probleem met kenwood reciever en cd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
ik heb een kenwood reciever, en cd speler. nu heb ik dus de cd speler met zijn stekker aangesloten op de reciever. Verder ligt er zo'n speciaal kabeltje tussen, zodat als je de stereo aanzet, de cd speler ook aangaat, en dat als je de stereo op tape hebt staan, en je duwt op play bij de cd speler, dat dan de reciever automatisch op cd gaat staan. Weet niet hoe zo'n kabel heet, iets met X ofzo. Nu is dus het probleem, dat van eht ene op het andere moment, mijn cd speler, niet meer automatisch aangaat als ik mijn reciever aanzet. HIj krijgt wel stroom, het standby lampje gaat aan, maar hij gaat niet AAN. Moet ik dus opstaat, daarnaar toe lopen, en op ON duwen. En dat is irri, ik heb geen afstandbediening bij de cd speler, heb het als set gekocht, en kan ook geen CD-ON toets vidnen op mijn reciever remote. Het kabeltje werkt verder wel voglens mij, want als ik hem met de hand aanzet, en dan play doe, springt de reciever wel automatisch op cd.

weet iemand wat ik verkeerd doe/verkeerd heb gedaan?

Laten we lekker link gaan doen...

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Als je op de AB op CD drukt, gaat deze dan niet aan :? Ik weet wel dat het kabeltje stereo minijack <--> minijack moet zijn anders werkt het niet goed.

Verwijderd

Als je cdspeler zo'n softtoutch powerbutton heeft (ipv een echte schakelaar) dan moet je dat ding rechtstreeks op 220 aansluiten, dan zorgt je linkkabeltje voor het aan/uit zetten.
Bij JVC heel vaak gezien......

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb dat Kenwood spul hier ook, het is aan elkaar aangesloten met een soort kleine ide kabeltjes.

Ik denk dat dit probleem in je versterker zit aangezien alles samen werkt als je bv je casettedeck en tuner niet aansluit gaat de versterker gewoon niet aan|:(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb ook kenwood spul *D*D

Dat kabeltje is alleen voor de besturing.

De oplossing: Je cd/tape altijd aanlaten.
Als je de versterker dan uitzet, gaat de rest ook uit.

BDW ik heb de KR-V6050 versterker.
Daar kunnen de stekkers van de cd/tape dus in...die speelt dus ook ff voor voeding.