WGT246 +speedtouch home

Pagina: 1
Acties:

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-04 12:25
Ik heb nu sinds een paar dagen een nieuwe router van netgear type WGT624v3 en deze heb ik in samenwerking met de al wat oudere speedtouche home. Alles werkt naar behoren alleen is mijn downloadsnelhied vergeleken met mijn abonnement dramatisch.

Ik heb een 8 mbit verbinding bij planet en haal nu max 5 mbit en speedtest.nl geeft zelfs 4 mbit aan.
Mijn kennis van router en modems is zeer beperkt ik heb tot nu toe nieuwe firmware erop gezet en port 119 open gezet. (omdat deze gebruikt worden voor nieuwsgroepen).
maar hij kapt gewoon bij 5 mbit af en als ik dan ook op die snelheid aan het downloaden ben kan ik niet meer internetten ook.

Nu is het zo dat als ik mijn oude modem/router aansluit (eminent) dat ik dan wel de volle mep haal.
Maar heb juist deze router genomen omdat ik over wou naar wireless. Nu is het wel zo dat mijn pc gewoon met kabel bevestigd is dus deze is niet draadloos.

Iemand misschien nog enige tips ideeen ??
Helpdesk van planet al geprobeerd te bellen maar die is overbelast geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door harryvos op 30-11-2005 18:26 ]

• harryvos
niemand ??

zit hem toch echt in een instelling in de router vermoed ik want als ik mijn oude router aansluit heb ik gelijk weer 8 mbit en die nieuwe krijg ik gewoon niet boven de 4 mbit.

Modbreak:Wij hanteren een richtlijn van 24 uur voor kicken, niet 2 uur!

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 21:12 ]

• harryvos
sorry mod was iets te enthousiast :D

maar goed ik heb nu het volgende gedaan:

oude modem/router aan gesloten.
kabel oude router in poort 1 en de andere kant in de nieuwe router in internet verbinding.
2e kabel in de nieuwe router en de andere kant van de kabel in mijn computer.

heb nu verbinding en ook weer de volle mep (8 mbit) maar is dit nu wel zo'n verstandige opzet zoals ik het nu verbonden heb.

Ik wil graag mijn xbox 360 later wireless connecten met die wireless router, of zou ik dan gigantisch in de problemen komen. ????