Webradio: switchen tussen eigen radio en XFM

Pagina: 1
Acties:

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
Middernacht gaat (eindelijk) mijn eigen webradio online, maar omdat we niet 24/7 DJ's hebben had ik het idee bedacht om de radio te laten switchen naar XFM als we zelf niet draaien, en natuurlijk weer terug switchen als wij weer draaien...

Op de server zelf kunnen we dit helaas niet regelen, dus wilde ik het oplossen met (het liefst) HTML.

Ik kan natuurlijk ook wel een klein iframe-pje bedenken die checkt of we draaien en dan zo nodig de code van de player aanpast, maar kan dit makkelijker? Kan je in je HTML zeg maar een primaire en een secundaire radio opgeven voor je <object>/<embed> ?

2 swim or not 2 swim, that's the question

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:53
En hoe wilde je het dan doen met de mensen die al naar de stream luisteren?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Je zult een check moeten maken waarmee je kunt checken of jullie draaien. Dit kun je met xmlhttp doen bijvoorbeeld. Zodra jullie niet draaien veranderen je de lokatie van je iframe of de src van je object.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 16:28

Brons

Fail!

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het is ook mogelijk om random liedjes te streamen. Daar hoef je dus niet 24/7een DJ voor online te hebben. Een radio station dat dat erg goed doet (naar mijn mening) is RTDS. Misschien niet helemaal je smaak maar wel een goed voorbeeld :).