Toon posts:

Krijg combinatie Audigy2, mengpaneel en Z5500 niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Z5500 aangesloten op een Audigy 2.
Wie o wie weet hoe ik hier een meng paneel tussen krijg?
Ik heb van alle kabels in huis, niks gaat, iemand een oplossing?
Alvast bedankt,

Thomas

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:05 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eh, wat lukt er precies niet? :? Misschien per ongeluk op "new topic" in plaats van "post reply" gedrukt?

Aha, foutje dus :P

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 30-11-2005 17:14 ]

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Hoi!

Ik denk dat je per ongelijk al op Verstuur bericht klikte, inplaats van op Bekijk bericht :)

[ Voor 94% gewijzigd door TheovdS op 30-11-2005 17:05 ]

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ehmmm
Ik kan hier wel een heel verhaal gaan plaatsen...
Maar dat heeft geen zin..

Schopje naar modje toe..
Modje heeft threadje al gevonden >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Security op 30-11-2005 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, drukte op de submit knop, ff geedit :P

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

kee now we're talking ! ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Wordt er helaas niet beter op...

Ten eerste: groeten doen we hier niet! Lees ff de policy daarover.

Daarnaast: je geeft veel te weinig info. Wat heb je allemaal liggen ( kabels, stekkers e.d.), en wat heb je al geprobeerd?

Daarnaast2: topic titel suckt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 30-11-2005 17:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
5.1 mengpaneel???
Kan je misschien de specs van dat mengpaneel posten (vooral welke in/uitgangen)
// ben je zeker dat het mengpaneel ertussen moet, en niet ernaast?!

[ Voor 27% gewijzigd door SIMPY.be op 30-11-2005 17:10 ]

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:04:
Hallo,

Ik heb een Z5500 aangesloten op een Audigy 2.
Wie o wie weet hoe ik hier een meng paneel tussen krijg?
Ik heb van alle kabels in huis, niks gaat, iemand een oplossing?
Alvast bedankt,

Thomas
welke kabels heb je dan? wat voor een mengpaneel? welke opstellingen heb je al geprobeert?
iets meer info zou makkelijk zijn om je te helpen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat jij wil, maar groeten vind ik wel sociaal..
Hier komt tie:

Ik heb een meng paneel aangeschaft (2de hands maar werkt nog wel, getest bij die gozer), het type nummer is SM50E van Sound Craft.
Zal ongetwijfeld een n00b ding zijn in jullie ogen, maar ik ben er blij mee :P

Aan mijn pc heb ik de Z5500 hangen, met als geluids kaart de Audigy 2.
Nu leek het mij logisch het meng paneel aan het control center van de z5500 te hangen, omdat die als een soort versterker functioneert.
Helaas kreeg ik vaag geluid omdat die kabeltjes daar niet helemaal voor geschikt zijn.
De kabeltjes zijn vast wel bij iedereen bekend, rood en zwarte, soort van tulpjes maar zal wel anders heten :P
Ik wilde hem in me geluids-kaart stoppen, werkt ook niet, via coax niet en via die tulpjes niet...

Toen had ik het idee om de speakers via Coax op mijn Cd speler aan te sluiten, en dan via de 'tulpjes' aan het meng paneel te sluiten, werkt helaas ook niet...
Iemand nog een suggestie?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik snap er nog steeds niks van :'( Zal wel aan mij liggen ofzo...

Kun je niet ff een tekeningetje maken?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EUh... misschien slim om er even rekening mee te houden dat je zoiezo alleen stereo kan mengen met die Z5500 en dat die (bij mijn weten) meerdere inputs al vanzichzelf ondersteund :P

Connect to multiple sources: Simultaneously connect 6 audio sources including PCs, video game consoles, and DVD, CD & portable music players… and control it all from the Digital SoundTouch™ Control Center.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik kan beter gewoon dit vragen.

