[XP] Pagefile groote wordt zelf bepaald

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een IBM R50 laptop waarvan ik vind dat hij teveel swapped op mijn disk.
Daarom heb ik DisablePagingExecutive op 1 gezet in mijn register en aangewezen in windows dat hij max 256 mb mag gebruiken en minimaal 64 mb.

Afbeeldingslocatie: http://www.larsdebruin.net/images/got/geheugen.JPG

Maar nu zie ik dat hij 1137 mb gebruikt terwijl ik duidelijk maximaal 256 mb heb aangegeven.
Doe ik iets fout of zit er ergens een bugje ?

En ja ik heb al gereboot (2x zelfs) :9

[ Voor 7% gewijzigd door HyperDevil op 30-11-2005 16:53 ]

Verwijderd

Moet je die registry setting wel aanpassen ? ?

Specifies whether user-mode and kernel-mode drivers and kernel-mode system code can be paged to disk when not in use.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar zie je hem praten over registry :? En waarom zou je die niet mogen aanpassen als het a) instelbaar is gemaakt en b) door de gebruiker middelde de Win-GUI ook prima te regelen is.
Whoops :P

Heb je het bestand al eens weggegooid? Hij zal het nml. niet verkleinen. Effe met een console opstarten en pagefile.sys weggooien (of renamen to be sure)

[ Voor 112% gewijzigd door RobIII op 30-11-2005 17:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HyperDevil
RobIII schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:02:
[...]

Waar zie je hem praten over registry :? En waarom zou je die niet mogen aanpassen als het a) instelbaar is gemaakt en b) door de gebruiker middelde de Win-GUI ook prima te regelen is.

@TS: Heb je het bestand al eens weggegooid? Hij zal het nml. niet verkleinen. Effe met een console opstarten en pagefile.sys weggooien (of renamen to be sure)
Ik zal wel even in mijn registry aangeven dat hij mijn pagefile moet verwijderen wanneer ik mijn laptop afsluit :)
Dan post ik de resultaten ;)

Verwijderd

makelijker is om de pagefile in het schermpje te verwijderen(alleeen 1tje op D:) de pagefile op C: te verwijderen.
Daarna in het schermpje je instellingen te maken zoals je dat wilt.. (vergeet niet de pagefile op D: te verwijderen)
Maar jij werkt liever met registry heb ik intussen gelezen.

• HyperDevil
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:10:
makelijker is om de pagefile in het schermpje te verwijderen(alleeen 1tje op D:) de pagefile op C: te verwijderen.
Daarna in het schermpje je instellingen te maken zoals je dat wilt.. (vergeet niet de pagefile op D: te verwijderen)
Maar jij werkt liever met registry heb ik intussen gelezen.
Ik heb ClearPageFileAtShutdown op 1 gezet en gereboot maar die 1137 mb bleef staan na de reboot.
Ik heb dus gedaan wat Kroese zei, gewoon geen pagefile aanzetten en dan rebooten.
Ik ga hem nu op 64 - 256 zetten en dan hopen dat die 1137 mb weg blijft :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03 15:50
Klinkt misschien beetje dom maar ik neem aan dat je niet vergeet op 'Instellen' te drukken? Verder kun je het beste eerst opstarten zonder wisselbestand (dus dat ding verwijderen door 'Geen wisselbestand' aan te vinken) en dan hem opnieuw laten aanmaken door Windows met de door jou gewenste grootte. Verder zou ik DisablePagingExecutive maar uitzetten...

[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 30-11-2005 18:25 ]

• HyperDevil
The__Virus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:21:
Klinkt misschien beetje dom maar ik neem aan dat je niet vergeet op 'Instellen' te drukken? Verder kun je het beste eerst opstarten zonder wisselbestand (dus dat ding verwijderen door 'Geen wisselbestand' aan te vinken) en dan hem opnieuw laten aanmaken door Windows met de door jou gewenste grootte. Verder zou ik DisablePagingExecutive maar uitzetten...
Ik heb idd instellen ingedrukt :P *duh
En waarom zou ik DisablePagingExecutive moeten uitzetten?
If it works dont mess with it... tenzij er iets onverwachts kan gebeuren :X

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 20:53
Het werkt toch niet ? Zet hem gewoon uit ?

Misschien kort door de bocht, maar als je wilt dat windows niet veel swapt, dan moet je meer RAM in je machine stoppen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• HyperDevil
buddhole schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:39:

Misschien kort door de bocht, maar als je wilt dat windows niet veel swapt, dan moet je meer RAM in je machine stoppen.
Ik vind 2 Gb wel genoeg op een laptop vind je ook niet :/

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

buddhole schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:39:

Heb je enig idee wat DisableExecutivePaging doet? Het zorgt ervoor dat je systeem-files niet geswapped worden. Dus het werkt wel degelijk. En met 2GB kan je wel een klein beetje ram daarvoor missen he?! Dit staat verder los van de grootte van de pagefile. ;)

Verder doet 'ClearPageFileAtShutdown' niets anders dan de pagefile leeg kieperen (dus niet wissen). Probeer het eens helemaal te verwijderen óf op je D-schijf te zetten. Dus vergeet die register-settings maar even. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 30-11-2005 20:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• HyperDevil
_the_crow_ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:18:
[...]
Heb je enig idee wat DisableExecutivePaging doet? Het zorgt ervoor dat je systeem-files niet geswapped worden. Dus het werkt wel degelijk. En met 2GB kan je wel een klein beetje ram daarvoor missen he?! Dit staat verder los van de grootte van de pagefile. ;)

Verder doet 'ClearPageFileAtShutdown' niets anders dan de pagefile leeg kieperen (dus niet wissen). Probeer het eens helemaal te verwijderen óf op je D-schijf te zetten. Dus vergeet die register-settings maar even. :)
Gelukt ! :)

Pagefile helemaal uitgezet, daarna een reboot gedaan.
Toen pagefile weer aangezet, en weer gereboot!!

Bedankt Allemaal
Pagina: 1