Toon posts:

compaq deskpro wil niet booten van hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compaq deskpro 2000 waar ik win xp heb op geinstalleerd alles ging goed hij booten van de cdrom hardeschijf geformateerd en setup kopiereerde bestandden enz maar als ik nu boot dan zegt ie non system disk , dus hij wilt niet booten van me harddisk...
kheb al geprobeert met f10 in de bios te komen maar dat doet nix :(
en search levert ook niet veel op

iemand enig idee wat ik moet doen :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, haal het batterijtje van je BIOS eruit, en wacht 20 sec. Steek hem dan opnieuw erin, en dan kan je weer je bios in.

Daarnaast zou je even je harde schijf kunnen checken op problemen. Gebruik daarvoor de diagnosetooltjes die je kan vinden in de Opslagmedia en I/O controller faq :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
batterij kan er niet uit hij zit aan een vaag draadje vastgeplakt 8)7
die harddisk is niks mee op andere pc deed ie het goed

kheb net ff het pinnetje verandert van master naar slave en cable select, en opeens zei hij HD detected blabla en nu zegt ie bij het starten schijfleesfout druk ctrl alt del om pc opnieuw te starten 8)7
kga proberen de setup opnieuw te runnen kijken wat ie dan zegt

naja nu wilt ie niet eens met cdrom op starten :X

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand ;(

Verwijderd

Kun je nu wel in je bios??
Ander moet je ff aanzetten dattie eerst van cd-rom en daarna pas van hdd boot

En anders kun je eens een windows 98 opstartdiskette pakken, dan booten vanaf die diskette en dan fdisk draaien, dan alle partities wegdoen en 1 nieuwe partitie maken, en dan opnieuw proberen te installeren, ik weet niet of je een recoverypartitie hebt, moet je even naar kijken anders is die ook weg als je alle partities verwijderd

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 11:21 ]