[XP] PC loopt vast als er geen belasting is*

Pagina: 1
Acties:

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb op mijn overigens zeer stabiele computer soms last van een vastloper, maar niet 1 die ik ooit op andere computers heb gezien.

Symptonen:
-plotseling verandert er niks meer op het beeld: de muis niet, de tijd niet, helemaal niks.
-Ik hoor de cd speler niet actiever worden als ik er een cd in stop
-computer reageert op geen enkele toets - toetsenbord licht niet op bij capslock
-het beeld ziet er heel normaal uit...enkel bevroren.
-geen waarschuwingen of errors bij een restart.

Dit gebeurt ongeveer 1 keer per 3 weken, en niet specifiek bij een bepaald programma of zware belasting.

Systeem
amd4 3200+
asus s754 mobo
6800 ultra
2 * 512 mb ram
aopen 350 watt voeding
2 * 160 gb hd's in raid 0

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Kan best je 350Watt voeding wezen.. beetje aan de krappe kant met zo'n cpu en zo'n videokaart en ook nog in een combinatie met 2 hdd's. Maybe ff een andere uitproberen of controleren of je voltages stabiel zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door potatox op 30-11-2005 18:02 ]

--

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03 15:50
Hoe stabiel is stabiel dan? In Windows werken en niet crashen hoeft niet stabiel te betekenen. Draai eens Stress Prime (http://sp2004.fre3.com/) voor 10 uur. Als deze geen fouten geeft, is je computer stabiel. Deze checkt zowel het geheugen als de CPU, zodat we deze twee eventueel uit kunnen sluiten.

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik speel soms 5 uren achtereen battlefield of counterstrike:source en andere spellen, hij loopt dan nooit vast. Deze vastloper komt meestal als ik helemaal niks doe. Ik verbaas me er vooral over dat het systeem niet traag of instabiel wordt, maar helemaal stilstaat, inclusief klok.
Ik denk daarom dat het de voeding niet is, maar ik zal vannacht eens dat tooltje laten draaien.

Verwijderd

Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem!! Echt te merkwaardig gewoon, als ik gewoon zit te msn'n kan die vastlopen (bevriezen als het ware) maar ook als ik NFS Most wanted speel bijvoorbeeld. Ik heb dit probleem cker elke dag wel (als hij dan aanstaat).

Nu heeft mijn computer 3 jaar garantie, en komt vandaag toevallig een monteur langs om te kijken wat er aan de hand is.

Als hij het op kan lossen, dan zal k de oplossing (tegen die tijd) vermelden. Mischien heb je er wat aan. ;)

Verwijderd

Nou de monteur is dus geweest en et blijkt dus dat mijn SATA kabels. (met name de connectoren) niet goed waren. De connectoren waren bol? :S Waardor deze dus geen/goed contact kon maken met het moederbord. Hij heeft deze vervangen en me computer loop weer als een zonnetje!..

Ik zou het proberen als k jou was,..Sata kabeltjes zijn ook zo duur niet. Is het proberen waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 17:26 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

offtopic:
ik kan wel ranzig progsel bakken die je CPU gebruik constant boven de 80% houdt;)

Gebeurt het na een standaardtijd? b.v. 15 min dat je harde schijf uitgeschakeld wordt en niet goed ingeschakeld wordt? Ik het dit probleem een keer gehad. Blijkbaar iets vaags in de staande-bij modus.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1