Zelf opgenomen dvd -> Xvid

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 22:29
Een buurmeisje van mij heeft op tv iets opgenomen op dvd (lite-on dvd-recorder)

zelf heb ik afgesproken om hem ff voor haar om te zetten naar xvid. Alleen die dvd die ze mij gegeven heeft doet een beetje raar. Ik kan hem gewoon lezen in de computer en ook kopieeren. Ook bij powerdvd en nero dvd view kan ik het fragment goed bekijken, maar als ik dvd2avi gebruik dan is het fragment in de breedte heel smal.

In de dvd speler kan ik de dvd niet afspelen (geeft een fout)

na één en ander prutsen heb ik het met dvd2avi het voor elkaar gekregen, maar op 1 of andere manier krijg ik tijdens het fragment telkens een menu erdoor.

ook zie ik op de dvd een directory die ik niet ken, namelijk "VIDEO_RM", waar een paar bestanden inzitten.

kan iemand mij helpen om het fragment goed van dvd naar xvid te krijgen?

alvast bedankt!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn veel topics te vinden over het omzetten van dvd naar avi. Heb je ook nog andere manieren gebruikt behalve via dvd2avi?

• grote_oever
Noork schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:58:
Er zijn veel topics te vinden over het omzetten van dvd naar avi. Heb je ook nog andere manieren gebruikt behalve via dvd2avi?
dat d'r veel topic's te vinden waren had ik al gezien..

omzetten van een dvd naar xvid is geen probleem..

misschien mijn vraag beetje verkeerd gesteld... maar ligt het niet aan de dvd?

keb dvd2avi gebruik.. dvdshrink (wou ff de .vob file "normaal" maken) en Robot4Rip

• grote_oever
niemand?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Kijk dit eens door: klik

Misschien heb je er wat aan. Het schijnt dat dit een folder is die door Philips recorders (en clones) wordt gemaakt, die niet compatible is met de standaard voor DVD-video. Tenminste, dat lees ik zo snel even :) Misschien staat er ook nog info in over hoe dan te werk te gaan bij kopieren. succes :)

Permanent wintericon!

• Noork
  • Niet online
Heb je flaskMpeg al gebruikt? Kun je de vob's wel gewoon met virtualdubmod openen? Kun je een voorbeeld van het filmpje posten hier?

• grote_oever
Bedankt voor de reacties..

het probleem wat ze beschrijven bij de google discussiegroepen komt idd dicht bij dit probleem. Ze geven een oplossing, maar die werkt niet bij mij (of ik doe het niet goed).. ik doe dit:

kopieer alleen de .vob file naar hd. Vervolgens maak ik daar met ifoedit een ifo file bij en dan klik ik op vob extra om de vob file weg te schrijven (volgens mij staat het d'r zo in die link). maar daar los ik het probleem helaas niet mee op.

ook probeer ik flaskmpeg. daar zijn de eerste paar min. zwart en daarna loopt programma vast!

keb ook bij flaskmpeg ook flask it gedrukt

klein stukje kan ik dus helaas niet tonen!

[edit]

keb net even virtualdubmod geprobeerd.. maar als ik hem opsla als avi dan slaat hij alleen de eerste 33 sec. op.

[edit2]

dit bedoel ik trouwens met half beeld..

Afbeeldingslocatie: http://www.d-are.nl/upload/1/half.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door grote_oever op 01-12-2005 21:02 ]

• grote_oever
kan iemand mij verder helpen?

hartelijk bedankt alvast!

• Noork
  • Niet online
Vaag dat je half beeld krijgt. Heeft vast weer iets met resoluties te maken. Volgens mij kun je in virtualdub gewoon je beeld resizen naar 768*576 of 640*480. Dan krijg je de oorspronkelijke beeldverhouding weer terug, maar verlies je wat in detail.

• grote_oever
Noork schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:47:
Vaag dat je half beeld krijgt.
raarste is dus dat ik in nero theater en powerdvd gewoon beeld krijg! (wat d'r goed uitziet)

volgens mij bedoel je virtualdubmod , want virtualdub kun je geen dvd laden?

