Toon posts:

aankoop vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yep, ik weet het, ik kan het ongetwijfeld allemaal opzoeken maar toch...(bovendien moet ik naar mijn werk...)

Volgende maand wil ik mijn systeem wat gaan upgraden. Ik wil een tbird 1.2 kopen en zal daar dus ook een moederbord voor moeten hebben. Bovendien wil ik binnen een half jaar overstappen op raid, ivm snelheid. Ook wil ik die dondervogel wat aan zijn staart trekken, en ik zat te denken aan peltier+koelvloeistof. Mijn vraagje is:

Wat heb ik hiervoor nodig qua mobo, kan ik voorlopig mijn oude ram ervoor gebruiken (pc100), 192 is een beetje zonde om in de kast te leggen... en kan ik voorlopig ook gewoon 1 hdtje aan dat mobo hangen tot ik geld heb voor 2 nieuwe? nog een vraag: heeft het zin om de peltier te koelen met een andere peltier van een groter wattage en deze met vloeistofm te koelen? ik wil eigenlijk proberen om die cpu onder de 0 te krijgen...

thanx...

edit: ohja, wat houd dat fiberchannel gebeuren in? is dat voor een hd? en veel sneller? is dat enigzins te betalen en moet je daar een apart mobo voor hebben?

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 09:52 schreef onehelluvanoize het volgende:
yep, ik weet het, ik kan het ongetwijfeld allemaal opzoeken maar toch...(bovendien moet ik naar mijn werk...)

Volgende maand wil ik mijn systeem wat gaan upgraden. Ik wil een tbird 1.2 kopen en zal daar dus ook een moederbord voor moeten hebben. Bovendien wil ik binnen een half jaar overstappen op raid, ivm snelheid. Ook wil ik die dondervogel wat aan zijn staart trekken, en ik zat te denken aan peltier+koelvloeistof. Mijn vraagje is:

Wat heb ik hiervoor nodig qua mobo, kan ik voorlopig mijn oude ram ervoor gebruiken (pc100), 192 is een beetje zonde om in de kast te leggen......
Ga voor de Abit KT7-Raid A. Dan heb je wel nieuw geheugen nodig, maar je bespaart op die raid-controller die je later zou moeten aankopen. Ze zijn klaar voor de volgende generatie AMD CPU's. met een FSB van 266mhz. Het is zeer goed OC-baar.
en kan ik voorlopig ook gewoon 1 hdtje aan dat mobo hangen tot ik geld heb voor 2 nieuwe?
Uiteraard:)
nog een vraag: heeft het zin om de peltier te koelen met een andere peltier van een groter wattage en deze met vloeistofm te koelen? ik wil eigenlijk proberen om die cpu onder de 0 te krijgen...
Twee is misschien wel veel ( www.waterkoeling.nl voor info) Als je je koelvloeistof (water is nog altijd het beste, op Wetter water ofzo na)koelt zul je zeker onder de 0°C geraken.