[XP] Recovery Console herkent RAID array niet

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb hier een computer staan die deze error geeft bij het opstarten:
"Hal.dll is missing or corrupt"
Nu is de oplossing waarschijnlijk niet zo heel moeilijk, namelijk bootcfg /rebuild aanroepen, ware het niet dat het iets moeilijker is om dit uit te voeren.

XP staat geinstalleerd op een RAID 0 Array. De RAID controller (Promise MBFasttrack 133 Lite) is geintegreerd met het moederbord (een Gigabyte GA-8PE667 Ultra 2/Pro). Bij het booten van de XP CD installeer ik de juiste drivers, er vanuit gaande dat de setup dan de disk herkent, maar telkens als ik in de recovery console kom dan wordt er alleen maar de extra opslag disk (geen onderdeel van de RAID array) herkent, en niet de RAID 0 array. De array zelf is volgens het MBFasttrack BIOS nog prima in orde en is functioneel.

Echter, als ik er voor kies om Windows te installeren, dan zie ik in de statusbalk dat de disk inderdaad wordt herkent, maar blijft de installatie hangen op "Searching for previous installations". Ik vermoed dat de laatste error komt doordat boot.ini corrupt is geraakt.

Iemand nog een idee wat ik kan doen om dit weer aan de praat te krijgen? (Zonder de array opnieuw te bouwen dus) Of zijn er nog dingen die ik kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door ^Mo^ op 30-11-2005 19:53 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Domme vraag maar weet je wel zeker dat je de juiste drivers te pakken hebt? Windows zou iig hardeschijven moeten zien, corrupt geraakt of niet.

• ^Mo^
The__Virus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:59:
Domme vraag maar weet je wel zeker dat je de juiste drivers te pakken hebt? Windows zou iig hardeschijven moeten zien, corrupt geraakt of niet.
Weet ik zeker. Maar zoals ik zei, als ik doe alsof ik de boel opnieuw wil installeren, zie ik de disk wel in de statusbalk langskomen. Maar in de recovery console wordt het allemaal niet herkent :(

-Edit-
Nu wil 'ie helemaal niet meer doorgaan bij de boot van CD, blijft hangen op "Windows is starting" *zucht*. Ik ga nog wel eens proberen met die andere harde schijf losgekoppeld, maar dat doe ik morgen wel. Nu geen zin meer in :'( Een ding weet ik zeker, die RAID array gaat eruit in de nabije toekomst

[ Voor 26% gewijzigd door ^Mo^ op 30-11-2005 20:50 . Reden: Geen zin meer vandaag :( ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• ^Mo^
Kleine update: Ik heb gisteren die andere harde schijf losgekoppeld zodat ik alleen nog maar die RAID array zou hebben. Maar als ik de recovery console wil starten, blijft de setup hangen met de volgende melding:
Examining 117288 MB disk 0 at id 0 on bus 0 on Fasttrak...
Kortom, de setup ziet wel "iets" maar daar blijft het bij.

Ik wilde vandaag of morgen nog eens proberen om via Knoppix de schijf in ieder geval te benaderen, en ik had ook nog iets gelezen over een of ander programma waarmee je een RAID array zou kunnen uitlezen via de normale ATA interface. Heeft iemand anders nog een suggestie wat ik zou kunnen proberen? Ik zou ook trouwens een repair install nog kunnen proberen, en hopen dat 'ie uberhaupt zover komt.