northbridge a7v266-e passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• MonkeeMKII
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 23:27
Ik heb dus op een a7v266-e een klein fannetje op mijn northbridge. die maakt erg veel lawaai. mijn vraag was dus kan ik die vervangen door een zalman passief blokje? Ik heb al beetje gekeken op in search, maar ik moet dus eerst temp van mijn northbridge weten. Ik kan die computer zeker nog een aantal weken niet gebruiken dus ik kan nu nog onmogelijk weten hoe heet ie wordt.

iemand ervaring met een a7v266-e met een passieve koeling? zelfde chipset kan natuurlijk ook.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De Zalman ZM-NB47J is in staat zelfs de laatste chipsets op een respectabele temperatuur te houden. De northbridge van een A7V266-E (VT8366A) is dan ook geen enkel probleem :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De Zalman NB47J moet die chipset wel redelijk kunnen koelen.
Via de GoT-search ook een topic gevonden van iemand die dit daadwerkelijk heeft gedaan en dus kan bevestigen: A7V266 chipset koeler(tje) gaat het begeven

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb een A7V266 zonder e gehad en had die ook passief gekoeld met een oud cpu blokje voor een socket 7 mobo (gaten door geboord). Heeft altijd perfect gedraaid dus dat mag geen probleem zijn.

Datzelfde blokje koelt nu mijn nforce2 chipset trouwens...

[ Voor 14% gewijzigd door WooK op 30-11-2005 16:59 ]

I'm not as think as you stoned I am

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 14:59

BertV

Handgemaakt

je zou even je fan kunnen uitzetten, wordt het koelblok gloeiend kun je het met het Zalman blokje wel vergeten tenzij je wel heel veel caseflow hebt.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• MonkeeMKII
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 23:27
Die zalman nb47j had ik al gekocht. Hij was maar 4 eurotjes. Bedankt voor de snelle reacties. dit kan wel op een slotje

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

leuke Johan Cruijff uitspraak :)

I'm not as think as you stoned I am

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hiero ook een A7V266-C (ook KT266A chipset, net zoals de -e) die per default passief gekoeld wordt.

Wat vaak beter werkt dan een brakke fan is om een druppeltje koelprut onder de heatsink aan te brengen (zit er niet altijd tussen...)

Fan is grotendeels voor de sier dus :z

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Ander heatsink installeren ?
Dat is zeker een optie. Sterker nog, menig VIA KT266A moederbord is uitgerust met enkel een heatsinkje op de Northbridge.
ECS K7VTA3 Rev2.0 en EPoX 8KHAL+ zijn hier een goed voorbeeld van :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

dion_b schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:08:
Fan is grotendeels voor de sier dus :z
Dat kan ik bevestigen, toen bij mij de fan stuk was heb ik hem gewoon verwijderd. :P
Pagina: 1