Toon posts:

vage error: "Secondary slave drive ATAPI Incompatible"

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sins kort een S-ATA schijf gekocht, nu heb ik mijn oude ATA schijf weg gedaan en windows met partition magic naar de S-ATA schijf verplaatst en de S-ATA schijf C:\ genoemd.
Nu staat mijn brander op Primary/Master en mijn S-ATA schijf op Third/Master en zit er niks op de secondary en fourth controler.

Alleen krijg ik nu bij het opstarten de error "Secondary Slave Drive ATAPI Incompatible. Press F1 to resume."
En dat terwijl er helemaal niks aan de secondary controler hangt :|
Wat ook raar is is dat als ik opnieuw opstart de computer helemaal niks meer doet en het beeldscherm op standby gaat en blijft.
En ook als ik windows start zie ik eerst 20 sec een half doorzichtig windows opstart scherm en dan krijg je hem na 20 sec opeens helemaal te zien en dan gaat 'ie naar 2 sec al weer weg.
Voor de rest gaat inloggen wel gewoon normaal.

Hier onder kun je nog wat extra info over de pc waar het om gaat vinden:

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit werkt niet op deze manier. Je moet Windows echt opnieuw installeren.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja echt vet wazig. Ik had dit met een Promise RAID controller. Na een reinstall was het probleem verholpen. Heel erg raar, terwijl Windows eigenlijk niks met die schijf te maken heeft (boot vanaf een schijf op de onboard IDE controller)

:?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze error als POST error, en zelfs al voordat ik de bios kan openen.
Vraag me af hoe een herinstallatie dit kan verhelpen.
Ik denk alleen dat het tweede probleem (20sec vast staan) en het laatste probleem (opnieuw opstarten) daarmee verholpen is.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat vroeg ik me ook af aangezien ik een melding kreeg tijdens het laden van de promise bios ;)

Maar toch hielp het ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Dan toch maar opnieuw instaleren :/
heb ik net mij windows lopen tweaken

Wel erg raar dat windows nu ook zelfs in je BIOS sporten achterlaat.
Pagina: 1