Je hebt een Z5500 en meng paneel van sound craft, hoe zou jij die op elkaar aansluiten?

Edit: alleen stereo heb ik geen probleem mee, ben al blij als er geluid uit komt :P
En klopt idd dat er meerdere inputs in kunnen, maar dan kan je niet mixen, het is dan of het 1 of het ander.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:20 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

line out audigy -> een van de mengpaneen line ingangen -> master out -> Z5500

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 30-11-2005 17:33 . Reden: klein foutje ;) ]

• SIMPY.be
volgens mij heb je deze kabel nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.ust.hk/itsc/classroom/notebook/photo/cable_audio_pc.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ok, wat is line out en master out, idd ik ben n00b :P
Simpy, waar doe ik het zwarte eindje dan in?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:26 ]

• HyperioN
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:25:
ok, wat is line out en master out, idd ik ben n00b :P
Simpy, waar doe ik het zwarte eindje dan in?
Ja kom op een klein beetje zelf inititiatief mag ook wel.. dit staat allemaal in de FAQ en op je soundcard en je mengpaneel.
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Verwijderd

Topicstarter
Hyperion, als je hier 2 uur heb zitten proberen en niks werkt, heb je eigenlijk het idee dat het onmogelijk is... en volgens mij is dat het ook...

• HyperioN
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:31:
Hyperion, als je hier 2 uur heb zitten proberen en niks werkt, heb je eigenlijk het idee dat het onmogelijk is... en volgens mij is dat het ook...
Tuurlijk niet man. Die geluidskaart is een van de betere geluidskaarten die er zijn en jij denkt dat het onmogelijk is om een simpel mengpaneeltje aan te sluiten?

Ok, voor deze keer zal ik het even duidelijk uitleggen :P
Ik neem aan dat je Z5500 nu digitaal aangesloten is, dit kun je zo laten. Het mengpaneel kun je niet gebruiken voor een digitaal signaal.
Behalve die digitale uitgang heb je ook gewoon analoge uitgangen, dat zijn 3,5mm-jack-uitgangen. Hier kun je een verloopkabeltje op aansluiten zoals SIMPY.be liet zien, dat is een simpel 3,5mm-jack naar 2x Tulp verloopkabeltje, verkrijgbaar bij iedere locale elektroboer.

De Jack-kant van dit kabeltje stop je in de Line-out van je geluidskaart. Als je niet weet welke dit is, zie hiervoor de handleiding van je geluidskaart of de FAQ, of probeer ze gewoon allemaal :P
Vervolgens stop je de twee tulpjes op een line-in van je mengpaneel..

Vervolgens pak je nóg zo'n verloopkabeltje, waarvan je de tulpjes aansluit op de line-out van je mengpaneel en het tulpje aan de andere kant stop je in de analog-in van je Z-5500.

Simpel :-)
Schema'tje:
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/7460/schema8de.th.jpg

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
De Audigy heeft optisch uit, de Z5500 heeft optisch in -> je hebt een optische kabel nodig. Dat mengpaneel heb je niets aan in dit verband. Wel kun je audio apparaten (cd-speler, keyboard etc...) daar op aansluiten en dan de master van het mengpaneel aansluiten op de analoge ingang van de Z5500.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik hoor nu een verhaal over optische shit, die mijn meng paneel niet heeft helaas.

Ik zal jou verhaal is probereren hyperion, ik heb al 1 zo'n kabeltje van dat plaatje, helaas niet 2 :P
Toch bedankt voor je tijd, ik laat even horen of het werkt!

