kunnen branden. Dus je zou dan bestanden naar je CDRW kunnen slepen, waarna je ze kunt branden. Ik ken niemand die dit gebruikt, dus je zou deze service eens uit kunnen zetten, baat et niet, schaad et niet.

- Configuratiescherm
- Systeembeheer
- Services
- Dubbelklik COM-service voor IMAPI cd-branders
- Stop de service
- Zet opstarttype op uitgeschakeld.

Mocht dit je probleem niet oplossen, zet opstarttype dan simpelweg weer op handmatig.
Misschien conflicteerd deze service wel met je brandprogramma o.i.d.

Succes!

EDIT: Heb je Norton AntiVirus? Deze zorgt er ook nog wel es voor dat een rechtermuisknop op een bestand een eewigheid duurt, waardoor je denkt dat ie vastloopt...
norton komt dr bij mij nooit meer op :) al andere vervelende ervaringen mee gehad, draai nu AntiVir, daar kan het niet aan liggen, het duurde geen eeuwigheid maar een milleniumheid waar ik niet graag op wacht en bureaublad weergeven werkte ook niet meer als dit gebeurde op et bureaublad, maar ik had wat applicaties en spellen gedeinstalleerd welke ik niet meer gebruikte die onmogelijk hier mee te maken konden hebben (iets met shell integratie of een brandprogramma ofzo) en opnieuw opgestart en voila, gaat allemaal weer goed :? eens zien of dat zo blijft...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je? Dan zet ik dat nog even in de titel per de Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Moning2
sanfranjake schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:56:
Welke versie van Windows gebruik je? Dan zet ik dat nog even in de titel per de Windows Operating Systems - Policy
XP pro SP2
Pagina: 1