Tweakie
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig met een bestelformulier in ASP.NET.
Als er op een product geklikt word krijgt de url de product code mee. Die word gebruikt in de volgende pagina om daar het product weer weer te geven in de ProductLabel. En tegelijkertijd word dat product opgezocht in de database met de welbekende SELECT FROM WHERE. (dat gebeurt in de "_dal.GetProductnameByCode") Want de code lezen heeft geen zin.
De klant voert op die pagina de benodigde gegevens in en klikt op Verder. Dan word weer de productcode doorgegeven in de url.
Alle gegevens worden opgeslagen in de sessie
Alleen nu geef ik de productcode mee in de url. Maar niet in die sessie.
Ik kan wel een onzichtbaar textbox neerzetten met daarin de productcode maar dat vind ik niet netjes.
Is er een mogelijkheid om de productcode (variabele) in de sessie te stoppen? Zo ja hoe.
Bij voor baat dank Tweaky!
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig met een bestelformulier in ASP.NET.
Als er op een product geklikt word krijgt de url de product code mee. Die word gebruikt in de volgende pagina om daar het product weer weer te geven in de ProductLabel. En tegelijkertijd word dat product opgezocht in de database met de welbekende SELECT FROM WHERE. (dat gebeurt in de "_dal.GetProductnameByCode") Want de code lezen heeft geen zin.
code:
1
2
| Dim _productcode As Int32 = Request.Params("productcode")
ProductLabel.Text = _dal.GetProductnameByCode(_productcode) |
De klant voert op die pagina de benodigde gegevens in en klikt op Verder. Dan word weer de productcode doorgegeven in de url.
Alle gegevens worden opgeslagen in de sessie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Dim ProductCodeUrl As Int32
Private Sub VerderButton_Click(ByVal sender As System.Object, _
ByVal e As System.EventArgs) _
Handles VerderButton.Click
Dim _bestelGegevens As New Bestelling
Dim _dal As New DAL
_bestelGegevens.IsKlant = BestaandeKlantCheckBox.Checked
_bestelGegevens.Klantnummer = KlantNummer.Text
etc, etc......
Session("Bestelling") = _bestelGegevens
Response.Redirect("./ControlePagina.aspx?productcode=" & ProductCodeUrl)
End Sub |
Alleen nu geef ik de productcode mee in de url. Maar niet in die sessie.
Ik kan wel een onzichtbaar textbox neerzetten met daarin de productcode maar dat vind ik niet netjes.
Is er een mogelijkheid om de productcode (variabele) in de sessie te stoppen? Zo ja hoe.
Bij voor baat dank Tweaky!