[ Voor 16% gewijzigd door grote_oever op 05-12-2005 17:26 ]

• Noork
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:25:
[...]
raarste is dus dat ik in nero theater en powerdvd gewoon beeld krijg! (wat d'r goed uitziet)
volgens mij bedoel je virtualdubmod , want virtualdub kun je geen dvd laden?
Jaja virtualdubmod natuurlijk. Tja ik zou bijna vragen of je geen stukje online kan zetten. Maarja de VOB zal wel beetje groot zijn.

• grote_oever
na beetje prutsen is het gelukt om hem in virutaldubmod te krijgen zonder foutmeldingen..

alleen bij het omzetten naar avi pakt hij alleen de eerste chapter! (eerste 33 sec.) de rest (20 min) pakt hij dus niet! op www.doom9.nl zag ik iets staan over het importeren van chapters.. maar dat lukt bij mij niet.. de programma's geven een foutmelding aan en zelfs al kon ik het importeren dan denk ik dat het niet lukt omdat virutaldubmod zelf aangeeft dat het bestand maar 33 sec. lang is!

• grote_oever
na een halve maand weer eens geprobeerd.. maar het lukt me nog steeds niet!

iemand nog ideeen?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
bekijk deze website eens : www.sectie.be en dan dvd --> xvid

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Noork
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:57:
bekijk deze website eens : www.sectie.be en dan dvd --> xvid
Dat is het probleem niet Possible!. De TS weet wel hoe hij dvd moet omzetten naar divx.

Heb je wat specs van de dvd recorder trouwens? Is het niet zo dat het fragment op half pal is opgenomen? Dat zou het halve beeld verklaren.

• grote_oever
nee.. keb totaal geen specs (en als ik het vraag dan zou ze zeggen "zo'n grijs ding waar een naam opstaat")..

buurmeisje zei al dat ze niet in een andere dvd kon afspelen.

tis volgens mij een lite-on (zo heet de naam van dvd)

bij nero 7 zit een movieviewer en met powerdvd kan ik het wel goed afspelen!

als ik de dvd helemaal afspeel met powerdvd dan gaat het niet goed.. dan zie ik het menu, maar als ik ergens op klik gaat het verkeerd. Als ik het .vob file open dan is er niks aan de hand. Beeld ziet d'r dan gewoon goed uit!

de tijd verspringt trouwens wel telkens.

• grote_oever
vandaag weer mee lopen knooien en ben een stukje verder gekomen.

met dvd decrypter kun je ook hoofdstukken kopieeren. Dit heb ik gedaan en het is nu 1 mooie .vob file geworden. Geen menu er doorheen en ook geen tijd die meer verspringt.

Hierdoor kon ik hem ook gewoon bewerken met virtualdubmod. Alleen nu krijg ik dit:

http://www.d-are.nl/upload/1/test.avi

het beeld is gewoon half in de breedte. Is er een manier om dit uit te rekken?

p.s. de .vob file is wel goed en niet uitgerekt!

• Noork
  • Niet online
Zoals ik al zei, waarschijnlijk in half pal opgenomen. Gewoon de resizen naar 768*576 en dan heb je prima beeld.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Niet echt een oplossing maar een workaround, is AutoGK niet wat voor je?

Ik weet het, zelf omzetten is stoerder maar ik was zelf erg blij met dit programma ;)

[ Voor 30% gewijzigd door IceStorm op 06-01-2006 17:00 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 23:11
De file op zich lijkt me goed, dit heeft te maken met het interpreteren van de video als square pixels terwijl ze dat niet zijn. dvd = non square.

• grote_oever
IceStorm schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:59:
Niet echt een oplossing maar een workaround, is AutoGK niet wat voor je?
mmm.. ik zie dat je hier de lengte van het beeld kan meegeven

Afbeeldingslocatie: http://www.autogk.me.uk/Pics/advanced.png

krijg je dan geen raar uitgerekt beeld?

edit..

sorry.. kad dit niet gelezen
Gewoon de resizen naar 768*576 en dan heb je prima beeld.
ik denk dat ik me nu ga reden.. bedankt :D

[ Voor 18% gewijzigd door grote_oever op 06-01-2006 17:03 ]

Pagina: 1