Toon posts:

Nikon Coolpix P1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
COOLPIX P1 (Nieuw)

(8,0 Megapixels effectief; 3,5x Zoom)
Dit is Nikon's nieuwste generatie digitale compactcamera's met standaard ingebouwde Wi-Fi functionaliteit. Uw camera communiceert draadloos met Wi-Fi compatible netwerken, computers en printers. De COOLPIX P1 heeft een ultrahoge resolutie, 3,5x zoomobjectief en grote 2,5 inch LCD-monitor. Bovendien is hij voorzien van een groot aantal geavanceerde functies zoals beeldbewerking in de camera, en is er de mogelijkheid om diafragmavoorkeuze te gebruiken. Daarmee is dit dé camera voor echte fotografen die dol zijn op de laatste snufjes op technologisch gebied.

Link: http://www.europe-nikon.c...Id=5&prodId=1084&catId=82

Prijs: ongeveer € 400,-

Iemand ervaring met deze camera? Ik kon niets in de search vinden.

Lijkt me wel een leuk ding, 8mp, wifi, 2,5" lcd en 3,5x zoom.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik mis een zoekertje, is soms wel erg handig. wel een mooi scherm hoor. Maar waarom wil je wifi?

En uit een coolpix heb ik nog nooit een mooie foto gekregen, maar dat komt misschien omdat ik geen 10sec. de tijd om een foto te maken (was een coolpix 2200 en 4200 van tante)

Canon heeft ook een wifi-ixus

www.casarodriguillo.com

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 22:02
Zo even snel bekeken heeft ie geen 'manual' stand?
Het zinnetje
(...) en is er de mogelijkheid om diafragmavoorkeuze te gebruiken.
lijkt dat te bevestigen. Een waardeloze combinatie naar mijn idee; acht megapixel en geen instelmogelijkheden.

Review NC P1
The Nikon Coolpix P1's exposure control lacks only a full Manual mode and a Shutter Priority mode.
Jammer...

[ Voor 34% gewijzigd door Mercarra op 30-11-2005 19:47 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

tomleeuw schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:43:
En uit een coolpix heb ik nog nooit een mooie foto gekregen, maar dat komt misschien omdat ik geen 10sec. de tijd om een foto te maken (was een coolpix 2200 en 4200 van tante)
offtopic:
Om je maar niet meteen neer te zetten als een Nikon flamer en Canon fanboy, maar dit is een beetje kort door de bocht.

Maar ontopic: Het is een consumer cam met een aantal gadgets die niet echt handig zijn. Een Coolpix maakt mooie plaatjes en als je het geld ervoor over hebt en nut ziet in wifi zal je geen slechte koop doen. Maar idd er zijn ook vergelijkbare cams van Canon.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de crop van iso 400 er erg netjes uit zag.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

littlejoannes schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:52:
[...]

offtopic:
Om je maar niet meteen neer te zetten als een Nikon flamer en Canon fanboy, maar dit is een beetje kort door de bocht.

Maar ontopic: Het is een consumer cam met een aantal gadgets die niet echt handig zijn. Een Coolpix maakt mooie plaatjes en als je het geld ervoor over hebt en nut ziet in wifi zal je geen slechte koop doen. Maar idd er zijn ook vergelijkbare cams van Canon.
Ja is idd nogal kort door de bocht van mij, ik heb echt niks tegen nikon cams. Maar met bovengenoemde toestellen (2200,4200) krijg ik het niet voorelkaar om gewoon ff binnen snel een foto te maken op een auto stand. Met een A10,A20 A80 A75 A60 ixus is me dat wel gelukt. Maargoed kan ook aan mij liggen :)

www.casarodriguillo.com

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Mwoah, de meeste coolpix modellen zijn erg langzaam. Zelfs de high-end 8800 vziw. Maar die maakt wel kwalitatief erg goede platen als je de tijd neemt. Maargoed, het gaat hier niet over die camera, maar over de P1.

Aan de TS: Wat wil je met de camera gaan doen, heb je die wi-fi fucntionaliteit wel nodig? Wat is je budget?
Het is een beetje lastig voor ons om je te helpen als we niks weten over wat je wilt.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik overweeg deze camera te kopen. Is al wat overjarig maar voor 202.50 euro niet duur. De reviews zijn best goed en en via wifi foto's maken lijkt me leuk om mee te experimenteren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
De P1 heb ik inmiddels in huis. Leuk toestel, wifi nog niet uitgeprobeerd. Als het werkt meld ik me weer.
Pagina: 1