[RAM] 128MB Sony PC100 SDRAM SODIMM

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
hallo,
ik gebruik nog steeds mijn oude sony vaio. Nu is 64MB memory wel errug weinig dus ben ik maar eens gaan zoeken naar extra memory. Volgens een site moet er het volgende geheugen in:
128MB Sony PCGA Notebook144-Pin PC100 SDRAM SODIMM (p/n PCGA-MM7128)

Als ik in nederland op zoek ga naar PC100 SODIMM voor lappies vind ik twee soorten namelijk CL2 en CL3. Wat is het verschil en welke moet ik hebben?

Dank

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat je het nooit van tevoren kunt weten (als je de geheugen specs van je laptop niet precies weet). Proberen is dus het advies.. (Zoek een PC zaak waar je je laptop mee naar toe kan nemen om verschillende modules te testen)

Nu weet ik ook dat er pc-100 SO-DIMMS zijn met 16 chips die het in de meeste laptops wel doen, nadeel van deze modules is, dat ze achterlijk duur zijn. (100,- + voor 256 Mb)

Powered By C8H10N4O2

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Tweedehands is je vriend in dit geval. Want idd, in de winkel zijn dit soort modules vaak achterlijk duur. Je zou er de pricewatch op na kunnen slaan, maar denk dat je beter 2e hands af bent.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Hier staat wat CL betekent en dus ook wat het verschil tussen beide is: RAM FAQ

Wat je het beste kunt doen is gewoon hetzelfde nemen als je nu ook hebt. Dus kijk welke DIMM je nu hebt door laptop even open te maken of door de (SPD) eigenschappen van de DIMM uit te lezen met een softwaretool: PMG FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Abbadon schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:42:
Hier staat wat CL betekent en dus ook wat het verschil tussen beide is: RAM FAQ

Wat je het beste kunt doen is gewoon hetzelfde nemen als je nu ook hebt. Dus kijk welke DIMM je nu hebt door laptop even open te maken of door de (SPD) eigenschappen van de DIMM uit te lezen met een softwaretool: PMG FAQ :)
Komt het toch dus weer neer op het kennen van de specs van je machine, of vergis ik me nu deerlijk ?

Laptops, en zeker de wat oudere hebben in mijn ervaring de neiging verdomd kieskeurig te zijn met geheugen. En dit komt meestal neer op meer dan het "gelijk zetten" van de CL timings. Ook de structuur van de modules heeft vaak betrekking op de werking van een en ander.

Sorry als ik met deze post even niets toevoeg, ik ging nu even uit van mijn ervaring met redelijk oude Dell lattitudes.