Even een oud topic uit de kast rukken..
Ik had ook het idee opgepakt om een diskless Home Theater systeem te bouwen. Ik heb al een server draaien (Windows 2000 Advanced Server). In deze server zit de harddisk met de muziek, films etc.
Het is de bedoeling dat mijn HTPCtje de volgende functies/componenten bezit:
MoBo met voldoende geheugen (1G)
Processor met voldoende kracht (2Ghz Celeron?)
Geluidskaart (Creative?)
Tuner (Haupauge) Met Teletekst en Radio
Geen harddisk, liever geen draaiende en bewegende dingen
DVD-RW
Geen Toetsenbord, geen muis, wel afstandsbediening
Geen monitor, wel een display-tje (Ik dacht aan een Silverstone behuizing met display)
Welk operating systeem zou hier het best op passen? Ik heb geen windows MCE en/of linux ervaring. Voor MCE ben ik niet zo bang, maar vermoed wel problemen met het inpassen in het netwerk (Domein ondersteuning?).
Linux lijkt ook een optie, maar ik weet niet hoe het met de hardware ondersteuning zit? Beschikbaarheid van drivers?
Laat maar wat horen...
Jurgen
Ik ben redelijk nieuw met Media Center systemen enzo. XP en netwerken gaat wel...
Ik had ook het idee opgepakt om een diskless Home Theater systeem te bouwen. Ik heb al een server draaien (Windows 2000 Advanced Server). In deze server zit de harddisk met de muziek, films etc.
Het is de bedoeling dat mijn HTPCtje de volgende functies/componenten bezit:
MoBo met voldoende geheugen (1G)
Processor met voldoende kracht (2Ghz Celeron?)
Geluidskaart (Creative?)
Tuner (Haupauge) Met Teletekst en Radio
Geen harddisk, liever geen draaiende en bewegende dingen
DVD-RW
Geen Toetsenbord, geen muis, wel afstandsbediening
Geen monitor, wel een display-tje (Ik dacht aan een Silverstone behuizing met display)
Welk operating systeem zou hier het best op passen? Ik heb geen windows MCE en/of linux ervaring. Voor MCE ben ik niet zo bang, maar vermoed wel problemen met het inpassen in het netwerk (Domein ondersteuning?).
Linux lijkt ook een optie, maar ik weet niet hoe het met de hardware ondersteuning zit? Beschikbaarheid van drivers?
Laat maar wat horen...
Jurgen
Ik ben redelijk nieuw met Media Center systemen enzo. XP en netwerken gaat wel...