Toon posts:

ASUS K8N-E DELUXE + Maxter Diamondmax10 boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:

ik heb een ASUS K8N-E DELUXE moederbord. Hier hangen op dit moment 3 s-ata drives aan en 2 dvd-drives. Werkt allemaal prima en loopt als een trein.

Ik zit alleen bijna door mijn opslagruimte heen en heb dus 2 diamondmax 10 250gb schijven gehaald. Nu wilde ik deze op de 2e ata aansluiting zetten, maar als ik dat doe, dan boot de pc niet.

Ze staan netjes op master en slave, alle kabels zitten goed.

Zodra ik de IDE kabel van het moederbord haal en de pc start dan boot de pc weer netjes naar windows.
Hang ik de IDE kabel met schijven er weer aan de blijft de pc weer hangen, ik kan ook niet in de bios setup komen, dus kan ook niks aan de boot volgorde veranderen.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? B)

Is het misschien gewoon makkelijker om een pci controller te kopen en de schijven hier aan te hangen?

Voor zover ik weet zou dit normaal gesproken geen probleem moeten zijn, maar dat is het in mijn geval dus wel. Ik waardeer al jullie hulp heel erg en weet zeker dat een van jullie wel een oplossing weet. O+

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Koppel eens een DVD drive eraf en hang er 1 schijf aan.
Werkt dat wel, dan lijkt het wel alsof je moederbord gewoon geen schijven/drives accepteerd naast die andere 5.
En je kan een PCI controller kopen, maar ik weet niet als het gaat werken. Maar nooit geschoten is altijd mis :) Als je mazzel hebt kan je hem gewoon terugbrengen als het niet werkt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)