Toon posts:

hex edit op A7N8X-XE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn vensterbank lag tot voor kort een Athlon 1100Mhz (unlocked) weg te rotten. Daarom hebben een kameraad van me en ik besloten om daar maar eens iets leuks mee te gaan doen. Op school hadden we nog wel een peltier elementje liggen en samen konden we wel aan alle benodigde onderdelen voor een compleet PC'tje komen. Dit is het geworden (totaal besteed: €14,95) :

AMD Athlon 1100Mhz (thunderbird)
ASUS A7N8X-XE
256MB PC2700
60GB SAMSUNG HDD
rest boeit nie

Nu willen we deze cpu es op zn max laten draaien.....maar er is één probleempje: de bios settings staan ons niet toe om de Vcore te verhogen. We hebben dus helemaal niks aan ons coole koel-plan. Is het misschien mogelijk om de Vcore te verhogen mbv een hex-tweak?
Er zijn namelijk geen (in tegenstelling tot AWARD biossen) BIOS editors voor Phoenix ROMs :(
Wie kan ons hier uit helpen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1. Is er geen uberbios voor dit mobo?
2. Kun je geen hardwarematige pin-mod doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je even zoekt met google kan je zo een uberbios vinden, ik gebruik zelf ook een A7N8X-X met de uberbios 1007 en kan daarmee prima de vcore instellen.

Verwijderd

Topicstarter
nee dus, dit is een A7N8X-XE waarvan absoluut geen uberbiossen te vinden zijn. De A7N8X-X heeft een AWARD bios 10xx en daarvan zijn idd überbiossen gemaakt, maar ik kan niet zomaar een award bios voor een ander bord in dit ding gaan flashen :P
ik zal es wat gaan lezen over die pin mods.
Meer hulp is uiteraard zeer welkom :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Denk dat je aan deze site nog wel wat hebt -> http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html

Is wel dezelfde als boven maar misschien dat je dit gemist had.

Staat iig goed op welke pins je moet verbinden voor welk voltage.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2005 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de site die jullie me geven (ik had m nie gemist :) ) staan beschrijvingen voor Barton, XP en T-Bred, deze zijn allemaal gelijk wat betreft de Vcore dus ik durf de gok op mn Athlon wel te nemen (dus geen Athlon XP etc). Het probleem is echter meer dat mijn cpu standaard al op 1.8V werkt, en aangezien ik hem via een pin mod tot slechts 1.85V kan krijgen, denk ik niet dat dit de moeite waar gaat zijn. Nogmaals, is er niemand die weet hoe je een hex edit uitvoert (Phoenix bios) of zijn er misschien programma's waarmee Phoenix Biossen aangepast kunnen worden?
Via google kwam ik op de volgende Phoenix pagina terecht:

https://forms.phoenix.com...forms/ld/eval/default.asp

Echter, nadat ik t zootje heb ingevuld en ik wil gaan downloaden, krijg ik een 404 error :(
Misschien es mailen met Phoenix?
Hellup!!! :P

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

kanonne, ik heb me suf gezocht naar uber biossen, maar waar zijn die krengen te vinden ?
ik zoek er 1 voor een a7v8x-x

Gabriël AM5

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50
sapphire schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:46:
kanonne, ik heb me suf gezocht naar uber biossen, maar waar zijn die krengen te vinden ?
ik zoek er 1 voor een a7v8x-x
A7V8X-X heeft geen uber bios is een KT400 board.. dus ook geen pci/agp lock mode. dus clock je fsb over gaat de pci/agp bus ook sneller lopen.
A7N8X-X ( Nforce 2 chipset )
A7N8X-XE (Nforce 2 Chipset ) deze 2 hebben wel een werkende pci/agp lock

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

joh serieus, weer wat geleerd vandaag :Z

Alleen volg ik de logica niet dat er voor en bord met een KT400 chipset geen uber biossen zouden kunnen zijn omdat die geen pci/agp lock hebben :?
OCen gebeurde ookal ten tijde dat moderborden geen PCI/agp lock hadden .

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 05-02-2006 15:11 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1