Meer geheugen gebruik, minder swappen.

Pagina: 1
Acties:

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Ik zit met het volgende :
Ik draai met mijn Zalman Fan @ 5 volt en mijn GPU fan op 10%, ook heb ik een stille voeding (12 cm fan, temp gestuurd)
Dit hele zaakje is muisstil.
*Stilte*
Je typt een nieuwe site in bij IE, ineens begint mijn harde schijf als een gek te ratelen, zelfs nadat de nieuwe pagina al geladen is. Hij laadt de nieuwe pagina grotendeels op de harde schijf en niet in het geheugen. (Kwam ik achter na het checken van Taskmanager en een aantal testjes)

Daarom is mijn vraag: Is het mogelijk om te zorgen dat er evengoed geswapt kan worden (IVM grote spellen) Maar dat het ding niet gaat swappen tijdens iets wat maar 1 MB is.

Geheugengebruik:
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/7325/geheugen8zo.png

Ongeveer 500 MB over nog.. én dan nog willen swappen :?
Iemand een oplossing hier voor?

AMD Athlon 2800+
768 MB geheugen
120 GB Maxtor 8 MB cache (7200 RPM)

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 30-11-2005 15:07 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je zou het virtuele geheugen kleiner kunnen maken, misschien dat dat helpt. Probeer eens firefox en kijk of het probleem zich ook daar voordoet. Verder kun je eens defragmenteren, misschien dat ie op minieme ruimtes al die zooi neerzet.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het register induiken, zoeken naar de sleutel DisablePagingExecutive en verander de waarde naar '1'.

Normaalgesproken parkeert Windows het nodige aan data in de pagefile om werkgeheugen vrij te houden voor andere dingen. Door de Paging Executive uit te schakelen verminder je dit gedrag en wordt data zoveel mogelijk in het fysieke geheugen gehouden in plaats van in de pagefile. Compleet voorkomen doe je het niet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• WillemJanJansen
Ik heb het Virtueel geheugen verlaagd naar minimaal 1 tot max 512 MB en DisablePagingExecutive op "1" gezet. Het helpt wel pittig, bedankt _/-\o_

Ff getest met San Andreas, NFS most wanted en 15 keer internet aan, veel minder geratel. Met internet is het geratel opgehouden. Ook zijn de kleine schokjes (Die er eerst af en toe waren) met NFS weg. :D Dit had ik nodig, nogmaals bedankt :)

Overigens, als je je virtueel geheugen op minder zet, dan gaat het "geheugencache" ook omlaag :) Waardoor de ruimte dus veel efficienter (En stiller )benut wordt :)

[ Voor 24% gewijzigd door WillemJanJansen op 30-11-2005 15:37 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhmmm ... je moet juist **NIET** je pagefile een variabele grootte geven, dat speelt fragmentatie in de hand. Een in eerste instantie kleine pagefile.sys kan ingebouwd worden door andere files waarbij de pagefile gefragmenteerd wordt omdat windows elders op de partitie verder gaat.

Pagefile grootte dus gewoon locken op een vaste grootte. Hou gewoon 768-768 MB of hou je aan de aangeraden grootte. De grootte zou verder niet uit moeten maken in hoe vaak data naar pagefile verplaatst wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 30-11-2005 15:43 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• WillemJanJansen
JumpStart schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:38:
Erhmmm ... je moet juist **NIET** je pagefile een variabele grootte geven, dat speelt fragmentatie in de hand. Een in eerste instantie kleine pagefile.sys kan ingebouwd worden door andere files waarbij de pagefile gefragmenteerd wordt omdat windows elders op de partitie verder gaat.

Pagefile grootte dus gewoon locken op een vaste grootte. Hou gewoon 768-768 MB of hou je aan de aangeraden grootte. De grootte zou verder niet uit moeten maken in hoe vaak data naar pagefile verplaatst wordt.
Changed, danke voor de tip ;) 512 MB vast
Pagina: 1