Toon posts:

Compaq is te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken geleden deze pc gekocht:

Merk COMPAQ
Behuizing Desktop
Processor Intel® Pentium® 4 630 3.00 GHz HT
Geheugen 1 GB
Cache 2 MB
Harddisk 200 GB serial ATA 7200 rpm
CD-ROM/DVD DVD-RW Dual Layer
Videokaart 256 MB nVidia GeForce 6200SE Turbocache
Poorten 7 x USB 2.0, parallel, 3x PCI, 1x PCI-Express
Toetsenbord Multimedia
Muis Scroll
Netwerkkaart 10/100BT
FireWire 2 x IEEE 1394
Kaartlezer 9-in-1 Cardreader
Besturingssysteem Windows© XP Home Edition

Alleen voor mijn gevoel is er toch iets mis met de pc.
Nadat ik hem de eerste keer gebruikte en van alles en nog wat geinstaleerd had was hij echt heeel langzaam, het openen van een browservenster duurde al 6 of 7 sec 8)7 Toen heb ik dus met de recovery dvd het systeem weer terug gebracht naar de fabrieksinstellingen. Hierna leek het probleem over te zijn. Alles wat ik er mee deed ging lekker vlot(ik was een p3 550mhz gewend dus dan is alles snel ;) )

Nu probeerde ik dus eens wat te gaan gamen, alleen dit gaat echt voor geen meter. Als ik de spellen op het laagste van het laagste instel draaien ze net. Dit terwijl ik ze waarschijnlijk wel op de hoogste instellingen moet kunnen spelen lijkt me. Ik heb ook al de nieuwste drivers voor m`n videokaart geïnstaleerd.

Ik probeer de volgende spellen te spelen:
- Need for Speed Most Wanted
- Battlefield 2
- GTA San Andreas

Dit zijn ook niet de zwaarste spellen als je het mij vraagt.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik heb verder vrij weinig verstand van computers.

Mvg Chris. :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:09:
Videokaart 256 MB nVidia GeForce 6200SE Turbocache

Dit terwijl ik ze waarschijnlijk wel op de hoogste instellingen moet kunnen spelen lijkt me.
Ik zou zeggen: ga eens wat reviews van die grafische kaart lezen..... Dit is zo'n beetje de allertraagste kaart die er op dit moment te krijgen is.....

Verwijderd

Format C, Format D, etc :)

Dan een verse Windows (niet van Compaq) installeren.

edit: ook wat Croga zegt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 20:12 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Battlefield 2 is een aardig zwaar spel als je het een beetje op een redelijke grafische instelling wil spelen.

Die kaart ken ik verder niet, die 6200, maar ik vermoed dat het een uitgeklede versie is van een 6600, dus kan me voorstellen dat het niet zo goed draait

even snel op GoT zoeken op 6200 en ik krijg al boven dat het niet zo'n beste kaart is qua 3d performance

Geforce 6200 512 Mb DDR Ram
een paar vraagjes over de geforce 6200

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 30-11-2005 20:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit zijn ook niet de zwaarste spellen als je het mij vraagt.
Daar zit je mis, die spellen vragen toch wel wat kracht en een 6200SE turbocache is toch wel zo'n beetje de langzaamste videokaart die verkocht wordt

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
- Videokaart 256 MB nVidia GeForce 6200SE Turbocache

^ daar zit je probleem. Voor zware spellen heb je genoeg RAM en je processor is ook snel zat. Maar de 6200 is een van de traagste Nvidia kaarten die je kunt kopen op dit moment. En de 6200SE zal wel nog trager zijn gezien SE meestal voor "nog trager" staat.

Die 256MB wordt overigens van RAM afgesnoept omdat de kaart zelf geen geheugen heeft. Je hebt dus nog 768MB over als werkgeheugen. Als ik jou was zou ik je kaart maar instellen op 128 of 64MB als dat mogelijk is. Op die manier houdt je meer werkgeheugen over. Je videokaart is toch niet snel genoeg om de 256MB goed te benutten.

tvw

Verwijderd

*kuch*reviews videokaart*kuch*.

Maar inderdaad, die videokaart zuigt gewoon als je wilt gaan gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus aan die kaart zo te horen. Ik kwam bij 3D mark ook niet hoger dan net iets boven de 1000 wat bijzonder laag schijnt te zijn. Die kaart heeft trouwens 128 en die andere 128 snoept hij van het werkgeheugen, zo is het mij vertelt.

Ik kan dus concluderen dat ik of een nieuwe videokaart moet kopen (Tips?)
of gewoon lekker op mijn ps2 moet blijven spelen.

bedankt voor de reacties iig.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ehm dan is het zeker een onbaord-geval, of nie?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

dit soort dingen zie je nou altijd in die voorgebouwde merk-pc's.
zo'n videokaart vergalt in 1 klap de rest van je (toch zeker wel snelle) systeem.

Wie verzint zoiets bij die Computerbedrijven..

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

ehm dan is het zeker een onbaord-geval, of nie?
Nee, het is het allertraagste model uit de hele 6 serie.

Waarom koop je uberhaupt een Compaq?

