Toon posts:

[2003] Vreemde Layout / Onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk sinds dat onverwachts de stroom van mijn server werd gehaald heb ik een hele vreemde layout. Alles is erg slecht te lezen.

Natuurlijk heb ik proberen te zoeken maar kreeg met mijn zoektermen geen passende resultaten.

Mischien kan iemand mij door middel van onderstaand screenshot verder helpen:
Afbeeldingslocatie: http://mail.dhertog.nl/garelayout.jpg

Verwijderd

Kijk eens bij je "Appearance" of daar het Color scheme anders staat dan op "Windows Standard".

Als je niet weet waar het staat --> rechtermuis desktop --> properties --> tabblad Appearance

En vertel even wat je al geprobeert hebt... want het komt nu over alsof je niks gedaan hebt om te kijken waar het aan ligt dan direct support te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even opsommen wat ik oa geprobeerd heb:
  • Color Schema aangepast naar ander en terug gezet - Geen resultaat
  • Schema vanaf andere windows 2003 machine geexporteerd en geimporteerd - Geen resultaat
  • Driver video kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd - Geen resultaat

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je je theme service stopt (start -> run -> sc stop themes) wat gebeurt er dan?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:03:
Als je je theme service stopt (start -> run -> sc stop themes) wat gebeurt er dan?
De Theme Service stond op 'disabled', maar ook nadat ik deze heb gestart, zelfde layout (ook na herstart van de server).

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Theme's staan in server standaard uit, het is tenslotte een server en geen gelikte workstation.
Het lijkt erop dat het bureaublad niet echt op 32 bits kleuern weergave staat maar slechts op 8. Met een dergelijke hoge resolutie is er niets meer te lezen. Zet dit eens hoger.....

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maak een extra administrator account. Vermoedelijk heb je dit probleem niet onder dat nieuwe account. Verwijder vanuit je nieuwe account het profiel van je oude account, en log daarna weer onder je oude account in. Je bent dan je oude persoonlijke instellingen kwijt maar je probleem is dan vermoedelijk ook opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:12:
Maak een extra administrator account. Vermoedelijk heb je dit probleem niet onder dat nieuwe account. Verwijder vanuit je nieuwe account het profiel van je oude account, en log daarna weer onder je oude account in. Je bent dan je oude persoonlijke instellingen kwijt maar je probleem is dan vermoedelijk ook opgelost.
Het probleem zit niet in het profiel, aangezien zelfs het loginscherm van Windows in de vreemde layout is. Inloggen met een andere administrator maakt geen verschil... :(

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
misschien eens proberen met een andere VGA kaart en/of scherm.

Misschien dat door de stroomonderbreking iets kapot gegaan is bij de VGA/monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Brecht Laitem schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:56:
misschien eens proberen met een andere VGA kaart en/of scherm.

Misschien dat door de stroomonderbreking iets kapot gegaan is bij de VGA/monitor.
Ik werk via Remote Desktop, dus daar ligt het probleem ook niet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:07:
[...]

Misschien handig om dat voortaan ook te melden? ;)

Heb je al gekeken naar de video-instellingen van Remote Desktop?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:07:
Heb je gecontroleer of onder Configuratiescherm > Toegankelijkheidsopties > tab:Weergave de optie Hoog Contrast Gebruiken (geen idee hoe dat op z'n Engels heet, zit nu achter een Nederlandstalige bak) niet aan staat? Dat ziet er ook ongeveer zo uit.

Verwijderd

Topicstarter
Hoog contrast staat niet aan.

Sorry had even moeten melden dat het probleem ook bij Remote Desktop bestaat.

Bij het verbinding maken staan de instellingen op LAN en Ware kleuren 24-bits.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat staat er eigenlijk onder HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors en dan bv. onder buttontext of titletext? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:43:
Wat staat er eigenlijk onder HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors en dan bv. onder buttontext of titletext? :)
Dit staat er onder Colors:
Afbeeldingslocatie: http://mail.dhertog.nl/garelayout1.jpg

Heb het idee dat het niet bij Current User kan zitten, want ook het loginscherm heeft hetzelfde en andere users na login ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik de server opnieuw moeten installeren want op deze manier valt er niet mee te werken, hopelijk komt er nog een oplossing voor dit vreemde probleem.

Bedankt voor alle hulp !

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:28:
Dan zal ik de server opnieuw moeten installeren want op deze manier valt er niet mee te werken, hopelijk komt er nog een oplossing voor dit vreemde probleem.

Bedankt voor alle hulp !
Server opnieuw installeren omdat de kleuren niet goed worden weergegeven ? omg, dit is echt te erg..

Als je de service opnieuw start moet je wel opnieuw je schema kiezen !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:48:
[...]

Server opnieuw installeren omdat de kleuren niet goed worden weergegeven ? omg, dit is echt te erg..

Als je de service opnieuw start moet je wel opnieuw je schema kiezen !
Misschien had je het topic moeten lezen, alles qua schema etc is al geprobeerd. De enige oplossing was echt een herinstallatie. Heb de harddisk overgeplaats in onze identieke test server en ben nog een tijd bezig geweest. Maar het was onmogelijk om hier iets aan te doen.

Verwijderd

Laatst hadden wij ook een server waar de hele colorscheme fucked up was. Bleek een critical update te zijn die remote code execution via grafische shit zou tegen moeten houden. Uit mijn hoofd is het KB89642, maar dat moet je even nakijken. Na het verwijderen van die update was alles weer ok.
Pagina: 1