[VBS] Error 0x80041017 in ping script

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-04 15:42
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
For Each objComputer in oucom
    compnr = mid(objComputer.Name, 4)
    Set objWMIService = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & compnr & "\root\cimv2")
    Set colPings = objWMIService.ExecQuery ("Select * From Win32_PingStatus where Address = " & compnr & "")
    For Each objStatus in colPings
        If IsNull(objStatus.StatusCode) or objStatus.StatusCode<>0 Then 
            WScript.Echo "Computer did not respond." 
            Else
            Wscript.Echo "Computer responded."
        End If
    Next
Next

Ik zie niet waarom het bovenstaande script een foutmelding oplevert. Het is de bedoeling dat het script via de commandline of via een inputbox een OU-naam krijgt, vervolgens gaat hij de kijken welke pc's er in die OU staan, deze pc's worden pingt vervolgens gepingt om te kijken of ze aan staan en indien dat het geval is wordt er een actie uitgevoerd. Op dit moment een wscript.echo, straks een shutdown (gebruikers waarderen het niet echt als ik test met shutdown scripts >:) )

De eerste delen werken, het shutdown deel ook, maar toen ik het ping-deel er tussen probeerde te zetten begonen de fouten. Wel te verstaan: Error: 0x80041017, Code: 80041017, Source: (null). Zit nu al een uur te googlelen en heb nog niets relevants gevonden.

/edit: via google op de error zoeken leverde voornamelijk meldingen op over gebruik van \\ ipv \ in UNC-paths, niet direct relevant geloof ik. He ping deel is aangepast van een script van http://msdn.microsoft.com...wmi_tasks__networking.asp om zo te passen binnen een bestaand reboot script ( wat wel werkt). Het gaat mis op de regel "For Each objStatus in colPings". Dit deel is echter niet veranderd, ik denk dat de bovenstaande regel het probleem is, daar heb ik " & compnr & " ingeplakt ipv de vast waarde in het voorbeeld.

[ Voor 51% gewijzigd door SirBlade op 30-11-2005 20:53 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kom op zeg. Je weet ook wel dat het zo niet werkt. Geef nu eerst eens aan wat je nu zelf al hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. Haal ook AUB die lap code weg en zet er alleen de relevante code voor terug. Zie ook: P&W FAQ - De "quickstart" en dan met name P&W FAQ - Leer **** debuggen!! want debuggen moet je in eerste instantie toch echt zelf doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 30-11-2005 20:05 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney