Ik ben bezig een zoekfunctie te maken die een projectendatabase (mssql) doorzoekt naar 1 of meerdere zoektermen.
Het doorzoeken van 1 tabel, binnen opgegeven kolommen, gaat prima.
Echter zijn er een aantal gerelateerde tabellen die ook data bevatten van projecten
d.m.v. een inner join
De tabel stud_vardata bevat 1 of meerder records die het id_project hebben.
Als resultaat krijg ik nu dubbele records (2 als er twee records in stud_vardata staan etc.)
Hoe kan ik de tabel stud_vardata includen in de qeury zonder dat ik weet hoeveel gerelateerde records er in zitten. In de tabel stud_vardata wil ik de kolom inhoud meenemen in de qeury
Als ik de werking hiervan weet kan ik ook andere rerelateerde tabellen koppelen.
voorbeeld van de query zoals deze nu is:
Het doorzoeken van 1 tabel, binnen opgegeven kolommen, gaat prima.
Echter zijn er een aantal gerelateerde tabellen die ook data bevatten van projecten
d.m.v. een inner join
SQL:
1
| INNER JOIN stud_vardata ON stud_project.id_project = stud_vardata.id_project |
De tabel stud_vardata bevat 1 of meerder records die het id_project hebben.
Als resultaat krijg ik nu dubbele records (2 als er twee records in stud_vardata staan etc.)
Hoe kan ik de tabel stud_vardata includen in de qeury zonder dat ik weet hoeveel gerelateerde records er in zitten. In de tabel stud_vardata wil ik de kolom inhoud meenemen in de qeury
Als ik de werking hiervan weet kan ik ook andere rerelateerde tabellen koppelen.
voorbeeld van de query zoals deze nu is:
SQL:
1
| SELECT TOP 10 * FROM stud_project INNER JOIN stud_vardata ON stud_project.id_project = stud_vardata.id_project WHERE projectnaam LIKE '%den%' OR (inhoud LIKE '%den%' ) ORDER BY projectnaam DESC |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 14:59 . Reden: iets mooier opgemaakt ]