Toon posts:

[idee/probleem] HK wel in de search?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga me voor even op glad ijs begeven omdat ik normaal nogal doorga in dit soort discussies. Maar ik heb gezegd dat ik me in zou houden, dus here go's:

Ik wou vandaag een topic openen over een bepaald onderwerp, nu over katja en bridget, maar er loopt al een draadje in de HK. Wat is nu het probleem, jullie zullen zeggen: dat ik geen HK toegang heb. Ja dat is leuk, maar dat hebben meer mensen niet.

Het probleem is dat wanneer een gebruiker (zonder HK-toegang) een topic wil openen over een willekeurig onderwerp, hij niet met de search er achter kan komen dat er al een draadje loopt. Dit was vroegah wel het geval, en toen kreeg je een mooie geen toegang melding. Misschien is het een idee om de gebruikers zonder HK-acces wel search/list rechten te geven. Zodat gebruikers zonder HK toegang wel kunnen weten dat hun topic nutteloos is.

Dit voorkomt:
  • Irritatie bij de TSer
  • Onnodig werk voor de TSer
  • Werk van een admin/mod
  • Dat betwetertjes/wannebe modjes het je alvast komen melden, hens makkelijke posts en wederom irritatie bij de TSer
Ps.

Natuurlijk had ik allang verw8 dat er in de HK een topic zou lopen, omdat het al een tijdje bezig is :+ O-). Maar bedenk je eens wat voor een werk het zou kunnen schelen, bij dingen die nog op tv gaan komen. Zoals de O'niel bikini contest, of een andere dwarsstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hoezo is het topic dan nutteloos? Als het voldoet aan de eisen van het forum waar je het in plaatst?! Er lopen zat discussies zowel in de HK als in NSTM. Zoals bijvoorbeeld over de 'domino-mus'.
Je moet alleen geen HK-niveau ervan maken dan. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:14:
Hoezo is het topic dan nutteloos? Als het voldoet aan de eisen van het forum waar je het in plaatst?! Er lopen zat discussies zowel in de HK als in NSTM. Zoals bijvoorbeeld over de 'domino-mus'.
Je moet alleen geen HK-niveau ervan maken dan. ;)
Omdat er 9 van de 10 keer, mensen alvast komen vertellen dat er al ergens anders een draadje loopt (HK). En als iedereen dan makkelijk een post heeft gescoord dan is de kans van slagen van zo een Topic al een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik denk dat dit niet zo vaak voorkomt... De meeste topics in HK zijn vrij nutteloos, en als het onderwerpen die wel serieus besproken kunnen worden zijn er vaak tegenhangers in NSTM of SG.

Overigens kun je zelf al HK-XS aanvragen! [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

TS: Volgens mij is het topictgegooid omdat het én niet NSTM-achtig was, maar meer HK-achtig, én er voornamelijk HK-replies waren, ook van jezelf, én alle replies over het topic gingen en niet over het onderwerp. En níét omdat het niet zowel in de HK als in een ander forum kan want, zoals _the_crow_ zegt gebeurt dat vaak genoeg :) .

edit:
Ja, maar dan moet er gemodereerd worden op dat soort replies. Het moet niet zo zijn dat je HK-xs moet hebben om NSTM-waardige topics te openen lijkt me :) .

[ Voor 21% gewijzigd door JHS op 30-11-2005 17:20 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:17:
Ik denk dat dit niet zo vaak voorkomt... De meeste topics in HK zijn vrij nutteloos, en als het onderwerpen die wel serieus besproken kunnen worden zijn er vaak tegenhangers in NSTM of SG.

Overigens kun je zelf al HK-XS aanvragen! [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]
Maar voor als het voorkomt zou deze oplossing werk kunnen schelen. Voor de rest help ik hier en daar een handje zonder HK is het dus wel best,en ik heb geen zin om een motivatie te bedenken voor de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mij lijkt het probleem dan ook eerder te zitten in de replies van mensen die het aanzien voor een HK-topic buiten de HK, en ook zo reageren.

Dubbele topics komen heel vaak voor, en je kan die topics ook op 2 niveau's hebben.

Jammer dat niet iedereen dat inziet.

Het lijkt mij geen probleem voor de TS, maar eerder van de mensen die gelijk naar de HK verwijzen.
Ik heb jouw topic nog niet gezien, maar het lijkt mij dat een Katja/Birgit-ding misschien sowieso beter in de HK past, maar zoals ik zei, heb het topic nog niet gezien :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

en dan wil je zeker ook gelijk toegang hebben tot de search als het gaat om TrashCan, Crew Algemeen, Policy Discussie, S&D Todo, Notities & Logs, Server Meldingen & Pricewatch Overleg ? :P

Oftewel: Lijkt me niet zo handig om te doen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
moto-moi schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:49:
en dan wil je zeker ook gelijk toegang hebben tot de search als het gaat om TrashCan, Crew Algemeen, Policy Discussie, S&D Todo, Notities & Logs, Server Meldingen & Pricewatch Overleg ? :P

Ik denk niet dat er een user zal zeggen dat een topic dubbel is, omdat een gelijke in 'Crew Algemeen' ofzo staat.

