Terug van vakantie, weer aan t werk, en we gaan weer lekker VBA-en.
Mijn vraag is de volgende:
ik heb in Excel een snelkoppeling gemaakt (grafisch icoontje met een hyperlink naar een *database*.mdb bestand) Bij klikken van dit icoon wordt (uiteraard) het bestand opgestart.
In dit bestand bevindt zich een AutoExec module die dus automatisch enkele handelingen gaat uitvoeren.
Hieronder volgt de code:
Het probleem is nu dat als ik op de knop klik voor het starten van de database ik eerst een security warning krijg:
Security Warning:
Opening path/filename.mdb
This file may not be safe bla bla... [knip]
cancel / open / more info
Klik op open en dan gaat t een en ander draaien...
Do you want to ...[knip]
Klik op YES, waarna de code wordt uitgevoerd
(als ik hier op NO klik, krijg ik de vraag of ik alsnog met het bestand wil werken (bijvoorbeeld bewerken), bij YES = Exit Sub, file is open, bij NO = Application.Quit -> werkt gewoon)
Volgens de code hoort het programma aan t einde van de bewerking een melding te geven en daarna af te sluiten...
De melding komt echter in de achtergrond tevoorschijn... deze roep ik naar voren, waarna het programma dan alsnog hoort af te sluiten. Ik krijg nu een tweede melding van Office:
Some files can contain viruses or otherwise etc etc... [knip]
would you like to open this file?
OK of Cancel
Met OK wordt het bestand en dus de hele macro OPNIEUW gestart en met Cancel wordt de file afgesloten maar blijft Excel open staan.
Waar komt het op neer: de mdb wordt 2 keer achter elkaar gestart. Dit mag uiteraard maar 1 keer gebeuren. Ik krijg 2 keer de security warning en moet veel te vaak klikken.
Gevraagd aan de kenners:
* hoe komt t dat ie 2 keer gestart wordt en hoe schakel ik dit uit.
* kan ik (als ie 1 keer start) ook de security warning via de macro omzeilen, en zo ja hoe?
Hoop dat het duidelijk is, alvast bedankt !
Note: het gaat hier om hetzelfde bestand als in : Gulf_5 in [VB6][Excel2003] Access File openen vanuit Excel macro
Ik had het idee dat het hier om een ander probleem ging, en omwille van de overzichtelijkheid dus een nieuw topic aangemaakt, hoop dat dat ok is...
Mijn vraag is de volgende:
ik heb in Excel een snelkoppeling gemaakt (grafisch icoontje met een hyperlink naar een *database*.mdb bestand) Bij klikken van dit icoon wordt (uiteraard) het bestand opgestart.
In dit bestand bevindt zich een AutoExec module die dus automatisch enkele handelingen gaat uitvoeren.
Hieronder volgt de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Function runmacroonstartup()
If MsgBox("Do you want to start import procedure for KANA response?", vbYesNo, "Start KANA import Procedure") = vbYes Then
GoTo Macrovervolg1
Else
If MsgBox("Do you want to use the database-file anyway?", vbYesNo, "Use file anyway?") = vbYes Then
Exit Function
Else
Application.Quit
End If
End If
Macrovervolg1:
DoCmd.OpenTable "kana import from txt", acViewNormal, acEdit
DoCmd.RunCommand acCmdSelectAllRecords
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord
DoCmd.SetWarnings True
DoCmd.Close
DoCmd.TransferText acImportDelim, "kana import", "KANA import from txt", "G:\Reporting\Projects\KANA Response DB\Marnix\SIMULATIEFOLDER\OUTPUT EXCEL VOOR INPUT ACCESS\KANA import weekly.txt", False
MsgBox "Importing Successfully completed, program to be terminated", vbOKOnly, "Success"
Application.Quit
End Function |
Het probleem is nu dat als ik op de knop klik voor het starten van de database ik eerst een security warning krijg:
Security Warning:
This file may not be safe bla bla... [knip]
cancel / open / more info
Klik op open en dan gaat t een en ander draaien...
Do you want to ...[knip]
Klik op YES, waarna de code wordt uitgevoerd
(als ik hier op NO klik, krijg ik de vraag of ik alsnog met het bestand wil werken (bijvoorbeeld bewerken), bij YES = Exit Sub, file is open, bij NO = Application.Quit -> werkt gewoon)
Volgens de code hoort het programma aan t einde van de bewerking een melding te geven en daarna af te sluiten...
De melding komt echter in de achtergrond tevoorschijn... deze roep ik naar voren, waarna het programma dan alsnog hoort af te sluiten. Ik krijg nu een tweede melding van Office:
Some files can contain viruses or otherwise etc etc... [knip]
would you like to open this file?
OK of Cancel
Met OK wordt het bestand en dus de hele macro OPNIEUW gestart en met Cancel wordt de file afgesloten maar blijft Excel open staan.
Waar komt het op neer: de mdb wordt 2 keer achter elkaar gestart. Dit mag uiteraard maar 1 keer gebeuren. Ik krijg 2 keer de security warning en moet veel te vaak klikken.
Gevraagd aan de kenners:
* hoe komt t dat ie 2 keer gestart wordt en hoe schakel ik dit uit.
* kan ik (als ie 1 keer start) ook de security warning via de macro omzeilen, en zo ja hoe?
Hoop dat het duidelijk is, alvast bedankt !
Note: het gaat hier om hetzelfde bestand als in : Gulf_5 in [VB6][Excel2003] Access File openen vanuit Excel macro
Ik had het idee dat het hier om een ander probleem ging, en omwille van de overzichtelijkheid dus een nieuw topic aangemaakt, hoop dat dat ok is...
iets met foto's...