Ik heb op de HCC Dagen een NVidia 6600 GT gekocht van het merk Sparkle, het is de 128 MB, AGP versie. Deze moet mijn huidige NVidia 4800-TI vervangen.
Goed kaart geinstalleerd. Drivers geinstalleerd. Need for Speed Most Wanted geinstalleerd. Blijkt er qua performance geen verschil te zitten tussen de oude en de nieuwe kaart...
De kaart is 2 generaties nieuwer en zou dus zeker een verbetering moeten opleveren.
Windows opnieuw geinstalleerd, alle drivers incl. mobo drivers. Geen verschil.
3D Mark 2005 geinstalleerd. Ik haal hiermee 1200 points. Bij tests gedaan bij Toms' hardware, en op guru3d haalde mensen gemiddeld een score van 3100 points. Dat is bijna 3x zoveel als ik haal.
Heb al de search functie gebruikt. En mogelijke oplossingen geprobeerd als
- Gecontroleerd of de kaart te warm werd
- Gecontroleerd of de molex connector aangesloten was
- Drivers van Sparkle website geprobeerd
- Drivers van Nvidia website geprobeerd
- Drivers van CD geprobeerd
- BIOS update gedaan
Er wordt ook de mogelijkheid van RivaTuner genoemd. Echter vind ik dat geen goede oplossing. De kaart moet toch out-the-box al goede prestaties neer zetten.
Iemand nog een idee wat het probleem kan zijn?
Mijn systeem is:
- 350 wat Chieftec voeding
- Pentium 4 2.8 Ghz HT
- 1024Mb dual channel geheugen van kingston
- Aus P4P800 moederbord, met laatste bios versie
Goed kaart geinstalleerd. Drivers geinstalleerd. Need for Speed Most Wanted geinstalleerd. Blijkt er qua performance geen verschil te zitten tussen de oude en de nieuwe kaart...
De kaart is 2 generaties nieuwer en zou dus zeker een verbetering moeten opleveren.
Windows opnieuw geinstalleerd, alle drivers incl. mobo drivers. Geen verschil.
3D Mark 2005 geinstalleerd. Ik haal hiermee 1200 points. Bij tests gedaan bij Toms' hardware, en op guru3d haalde mensen gemiddeld een score van 3100 points. Dat is bijna 3x zoveel als ik haal.
Heb al de search functie gebruikt. En mogelijke oplossingen geprobeerd als
- Gecontroleerd of de kaart te warm werd
- Gecontroleerd of de molex connector aangesloten was
- Drivers van Sparkle website geprobeerd
- Drivers van Nvidia website geprobeerd
- Drivers van CD geprobeerd
- BIOS update gedaan
Er wordt ook de mogelijkheid van RivaTuner genoemd. Echter vind ik dat geen goede oplossing. De kaart moet toch out-the-box al goede prestaties neer zetten.
Iemand nog een idee wat het probleem kan zijn?
Mijn systeem is:
- 350 wat Chieftec voeding
- Pentium 4 2.8 Ghz HT
- 1024Mb dual channel geheugen van kingston
- Aus P4P800 moederbord, met laatste bios versie
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 18:45 ]