Oftewel: Jouw argument slaat nergens op klopt niet. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 30-11-2005 17:52 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Datafeest schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:52:
Ik denk niet dat er een user zal zeggen dat een topic dubbel is, omdat een gelijke in 'Crew Algemeen' ofzo staat.
Oftewel: Jouw argument slaat nergens op klopt niet. ;)
Ik trek het alleen even door, en zijn zat plekken waar dubbele discussies wel zijn toegestaan.
En sowieso zal geen enkele mod klagen als iemand zonder HK toegang een topic dubbel opent omdat hij het andere topic niet kan zien.

Verder kun je in beperkte mate ook topics lezen, en aangezien we geen readonly toegang geven tot de HK, is searchtoegang dus ook geen mogelijkheid ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op zich heb je een punt, maar je vergeet een ding: Serieuzere topics kunnen wel in de HK, maar HK-topics kunnen niet buiten de HK. Dit resulteert in drie conclusies die we duidelijk proberen te hanteren op GoT:

[list]• Een HK topic zal buiten de HK nooit stand houden en ofwel worden gesloten, ofwel naar de HK worden verplaatst,
• Wanneer in de HK een serieuzer topic staat dat duidelijk media-wijs actueel is, dan wordt deze verplaatst naar SG of NSTM,
• Wanneer er een dubbel topic bestaat, dat media-actueel gerelateerd is, dan gaan de crewleden van de betrokken fora om de tafel waar het topic het beste kan staan. 1 van de 2 gaat dus in elk geval dicht. Let op: Dit geldt dus niet per definitie voor elk onderwerp.

We kennen het probleem dus, maar het komt zo enorm weinig voor (1 keer in het jaar is al veel denk ik? Of heb je meer voorbeelden?) dat het geen zin heeft om een dergelijk voorstel (HK altijd beschikbaar in de search) door te zetten. Hoewel we het alle topic starters graag naar hun zin willen maken, lijkt me dit dus uiteindelijk niet nodig. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mOrPhie op 30-11-2005 18:44 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:49:

En waarom dan wel niet? Ik heb nog nooit een topic gezien gezien waar stond: Ja we hebben al een discussie in TrashCan.

Bedankt voor je bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:43:
Op zich heb je een punt, maar je vergeet een ding: Serieuzere topics kunnen wel in de HK, maar HK-topics kunnen niet buiten de HK. Dit resulteert in drie conclusies die we duidelijk proberen te hanteren op GoT:

[list]• Een HK topic zal buiten de HK nooit stand houden en ofwel worden gesloten, ofwel naar de HK worden verplaatst,
• Wanneer in de HK een serieuzer topic staat dat duidelijk media-wijs actueel is, dan wordt deze verplaatst naar SG of NSTM,
• Wanneer er een dubbel topic bestaat, dat media-actueel gerelateerd is, dan gaan de crewleden van de betrokken fora om de tafel waar het topic het beste kan staan. 1 van de 2 gaat dus in elk geval dicht. Let op: Dit geldt dus niet per definitie voor elk onderwerp.

We kennen het probleem dus, maar het komt zo enorm weinig voor (1 keer in het jaar is al veel denk ik? Of heb je meer voorbeelden?) dat het geen zin heeft om een dergelijk voorstel (HK altijd beschikbaar in de search) door te zetten. Hoewel we het alle topic starters graag naar hun zin willen maken, lijkt me dit dus uiteindelijk niet nodig. :)
Ok, ok. Het was maar een idee. No probs. Bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Goed, er is duidelijk uitgelegd waarom het geen voordelen heeft (het lost nl een probleem op wat haast niet bestaat, zie morph voor verdere uitleg :>), denk ik dat het ook nog een nadeel heeft:
Mensen die op GoT komen met wilde verhalen over de HK gaan ineens vanalles searchen om een glimp op te vangen uit pure nieuwsgierigheid. Op zichzelf is dat geen groot probleem (geheimen staan er niet echt ;)) maar de mensen die daar zo in geinteresseerd zijn zijn net de mensen die beter niet gestimuleerd worden om HKxs te verkrijgen.

Verdere argumenten kun je zoeken binnen "hk read only maken" discussies :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 27-09 21:29
.. Zoals de O'niel bikini contest, of een andere dwarsstraat
Wanneer / waar gaat dat gebeuren :p ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ok, over read-only HK toegang is al vaak genoeg gediscussieerd en elke keer weer worden dezelfde redenen gegeven waarom dat niet gaat gebeuren. HK resultaten in de search is niet meer dan een variatie op hetzelfde aloude thema.
Om dit topic niet te laten verzanden in dwarsstraten, zoals hierboven, gaat er nu een slotje op.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.