Toon posts:

warmte probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi:)

ik heb een probleem met me pc net alles nieuwe gekocht (zelf in elkaar gezet)
als ik need for speed most wanted speel valt ongeveer na een kwartier speelen me beeld uit en daarna gelijk me pc. heeft dan vast wat met warmte te maken dat ie daarom uitvalt ik heb iedergeval een optie in windows itgezet zodat ie niet overnieuw opstart als er een probleem voorkomt ofzo maar daar ligt het dan niet uit bij f.e.a.r heb ik het ook gehad dati e uitviel nog maar 1 keer en soms kan ik dat wel een uur speelen zonder dat ie uitvalt hier zijn me pc spec.

amd athlon 3500+ word niet warmer dan 40 graden
moederbord: asus a8n-sli deluxe
videokaart: asus en6600gt silencer word niet warmer dan 70 graden
voeding: cooler master 450 watt real power
werkgeheugen: 1024
koeler cpu: zalman 1200mm
harde schijf koeler: coolermaster cool drive 3

thx:)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik begrijp niet heel veel van je post, maar als ik je maximale temp van je CPU zie, denk ik niet dat het een warmte probleem is. Wellicht een instabielle voeding of te weinig prik op je VGA kaart.

Meer kan ik er met de info die je geeft ook niet van zeggen....

(alhoewel een GPU van 70 graden, ..... Heb je die silencer wel goed gemonteerd???)

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met te weinig prik? en de kaart is wel goed gemonteerd lijkt mij je ik heb hem erin gedaan dan zit ie toch goed :| sorry als ik het niet begrijp ik heb er niet zo heel veel verstand van

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Krijg je dan een BSOD? Zo ja, kan je daarover meer informatie geven? Zo nee, kan je precies omschrijven wat je _wel_ ziet? :)

Weinig prik = weinig stroom ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _the_crow_ op 30-11-2005 19:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
raar een 450 real power van coolermaster zou dit systeempje toch makkelijk meoten trekken.
weet je zeker dat die 40 gradne temp van je processor niet idle is. wat is die temp tijdens het spelen.
probeer anders eens met je kast open te spelen kijken of ie dan ook uitvalt.
als dat zo si dan moet je inderdaad wat gaan zoeken onder de temps.

anders heb je misschien gewon net eenv erkeerde voeding te pakken gehad die defect is.

en kijk ook eens of je niet een of andere vage powersafe functie hebt aanstaan (in bios en windows) wil namelijk wel eens zo zijn dat ze neit naar behoren werken.

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:58:
wat bedoel je met te weinig prik? en de kaart is wel goed gemonteerd lijkt mij je ik heb hem erin gedaan dan zit ie toch goed :| sorry als ik het niet begrijp ik heb er niet zo heel veel verstand van
Een GPU die met een (Artic)Silencer 70 graden wordt, moet je je toch wel gaan afvragen of alles klopt volgens mij. Het gaat niet om de kaart maar om de montage van de koeler op de kaart.

(Of ben ik nu gek == retorische vraag!)

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
ja dat lijkt mij goed te zitten heb toch niet zelf koeling erop gemonteerd? zat al een passieve koeling op

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Koel die GPU eens met een extra fan dan (met je kast open) en kijk wat er dan gebeurd. Lijkt me de moeite waard.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
heb net 30 min gespeeld need for speed most wanted met kast open temp. kern 62 graden hij is niet uit gevallen dan zal dus de koeling in de pc niet genoeg zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
62 graden was van de videokaart :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 20:43 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:00

Krizzie

Progressive Music \o/

Is het een 6600GT met een arctic silencer?
Of is het een passief gekoelde 6600GT?

:?

zo ja 1: instal koeler opnieuw
zo ja 2: zet er een zalman/arctic koeler op ;)

Geluidswolk

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:40:
heb net 30 min gespeeld need for speed most wanted met kast open temp. kern 62 graden hij is niet uit gevallen dan zal dus de koeling in de pc niet genoeg zijn :)
je airflow dus.. zet eens een paar casefans in die case van jou, dat zal vast wel helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ga het morgen gelijk voor mee koelers kijken :) thx (de kaart is passief gekoeld) :)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

whoa!!! hoe krijg je een koeler van 1.2 meter in je kast!?!?!! :o >:) :+

Verwijderd

Topicstarter
:P ja sorry foutje :+ :)

Verwijderd

ik haal ook iets van 70 graden met zalman vf700cu en ja ik heb hem goed gemonteerd.

