[2003] File Replication Service

Pagina: 1
Acties:

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Hier op GOT in in andere bronnen allerlei leuke dingen gelezen over FRS.
Momenteel probeer ik het werkend te krijgen op 2 server die samen de AD verzorgen. Nu is het idee dat alle userdata van server 1 ook op server 2 terecht komt.
Ik heb een DFS root opgezet. Dit gaat prima: echter ik kan nergens de repliceer functie vinden!
(zit deze soms niet in Windows 2003 server standard .)
Zie hier de screenshot, zonder repliceer functie:
Afbeeldingslocatie: http://www.meijer-vanasperen.nl/img/screenshot.jpg

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 12:41
Zover ik weet kan je deze niet schedulen.
Kijk hier ook eens:
http://www.windowsnetwork...tributed-File-System.html

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Op deze manier wordt toch de data niet fysiek van server 1 naar server 2 gekopieerd?
dat is juist wel de bedoeling.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:44

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Lees even goed hoe DFS werkt, als je op een dfs share in je dfs een tweede root target aanmaakt, stelt ie zelf de vraag of ie een replica set moet maken. Hier valt verder niet veel aan in te stellen, ga ervan uit dat elke wijziging op plek1 binnen 15 minuten op plek 2 staat.

Je maakt dus een tweede "root Target" en bij het aanmaken staat een vinkje bij "Replication Set"

Veel suc6

I play my enemies like a game of chess...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Is inderdaad niet zo heel veel over te vinden, heb het nu zelf ook geimplementeerd.. Je kunt een nieuwe root target toevoegen, maar wat standaard is, is dat je als root een lege folder ergens gebruikt, en dat je daaronder links maakt.. En die links kun je ook weer repliceren..

En voor je gaat prutsen met data, maak goede backups! Ik ben ook hier en daar wat data kwijtgeraakt door mijn gepruts met DFS :)

Je wilt waarschijnlijk ook Ultrasound installeren, de enige fatsoenlijke monitoring en troubleshooting tool..

[ Voor 33% gewijzigd door axis op 30-11-2005 15:25 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Move PNS > WOS
Pagina: 1