[Access] Over naar Open Source...

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik werk op dit moment binnen een bedrijf als stagair. Binnen dit bedrijf draaien wij allemaal Windows PC's met Office pakketen. Allemaal origineel, en allemaal met een licentie. Maar omdat die uiteindelijk ook weer moeten worden vervangen willen wij graag kijken dat wij de overgang kunnen maken naar een open source variant van Office, namelijk Open Office.

Met Word, Excel en Powerpoint gaat deze overgang -perfect-. We kunnen gewoon onze oude documenten open en weer opslaan, geen verdere problemen mee.
Het andere probleem is dat wij voor onze klanten gegevens een Access database bijhouden. Nu wilden wij dus gebruik gaan maken van het Open Office Dbase pakket. Het probleem is dat de Access database hierin wel wordt ingeladen, maar dat wij op geen enkele manier bij onze tabellen kunnen komen en dat query's en dergelijken ook niet worden overgenomen binnen de interface van Dbase.

We maken gebruik van OpenOffice 2.0, en Microsoft Access 2000

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat dit geen kwestie is van converteren maar opniew maken. Zeker als er nog wat VBA code gebruikt wordt is het niet meer automatisch over te zetten.
Als het om klantgegevens gaat, kan je misschien beter opzoek gaan naar een open source CRM pakket?

[ Voor 23% gewijzigd door Boss op 01-12-2005 12:42 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• X-G
Er wordt geen gebruik gemaakt van VBA code. Wat is CRM dan. Kijk het is belangrijk dat wij nog altijd de gegevens van een bepaalde klant kunnen inladen binnen een Word / Excel bestand. Ik ben best bereid wat moeite hiervoor te doen, zolang het maar niet betekent dat ik de hele database moet gaan 'overschrijven'.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt je Access bestand proberen te converteren/exporteren naar DBase, of voor mijn part CSV of Excel ofzo. Dat zou je dan weer makkelijk(er) in OpenOffice moeten kunnen inlezen. Lijkt me ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

CRM = Customer Relation Management, relatiebeheer zeg maar. Je schrijft dat je de database gebruikt voor het opslaan van klantgegevens. Ik neem aan iets van naam, adresgegevens, contactpersonen en misschien wat verkoopgegevens. Daarvoor zou je dus een CRM pakket kunnen gebruiken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• X-G
Hebben het al opgelost. We gebruiken namelijk nog een ander programma, namelijk King, die precies diezelfde gegevens als die Access DB bevat. Een ex-stagaire van dit bedrijf is bezig met een klantenvolgsysteem, en ik denk dat ik via dat een koppeling ga maken met PHP of iets dergelijks.

Pagina: 1