GForce en goede 2D, kan dat samen?

Pagina: 1
Acties:

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 07:41
Zijn er ook GForce (liefst MX) kaartjes met goede 2D in 1600x1200? De verhalen die ik over GForce en 2D kwaliteit hoor zijn niet erg hoopvol. Iemand met goede ervaringen?

De Radeon zou een goed alternatief zijn (en de G400 als ik geen games zou willen spelen, en dat wil ik wel) maar ervaring met ATI's brakke driver support (en wat ik er over lees in de forums bevestigt dit) maakt me nogal terughoudend over dit kaartje.

Verwijderd

Wie zegt er nou weer dat je met een G400 geen spellen kunt spelen *D

De G400MAX is weer leverbaar, best wel snel. En Matrox doet niet aan 'delayed Rendering'.

Dat wil dus zeggen dat Geforce 2 maar 1 van de 3 plaatjes rendert en de gewone Geforce 1 van de 5. Doet Radeon ook.

Als je beeldkwaliteit op 1600+ resolutie in 2D belangrijk vindt denk ik dat de Radeon een betere keuze is dan de Geforce kaarten.

SpelZe :D

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Valt heel erg mee, dat de drivers brak zijn van de Radeon.
Ik heb nergens problemen meer mee.
ATI heeft een stortvloed van (beta) drivers uitgebracht de laatste tijd.
Vergeet niet dat je in forums meestal alleen de berichten leest van mensen die problemen hebben.
Het is wel zo dat we op zgn unified drivers wachten.
Maar op dit moment draaien bij mij probleemloos:
Giants, UT, Q3, Project IGI, DeusEx, Alice, NFSPorche, Sacrifice, Oni, DS9TheFallen, Elite Force,Blade of Darkness, Revolt en NOLF.
De Radeon is de perfecte opvolger van de G400.
Hetzelfde starkke2d beeld, EMBM aka G400:9
Maak anders gewoon een deal met een pc zaak dat je mag ruilen als die niet bevalt?
Maar hij zal je niet tegenvallen, adios.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 11:49 schreef edward2 het volgende:
Valt heel erg mee, dat de drivers brak zijn van de Radeon.
Ik heb nergens problemen meer mee.
ATI heeft een stortvloed van (beta) drivers uitgebracht de laatste tijd.
Vergeet niet dat je in forums meestal alleen de berichten leest van mensen die problemen hebben.
Het is wel zo dat we op zgn unified drivers wachten.
De Radeon is de perfecte opvolger van de G400.
Hetzelfde starkke2d beeld, EMBM aka G400:9
Maak anders gewoon een deal met een pc zaak dat je mag ruilen als die niet bevalt?
Maar hij zal je niet tegenvallen, adios.
oh maar nvidia heeft natuurlijk uit zijn neus gegeten. die hebben geen drivers gemaakt. nvidia heeft super veel drivers uitgebracht in de laaste tijd misschien wel beta maar dat maakt niet uit

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 januari 2001 09:38 schreef frice het volgende:
Zijn er ook GForce (liefst MX) kaartjes met goede 2D in 1600x1200? De verhalen die ik over GForce en 2D kwaliteit hoor zijn niet erg hoopvol. Iemand met goede ervaringen?

De Radeon zou een goed alternatief zijn (en de G400 als ik geen games zou willen spelen, en dat wil ik wel) maar ervaring met ATI's brakke driver support (en wat ik er over lees in de forums bevestigt dit) maakt me nogal terughoudend over dit kaartje.
Ik heb korte tijd een Asus V7100 gehad, en die had een prima beel in 1024*768@100 en 1280*1024@85. Ik merk wel dat m'n huidige Asus V7700 een mooier en scherper beeld geeft in hoge resoluties met hogere refreshes. Het is een fabeltje dat alle MX kaarten slecht zijn. Ik denk dat dat gewoon komt doordat veel mensen voor een duppie op de voorste rij willen zitten en een vaag MX kaartje kopen en vervolgens gaan klagen dat ie zuigt. Ik denk dat bijvoorbeeld Asus echt wel wat meer aandacht besteedt aan hun kaarten, en dat bepaalt natuurlijk de signaalkwaliteit van een kaart.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 19 januari 2001 11:52 schreef __ELD__ het volgende:

[..]
oh maar nvidia heeft natuurlijk uit zijn neus gegeten. die hebben geen drivers gemaakt. nvidia heeft super veel drivers uitgebracht in de laaste tijd misschien wel beta maar dat maakt niet uit
Wtf is dat nou voor reactie, ik geef alleen aan dat ATI wat aan z'n slechte driverreputatie doet.
Dat nVidia veel drivers uitbrengt is toch geen nieuws, wel?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Die resoltie / scherpte problemen komen bij 1600*(duhh wat, 1200?) en verder.

Bij die resoluties kan er nog steeds geen ander aan de Matrox tippen. (Tenzij je echt link gaat doen en b.v. een 3Dlabs Oxygen GVX420 gaat kopen, is maar 6700,= ....)

De enige kaart die betaalbaar een beetje in de buurt komt is die Radeon, maar het is toch allemaal een kwestie van smaak. Dan moet je dus ook een 22 Inch Ilyama monitor kopen of zo....
:P

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 07:41
Er zijn geen 2D reviews van GForce kaarten, (heb tenminste niets kunnen vinden) dus zou zo'n kaart toch een gok zijn. Ik ga waarschijnlijk wel voor de Radeon, daar weet ik zeker dat behalve goede 3D er ook goede
2D kwaliteit is.

En duimen dat de drivers nieuwe games ook ondersteunen :)

Thnx voor de reacties.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Mijn Hercules MX valt me niet echt tegen afgezet tegen mijn oude G400 qua 2D kwaliteit. De ELSA's schijnen nog iets beter te zijn. Veel hoger dan 1280x1024x85 moet ik echter niet gaan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1