Mail exporteren uit Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vraag me niet waarom, want het is al erg genoeg, maar ik moet mail overzetten van een Linux systeem (dat werkt met de mailclient van Mozilla 1.6) naar een Windows systeem.

Op het Windows systeem maakt het niet uit wat voor mailclient er gebruikt gaat worden.
Mag dus OE zijn, maar ook Thunderbird ofzo.

Nu het probleem;
Hoe ga ik deze mail overzetten? Heeft iemand hiermee ervaring?

Als ik kijk in de de map "~/.mozilla/defaulf/.../mail/" dan zie ik mijn mailbestanden wel staan, maar volgens mij is dit geen mbx-formaat... of wel?

Ik twijfel want ik zie mijn inbox bijvoorbeeld 2x staan, het ene bestand heet "Inbox" (zonder extensie) en het andere bestand heet "Inbox msf".

Iemand tips?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik weet dat je voor windows http://mozbackup.jasnapaka.com/ hebt. Misschien dat je dit onder linux kan draaien of dat je een soortgelijk programma vindt?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
MSF betekent Mail Summary File, da's alleen een index waarmee de client mailtjes sneller kan terugvinden.

Voor de rest slaat Thunderbird bij mijn weten de mail gewoon op in mbox-formaat, ik denk zo'n beetje het meest standaard mail-formaat dat er bestaat.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
Gewoon thunderbird installeren op win, een account aanmaken en dan de bestanden van die nieuwe mail account gewoon overschijven.

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Antediluvian schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:19:
Gewoon thunderbird installeren op win, een account aanmaken en dan de bestanden van die nieuwe mail account gewoon overschijven.
Ok dan, het leven is soms makkelijker dan je denkt, dit werkte goed!

De extensie-loze bestanden bleken inderdaad gewoon mbx-files te zijn :)