• LB Back
Hmmzzzz, zit net naar die Audigy te kijken, volgens mij ligt het aan welke je hebt of hij optisch uit heeft. In elk geval hebben ze allemaal SPDIF output (das ook digitaal)

De Z5500 heeft: Digital coaxial for DVD or CD players or PC sound cards (requires coaxial cable, sold separately)

• SIMPY.be
dus op mijn kabel de 2 linkse op het mengpaneel.
het rechtste (zwart 3,5mm stekker) moet in de analoge uitgang van de audigy, best op de front-speakers. De uitgang van je mengpaneel kan dan naar ofwel een versterker+boxen, een opname-apparaat of ook naar de Z5500 analoge ingang, maar dan ben je uw surround en digitale eigenschappen kwijt.
Misschien even vermelden wat precies de bedoeling is om met het mengpaneel te doen, want daarmee de Z5500 regelen gaat niet lukken.

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
LB Back schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:43:
De Audigy heeft optisch uit, de Z5500 heeft optisch in -> je hebt een optische kabel nodig. Dat mengpaneel heb je niets aan in dit verband. Wel kun je audio apparaten (cd-speler, keyboard etc...) daar op aansluiten en dan de master van het mengpaneel aansluiten op de analoge ingang van de Z5500.
Lijkt me een modern mengpaneel als daar een optische aansluiting op zit :X
Gewoon het schema pakken van hierboven, dan moet het perfect lukken. Klaar !

* misschien heb je ook wel gewoonweg de verkeerde uitgang van de audigy gepakt. Bij mij was het de groene, maar of ze bij jou ook kleurtjes hebben en niet allemaal verguld zijn weet ik niet :*)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb de z5500 nu via coax (met verloopstukje zodat die in de SPDIF uitgang kan) aangesloten.
Daarna heb ik de mixer met het kabeltje (het plaatje van Simpy) aangesloten op de audigy in de analoge ingang.
Nu heb ik dus nog zo'n zelfde kabeltje nodig en die stop ik in mijn analoge ingang van de Z5500?
Nogal vreemde constructie maar het klinkt logisch :P.
Simpy, hoezo zou ik nu niet kunnen mixen dan met deze speaker set?

• SIMPY.be
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:08:
hmm, ik heb de z5500 nu via coax (met verloopstukje zodat die in de SPDIF uitgang kan) aangesloten.
Daarna heb ik de mixer met het kabeltje (het plaatje van Simpy) aangesloten op de audigy in de analoge ingang.
Nu heb ik dus nog zo'n zelfde kabeltje nodig en die stop ik in mijn analoge ingang van de Z5500?
Nogal vreemde constructie maar het klinkt logisch :P.
Simpy, hoezo zou ik nu niet kunnen mixen dan met deze speaker set?
Ik ben even niet mee, je sluit twee ingangen aan uw mengpaneel?!?
Volgens mij zal het wel lukken, maar dan niet surround en zeker niet digitaal...

• LB Back
thabazzman schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:07:
[...]
Lijkt me een modern mengpaneel als daar een optische aansluiting op zit :X
Gewoon het schema pakken van hierboven, dan moet het perfect lukken. Klaar !
Dat zei ik ook niet: de Audigy heeft optisch uit, de Z5500 heeft optisch in zei ik. Hoewel alleen de duurdere Audigies optisch hebben (en dat weet ik niet zeker). dat schemaatje van je is leuk (en eigenlijk wat de TS vroeg) maar veel beter is het om ze digitaal aan te sluiten. Kun je ook nog eens een dvdtje met surround bekijken ;)

• HyperioN
LB Back schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:12:
[...]

Dat zei ik ook niet: de Audigy heeft optisch uit, de Z5500 heeft optisch in zei ik. Hoewel alleen de duurdere Audigies optisch hebben (en dat weet ik niet zeker). dat schemaatje van je is leuk (en eigenlijk wat de TS vroeg) maar veel beter is het om ze digitaal aan te sluiten. Kun je ook nog eens een dvdtje met surround bekijken ;)
Klopt maar mixen gaat dan uiteraard niet.

Maar ik neem aan dat de TS muziek wil mixen en dat kan gewoon Stereo (tuurlijk geen 5.1) via de analoge uitgang v/d Audigy.
Pagina: 1