Triplemonitor (onder linux)

Pagina: 1
Acties:

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Topicstarter
Ik ben inmiddels al een tijdje op zoek naar een nieuwe computer, de nieuwe computer lukt me wel, alleen heb ik een probleem. Ik wil een extra monitor bij mijn huidige dualmonitor setup om zodoende 3 dvi-monitoren aan te kunnen sturen.
Nu heb ik al gezocht, maar ik kom alleen maar paupere triple videokaarten of onbetaaldbare nvidia quadrofx tegen waarvoor ik geen 2000 euro overheb :P

Ik ben eventueel wel bereid om een poort 'over te houden' en dus 2 kaarten in plaats van eentje te kopen, zolang ik de 3 overgebleven uitgangen maar als 1 bureaublad in linux kan gebruiken.
Verder gaat mijn voorkeur wel uit naar een nvidia kaart aangezien ik daar inmiddels (met een XFX geforce FX 5700 ultra) aardig tevreden over ben.

Ook speel ik nog wel eens een spelletje, dus het is wel fijn als Q3A, UT99 of DooM ofzo er goed op draait :P

Uiteraard is het ook handig om te weten welke versie pci ik wil gaan gebruiken op mijn nieuwe moederbord ( Socket 939 moederborden / Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394), *specs*), oftewel PCI Express x16, dus het zou wel fijn zijn als de videokaart daarop zou willen werken :P

Dus de vraag is nu: Welke videokaart(en) zou ik aan moeten schaffen om weer een paar jaar voort te kunnen ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
1 PCI express snelle kaart, om ook beetje grafische dingen te doen... 2 x DVI

1 PCI kaartje, om alleen tekst en zo mee te verwerken? ( mischien zijn er 2 X DVI pci videokaartjes )

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb een 3 monitor setup draaien hier, niet op DVI, maar dat maakt niet uit.

code:
1
2
3
0000:05:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 6200 TurboCache(TM) (rev a1)
0000:01:08.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV11 [GeForce2 MX/MX 400] (rev b2)
0000:01:07.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV280 [Radeon 9200 SE] (rev 01)

Dat zijn de kaartjes, x,org is makkelijk in te stellen als je al dual draait.
Wat ik wel merk is dat 3D acceleratie noppes nada is (maar dat kan door gare Gentoo op amd64 komen).

Zelf heb ik een nForce4 bordje, de GF6200 zit op PCIe16 de rest gewoon op PCI. Werkt eigelijk best lekker.

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:28:
1 PCI express snelle kaart, om ook beetje grafische dingen te doen... 2 x DVI

1 PCI kaartje, om alleen tekst en zo mee te verwerken? ( mischien zijn er 2 X DVI pci videokaartjes )
Je bedoelt dus een 'gewone' PCI 2.1 kaart erbij prikken? Heeft dat wel een vergelijkbare performance tot een pci express kaartje? Want ik zit er niet op te wachten dat 1 van m'n schermen doom3 niet in dezelfde resolutie als de pci express kaart aankan :P
XTerm schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:15:
Ik heb een 3 monitor setup draaien hier, niet op DVI, maar dat maakt niet uit.

code:
1
2
3
0000:05:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 6200 TurboCache(TM) (rev a1)
0000:01:08.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV11 [GeForce2 MX/MX 400] (rev b2)
0000:01:07.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV280 [Radeon 9200 SE] (rev 01)

Dat zijn de kaartjes, x,org is makkelijk in te stellen als je al dual draait.
Wat ik wel merk is dat 3D acceleratie noppes nada is (maar dat kan door gare Gentoo op amd64 komen).
kan, of weet je het zeker ?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
moto-moi schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:47:
[...]

Je bedoelt dus een 'gewone' PCI 2.1 kaart erbij prikken? Heeft dat wel een vergelijkbare performance tot een pci express kaartje? Want ik zit er niet op te wachten dat 1 van m'n schermen doom3 niet in dezelfde resolutie als de pci express kaart aankan :P

[...]

kan, of weet je het zeker ?
Je kunt doom maar op 2 schermen spelen dan, of je zult SLI moeten aanschaffen.. O.D. (crossfire)

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
SLI is puur een manier om met 2 kaarten 1 beeld op te bouwen om zodoende een snelheidswinst te behalen, niet iets waar ik wat aan heb volgens mij.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
In unix kan alles als je er maar genoeg tijd voor uittrekt :)
Mij is het iig niet gelukt, maar daar ik enkel game op mijn laptop heb ik er nooit meer dan 5 minuten aan gespendeert.

Zowieso kunnen er allerhande rare performance dingen gebeuren met meerdere kaarten...
Pagina: 1