Toon posts:

Betrouwbaarheid USB sticks?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me eigenlijk het volgende af.

USB sticks is vooral bedoeld om er data op te zetten om te vervoeren. Echter werk ik veelal op verschillende lokaties en gebruik dus ook mijn bestanden daadwerkelijk constant van de stick.

Mijn vraag is of een USB stick daar geschikt voor is of kan hij snel defect gaan door een constante load?

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
normaal niet, maar windows durft wel eens je usb stick naar de knoppe helpen omdat je hem niet verwijdert met het 'hardware veilig verwijder' ding

heb het hier al 2 keer meegemaakt :(
nou ik kreeg hem niet meer aan de praat met de fabrikant hun tooltjes
kon hem dan gewoon maar formatten als fat32, maar wordt dan soms niet meer herkent op andere pc's

Verwijderd

Daar zijn USB sticks voor lijkt me...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:04:
Ik vroeg me eigenlijk het volgende af.

USB sticks is vooral bedoeld om er data op te zetten om te vervoeren. Echter werk ik veelal op verschillende lokaties en gebruik dus ook mijn bestanden daadwerkelijk constant van de stick.

Mijn vraag is of een USB stick daar geschikt voor is of kan hij snel defect gaan door een constante load?
USB sticks zouden iets van 10.000 keer schrijven mee moeten gaan.

Hoeveel dat is in levenstijd, tja... hangt van gebruik af. als je zeker wilt weten dat het veilig is zorg voor backups :-)

There is no place like ::1

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De enige kapotte USB stick die ik heb gehad, was kapot gegaan op de soldeerpunten. Dus bij veelvuldig gewrik (is een groot woord) om hem uit de poort te halen, was die verbinding verbroken. Simpel opnieuw gesoldeerd en probleem opgelost. ;)

Verwijderd

Naar mijn ervaring heb je dat "defecte data" gedoe alleen als je onveilig verwijderd met een goedkope variant. Ik heb zelf een Mini Cruzer (512mb & gevonden), een Apacer (512mb), een onbekende (64mb) en een medion (64mb). Als test heb ik eens me bezig gehouden (om te kijken of ik er effectief op moest letten) met de sticks elk 50 keer uit te trekken terwijl ik er gegevens op aan het schrijven was (totaal niet veilig verwijderen dus). Met de MiniCruzer en de Apacer heb ik geen enkele keer dataverlies gehad buiten de file die hij op dat moment aan het schrijven was, en met de medion ben ik het 7 keer tegengekomen.

(ik heb nog een zilveren waar totaal niets van merk op vermeld staat, en die had het er slechts 2 keer last van)

Mijn ervaring is dus dat je hem niet veilig moet verwijderen als het ietwat van kwaliteit is.

Verwijderd

Ik heb een kingston data traveler, en die trek ik er altijd gewoon uit. In de twee jaar dat ik hem heb is er nog nooit wat fout gegaan, soms werk ik ook gewoon direct vanaf de stick, das iig qua snelheid geen probleem

• Roamor
  • Niet online
Dat veilig verwijderen is ook onzin, gewoon opletten of er geen bestanden geopend zijn. Formeel zou ik moeten doen; rechtermuisknop op icoontje, verwijderen, dan gaat Windows wat dingen afsluiten, nog een keer bevestigen. Kortom, nogal omslachtig. :Z Ik trek hem er gewoon uit en ram een keer op enter om de waarschuwing weg te krijgen, simpel. :Y)

Verwijderd

In windows xp krijg ik helemaal geen waarschuwingen, welk os gebruik jij? Windows 2000 ofzo? OS X gaat ook piepen als je hem er zo uit trekt..

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:37:
In windows xp krijg ik helemaal geen waarschuwingen, welk os gebruik jij? Windows 2000 ofzo? OS X gaat ook piepen als je hem er zo uit trekt..
Windows ME, alleen op mijn laptop. XP doet dit inderdaad niet. :)

Verwijderd

Roamor schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:08:
Dat veilig verwijderen is ook onzin, gewoon opletten of er geen bestanden geopend zijn. Formeel zou ik moeten doen; rechtermuisknop op icoontje, verwijderen, dan gaat Windows wat dingen afsluiten, nog een keer bevestigen. Kortom, nogal omslachtig. :Z Ik trek hem er gewoon uit en ram een keer op enter om de waarschuwing weg te krijgen, simpel. :Y)
Als je met de linkerknop op dat icoontje klikt is het VEEL minder omslachtig. Dan hoef je alleen links te klikken en krijg je een popup met de te verwijderen apparaten. Daarmee weegt voor mij het risico van eventueel dataverlies niet op tegen die anderhalve keer klikken.
Pagina: 1