Toon posts:

Welke geluidsdemper helpt tegen high pitched noise?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om ofwel een Hitashi T7K250 of Maxtor DM10 te nemen. Die Hitashi maakt naar het schijnt om de zoveel tijd een "head reset noise" when idle wat denk ik irritant moet zijn dus zou ik dan toch maar die DM10 nemen, maar daarvan is bekend dat die een nogal hoge frequency noise maakt.

Weet iemand uit ervaring of bepaalde (welke?) geluidsdempers daar kunnen tegen helpen of zijn die hoge vervelende frequencies moeilijk te dempen en helpen die dingen alleen tegen trillingen?!

Bedankt voor alle goeie reacties!!

Verwijderd

Hoge frequenties zijn makkelijk te dempen. Korte golflengtes 'vouwen' zich immers niet om allerlei objecten heen zoals lange golflengtes (denk aan bastonen bij een subwoofer) dat wel doen. Je kunt dus het beste zoeken naar een enclosure die de schijf in elk geval volledig rondom afsluit, dan lijkt het me dat het met de fluittonen wel mee zal vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 19:18 ]

Verwijderd

let erop dat je schijf niet te warm word als je hem onder die deken lekker indekt.

Verwijderd

Een goede enclosure/silencer maakt volledig contact met de bovenkant van de schijf, zodat de warmte kan worden afgegeven door die behuizing.

Verwijderd

Topicstarter
Welk model silencer kunnen jullie mij concreet aanraden die dus niet alleen de trillingen tegen houdt maar ook hoge frequency (en andere) noise tegen houdt. Ik meende in een review hier te lezen dat die silencers alleen tegen de trillingen effectief waren maar misschien vergis ik mij.

In ieder geval, welke merk/model silencer raden jullie het best aan (gelieve ook site te vermelden als kan). Zo'n gesloten enclosure lijkt mij inderdaad best als die inderdaad drive niet te warm maakt. Smart Drive 2002 lijkt goed te zijn, maar ik weet niet of die bij ons makkelijk te verkrijgen is.

Welke andere goeie mogelijkheden? Heb hier ook al horen spreken over de "HD-silencer2". Welk merk is dat, website?.. Nog andere suggesties bvb. van Zalman of helpen die alleen tegen trillingen?..

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 23:17

MrDrako

nep ict'er

Silentmaxx HD-Silencer komt vaak goed uit testen

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
low buget: je kan geluidsisolatiemateriaal in je kast aanbrengen. Ik heb het wel gedaan, en heb er zeker geen spijt van gehad. Fluitende harddisks worden goed gedempt door dat spul.
Pagina: 1