[ Voor 26% gewijzigd door marcieking op 30-11-2005 20:45 . Reden: even quoten is toch wel handig ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:36:
Het ligt dus aan die kaart zo te horen. Ik kwam bij 3D mark ook niet hoger dan net iets boven de 1000 wat bijzonder laag schijnt te zijn. Die kaart heeft trouwens 128 en die andere 128 snoept hij van het werkgeheugen, zo is het mij vertelt.

Ik kan dus concluderen dat ik of een nieuwe videokaart moet kopen (Tips?)
of gewoon lekker op mijn ps2 moet blijven spelen.

bedankt voor de reacties iig.
Het probleem zal niet alleen liggen bij het feit dat je een stukje van je geheugen kwijt bent. Je bent ook een stuk bandbreedte kwijt. Nu is het zo dat je een bandbreedte hongerige cpu hebt die je vervolgens flink castreert. Dat vinden ze meestal niet zo leuk. Dus vrijwel iedere kaart met dedicated mem zal een performance boost geven.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
hoezo niet de pc heeft opzich goede specs. En als je een beetje support wil hebben kom je al snel uit bij een "merk" pc

Verwijderd

Compaq?

Ik dacht dat sinds HP Compaq heeft opgekocht er alléén nog maar HP's gemaakt worden?

• Quacka
marcieking schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:44:
[...]

Nee, het is het allertraagste model uit de hele 6 serie.

Waarom koop je uberhaupt een Compaq?
oorzaak te laat op tweakers komen :P

Ik had t trouwens inmiddels al gezien. Maar ik had nog nooit gehoord van shared geheugen bij add-onn videokaarten (moderne kaarten dan).

Voor de topicstarter: Gewoon een videokaart erbij kopen. Dat moet volgens mij prima gaan werken.
Alleen komt er al snel een prijskaartje van 150 euro bij. Maar eigenlijk kan je nog beter net iets duurder gaan (250 euro ofzo). Ik weet niet of je dat er voor over hebt.

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:49:
Compaq?

Ik dacht dat sinds HP Compaq heeft opgekocht er alléén nog maar HP's gemaakt worden?
ik dacht het ook.

Maar kijk hier: http://h10010.www1.hp.com...61-12252936-64386975.html

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Volgensmij richt HP zich op de consumentenmarkt en Compaq op de zakelijke markt, of net andersom.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je videokaart heeft zelf als het goed is lokaal iets van 64mb geheugen, en als er meer nodig is ( zowat elke game ) dan gebruikt hij "turbo cache" oftewel van je werk geheugen. Goed nieuws, dit is beter dan kaarten die 0mb lokaal geheugen hebben, slecht nieuws... het is en blijft een budget kaart.

En waarom worden zulke configuraties gemaakt met zulke budget kaarten...tja..megahertz myte, wat rond gooien met hoe snel de CPU is, hoeveel geheugen je hebt ... en je vergeet als "klant" totaal te kijken of de videokaart ook nog wat waard is.

Ik ga ervan uit dat iedereen zich nog wel de FX5200 Non Ultra 256Mb herinnert.... "oh ja, 256Mb geheugen op de kaart, genoeg voor de zwaarste games"

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dus ook 256mb videokaart dat zit wel goed... hahaha
Mooi niet dus! De verdere specs van de pc zijn niet onaardig en ik kon hem voor een mooi prijsje kopen, vandaar. Ze hadden er ook makkelijk een duurdere kaart in kunnen gooien dat kost ze hooguit 20 euro extra en dan had ik nu niet met dit probleem gezeten. |:(

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
tja mss is die pc vooral op de zakkelijke markt gericht hé. Een 6200SE is voor games echt niets waard en vandaar dat ze het erinsteken denk ik. Je hebt dat ook niet nodig voor word excell e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door FragileM64 op 30-11-2005 21:15 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Turbo Cache is helaas weer zo'n leuk verkoop dingetje, want ..inderdaad er staat 256Mb op de doos maar op de kaart ZELF zit maar iets van 64Mb. Dertegen... ze zijn daardoor wel goedkoper.

Tja, als koper van een pc, ben je als je zeker wilt weten dat je waar krijgt. Helaas gebonden op het feit, dat je reviews moet lezen... en onderzoek moet doen. Hell, voordat ik een pc koop weet ik precies wat ik van elk onderdeel mag verwachten. Helaas heeft niet iedereen daar de energie/tijd/mogelijkheid voor.

There is no place like ::1

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:09:
Ik dacht dus ook 256mb videokaart dat zit wel goed... hahaha
Mooi niet dus! De verdere specs van de pc zijn niet onaardig en ik kon hem voor een mooi prijsje kopen, vandaar. Ze hadden er ook makkelijk een duurdere kaart in kunnen gooien dat kost ze hooguit 20 euro extra en dan had ik nu niet met dit probleem gezeten. |:(
Hooguit 20 euro extra? :D
Ik denk dat wat meer vooronderzoek voordat je een systeem gaat beoordelen en kopen niet onverstandig is. ;) (Je zit hier immers op Tweakers.net he :) )

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1