Toon posts:

Hulp nodig met DFI bios settings en SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of dit de juiste plek is, maar ok..

Heb net een PC inelkaar gezet maar heb nog een paar problemen.

setup:

AMD 3800 x2
DFI Lanparty UT NF4 SLI-D
Hitachi 160GB SATA300 x2
PC3200 Corsair Twinx C2 Pro 1GBx2
DVD +/- R

Toen ik voor het eerst in de bios kwam, zag ik in de standard cmos setting scherm de 2 schijven staan. "Internal Phy Sata 1 & 2" leek allemaal in orde, dus starten met installatie van windows xp.
begin van installatie ging redelijk, formateren van hd, files kopieren, en dan moet ie rebooten. toen begon ie weer opnieuw met de xp installatie, dus boot sequence aangepast naar HD in bios, maar na reboot had ik bootdisk failure, zag ze dus niet. heb geen raid drivers installed oid, wil ze gewoon als 2 aparte schijven gebruiken.

dus weer naar de bios, maar in de standard cmos setting scherm waren "Internal Phy Sata 1 & 2" ineens verdwenen, alleen 3 en 4 staan er nog. heb de schijven trouwens aangesloten op de NF4 sata connecties. (de dvd heb ik op IDE2 gezet)

kan er zo niet achterkomen, heb gegoogled, maar kan het niet vinden. iemand een idee wat er fout gaat, zal vast wel iets knulligs zijn, maar dat maakt niet uit. :)

-------

verder heb ik nog een vraagje over mem/cpu settings in de bios, heb daar nog niet veel naar zitten zoeken, maar kan iemand ff vermelden wat ik vooral niet moet vergeten?

Verwijderd

Topicstarter
niet allemaal tegelijk aub.. }:O

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Kick <24 uur != cool, oftewel binnen enkele minuten kicken wordt niet als erg prettig ervaren. Verder is het het beste om Windows te installeren met slechts één hardeschijf aan de computer gekoppeld en later de tweede schijf toevoegen.

En wat wil je met die laatste vraag? Wat wil je gaan doen dan? Standaard staat alles goed.

[ Voor 18% gewijzigd door The__Virus op 30-11-2005 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor de kick, maar amper respones gehad, en nog een dag wachten red ik niet.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:22:
ja sorry voor de kick, maar amper respones gehad, en nog een dag wachten red ik niet.
Dan ga je... dood? :/

Bij mijn mobo (Abit NF7-S) is er in de boot sequence een verschil tussen booten vanaf een IDE hdd en een SATA hdd. Dus 2 verschillende opties. Misschien dat je daar overheen gekeken hebt?

Verwijderd

Ik heb zelfde mobo als de ts, maar je kan idd kiezen tussen IDE of SATA.
en eerst 1 schijf eraan hangen is bij mij altijd goed gelukt

Verwijderd

Topicstarter
niet direct, maar wel weer een stapje dichterbij... :)

het draait nu, windows installed etc, alleen hij ziet de 2e HD niet in My Computer.. hij staat wel in de device manager. hmmm. iemand?

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Even partitioneren / formatteren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik verzoek jou vriendelijk om dit soort acties in de toekomst achterwege te laten :)
Klik hier voor uitleg.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:45:
[...]
Ik verzoek jou vriendelijk om dit soort acties in de toekomst achterwege te laten :)
Klik hier voor uitleg.
jaja ik weet het, frustraties die boven kwamen.

hoe moet ik die 2e schijf partitioneren? kan er niet bijkomen in My Computer, kan alleen disable doen.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Als hij niet in je My pc staat kun je 'm niet via windows formatteren. Probeer het eens met PartitionMagic 8, als die 'm ook niet vind zou ik me zorgen maken als ik jou was :P

BIOS ziet de schijf wel zitten? -> Is ier goed aangesloten? Misschien diabled in de BIOS? Als dat kan bij jou boardje...

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Partitioneren kun je doen met Partition Magic of fdisk (hardcore ;))

Verwijderd

Topicstarter
nope alles staat goed in de bios, en in device manager lijkt alles ook in orde..*sigh* PM8 gebruiken is dat niet een beetje overkill? moet toch wel anders kunnen lijkt mij.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:52:
nope alles staat goed in de bios, en in device manager lijkt alles ook in orde..*sigh* PM8 gebruiken is dat niet een beetje overkill? moet toch wel anders kunnen lijkt mij.
FF floppy booten en fdisken ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Helemaal geen Fdisk gebruiken, kan gewoon in Windows. FDisk is bijna levensgevaarlijk en het kan niet met NTFS overweg ;). Ga naar Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer en rechterklik met de muisknop op die tweede hardeschijf in het lijstje onderin en dan Partitie actief maken of aanmaken ofzo en dan snelformatteren naar NTFS. Eitje toch ;)?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar kwam ik ook ineens op idd, had het dus al gevonden maar toch bedankt.. :)
maar waarom kan dat niet rechtstreeks via My Computer dan?
nouja whatever het draait eerst. :)
Pagina: 1