Ringtone spam ?

Pagina: 1
Acties:

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 19:21
Ik krijg zojuist een smsje van 'unidentified sender' met daarin:
Gratis ringtone!
[url]weggehaalde url[/url]

Uiteraard niet de link met mn foon aangeklikt maar eerst even op de pc bekeken... de wml file die dan tevoorschijn komt kan ik verder weinig mee.

Belangrijker vind ik eigenlijk... van wie komt deze bullshit, hoe komen ze aan mijn nummer en hoe kom ik hier vanaf. Ik ga over het algemeen zeer netjes om met mijn 06 nummer.... en heb nog nooit van mn leven een ringtone bestelt of willen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door whiteguy op 01-12-2005 10:49 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Heb ik ook wel 's over na gedacht.. Maar ze hoeven je nummer niet te weten, random nummers kunnen ook bestaan :)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je ermee zit, zoek je op van wie het ip is: http://ripe.net/fcgi-bin/...&searchtext=195.74.152.83 en bel je even naar meneer Rands, en vraag je waarom ie je sms't..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Als je die WML opent in een editor krijg je volgende pagina te zien
code:
1
<SNIP>

En dan kan je diverse ringtones downloaden? Ik vraag me af zou je dan ook gelijk inschrijven voor een vage abbo? JA!

Als je de links volgt binnen de WML kom je hier uit....!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml><card id="p1" title="Gratis Ringtone!"><p align="center"><strong>Gratis Ringtone!</strong></p>
<p align="center">[img]"img/wrtc_subscribe.jpg"[/img]</p>
<p align="left">Ontvang je eerste Ringtone Gratis en wordt lid van onze Club. Stuur "TONE OK" op het bericht dat je zometeen ontvangt om je Gratis Ringtone te downloaden!
            <br/><br/></p>
<p align="left"><b>Condities:</b></p>
<p align="left">1. Je moet 16 jaar of ouder zijn en de toestemming van de abonnement houder hebben</p>
<p align="left">2. Kijk of je telefoon geschikt is</p>
<p align="left">3. Klantenservice: 08002659035</p>
<p align="left">4. Je stemt toe om in de toekomst promotionele berichten te ontvangen</p>
<p align="left">5. Je krijgt elke acht dagen twee ringtones toegestuurd voor 1,50 euro per stuk</p>
<p align="left">6. Om je af te melden stuur TONE OFF naar 4010</p>
</card></wml>

Als het goed is dit de helpdesk:
3. Klantenservice: 08002659035

Volgens mij heb je nu een SMS ontvangen. Waar je op moet antwoorden. En dan ben je ingeschreven. DUS NIET ANTWOORDEN!

Ik zou de link ook in de TS weghalen!

[ Voor 89% gewijzigd door LuCarD op 30-11-2005 16:20 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56
Ik kreeg hem een tijdje geleden ook. Irritant smsje dat gelijk m'n browser wilde openen :r .

Op die wml site staat kan je trouwens een telefoonnummer invullen van een ander zodat die ook een smsje krijgt.

Ik heb ze echter wel aangegeven bij spamklacht.nl van de opta omdat er geen afzender of wat dan ook bijstond. Het lijkt me bovendien sterk dat iemand mijn nummer opgeeft. Aangezien ik niet met van die tmf sms-kutjes omga.

Die ringtones kunnen ze dus in hun reet steken :7

• whiteguy
  • Laatst online: 15-02 19:21
LuCarD : thx
bij deze de link weggehaald & de sms niet beantwoord (uiteraard.. ik zat toch ook niet te wachten op een ringtone:))

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Het is btw best wel prijzig.

Elke 8 dagen 3 euro kosten. Plus je krijgt van hun "Gratis" SPAM

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

wie wil dat nou niet, gratis spam :+
Pagina: 1