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:10
De videokaart is het niet. Zo'n 6600GT kan echt goed warm worden!
In je driver staat een standaard alarmtemp. van 127 graden 8)7 , dus daar zou ik het niet zoeken

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:21:
ik haal ook iets van 70 graden met zalman vf700cu en ja ik heb hem goed gemonteerd.
Maar aan je siggy te zien heb je 'n overclockte 6800GT, die zorgt volgensmij toch voor nét iets meer warmte.

Heb zelf 'n Antec P180 (goede airflow iig) met erin ook 'n 6600GT en daarom 'n Vf700-Alcu en stressed wordtie niet meer dan 40 graadjes dus dat zou prima moeten zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
de alarm temp. is 142 dus ja ;)

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
is het niet mogelijk dat z'n voeding te heet wordt?
k weet t, t klinkt raar dat ie dan eerst alleen de voeding naar z'n grafische kaart afsluit en later de hele pc uitgooit...
maar idd meer aiflow in je kast kan nooit kwaad

Verwijderd

Let even op het volgende:

Het belangrijkste bij een gekoelde PC, of dat no de processor, videokaart of Hd is, is een goede luchtstroom door de kast.

Bij de meeste PC's zijn er mogelijkheden om voor en achter in de kast een fan te monteren.
Probeer dit eens. Het kost maar een paar tientjes maar je hebt er wel veel aan. Heb hetzelfde probleem gehad en het is nu opgelost. Koeling op Hd??, heb ik zelf ook maar of dit nu heel veel uitmaakt. Helpt een beetje zou ik zeggen.
Luchtstroom door de kast, dit werkt!

Misschien kun je zelfs een fan slopen uit een oude voeding.

Ik heb zelf een Chieftec kast met voorin één 8 cm fan achterin een 12 cm fan, sommige kasten bieden ook de mogelijkheid om achter twee fans in te bouwen.

P.S. Let er wel op[ dat je ze goedom monteert. Voor in moet lucht aanzuigen (andersom monteren)
en achter moet ie de lucht naar buiten duwen.

succes

Rooch

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
Had een maat van mij ook met NFS MW als de resolutie op 1280*1024 stond viel de pc uit.
Dit was met een 6800LE na de resolutie weer teruggezet te hebben op 1280*960 was het opgelost.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Ik heb ook voorin en achterin een cooler van 92mm, zuigen en blazen dus, verder een hd cooler en heb me kast vaak open, nooit problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik moet eve kijken voor wat fans want ik heb ook niet zoveel ruimte meer en ik hoopte dat de cool drive hielp dat de hd te warm werd maarja dat was het niet :) ik ga morgen eve wat kijken voor fans thx

Verwijderd

Topicstarter
ooh ik speel nu met me kast open alle lucht kan er uit en wat denk je hij valt na een uur speelen weer uit :| :?

Verwijderd

misschien is je memory brak?
draai eens memtest.

Verwijderd

Welke drivers gebruik je voor je videokaart?....

Op www.omegadrivers.net kan je getweakte drivers halen, die kunnen het een en ander oplossen. En anders kan je natuurlijk (als je ze nog niet hebt) de nieuwste drivers van NVIDIA op www.nvidia.com halen.

Succes

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dat je kast open staat wilt niet zeggen dat je pc z'n warmte makkelijker kwijt kan. Hij heeft lucht circulatie nodig langs de warme componenten, dan pas kan hij goed z'n warmte kwijt.

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:07
Ik wil toch even terug komen op die gpu temperatuur, Snap echt niet dat je hem zo hoog krijgt.
Ik had tot 3 maanden terug nog gewoon de standaaart koeling erop zitten en hij werd met een core van 565mhz nog niet warmer dan 61 graden.
Toen kocht ik een zalman VF700CU en hij wordt nu niet meer dan 55 graden in silent mode. Dus ik vind die temperatuur voor een silencer echt veel en veel te hoog. Want ik ken ook iemand met een 6600gt met silencer en die wordt echt niet warmer dan 56 graden, ook na lang spelen.
Ik zou hem een keertje opnnieuw erop zetten en nakijken of hij nog steeds het probleem heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door gyjo op 04-12-2005 17:48 ]

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:07
"Sorry dit bericht was niet de bedoeling 8)7 "

[ Voor 132% gewijzigd door gyjo op 04-12-2005 17:46 ]

Verwijderd

Ik had dit dus met counter-strike source , als ik een server joinde starte mn pc opnieuw op en moest ik netstroom erafhalen tot mobo lampje uti was en dan weer aanzetten toen werket ie weer , maar kon geen source meer spelen , dit allemaal kwam dus door een brakke windows xp installatie.

Geen virus ofzo op je pc ? ms blast of dergelijke :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 10:46 ]

Pagina: 1