Microfoon werkt niet op Sennheiser PC 150

Pagina: 1
Acties:

• Luke83
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 19:24

Luke83

Sleep is for the weak

Topicstarter
Goedenmiddag allen,

Laatst Sennheiser PC 150 aangeschaft en niet zozeer omdat er een mic. op zat, maar wel leuke bijkomstigheid. Nou wilde ik hem gisteravond gaan gebruiken en wat blijkt : met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen |:(

Heb een Abit NF7-S v2.0 met onboard sound en de correcte drivers zijn hiervoor geïnstalleerd. De stekkertjes zitten in de juiste gaatjes (kleurtjes in overvloed >:) ). Er zit een regelaar op de draad zelf om o.a. je volume te regelen én je mic.aan en uit te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://img467.imageshack.us/img467/3521/vc5xi.jpg

Welke moet ik kiezen ? Of helemaal geen 1 van deze opties ?

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/3003/vc21gq.jpg

Als ik de "microfoonversterking" aanzet, dan hoor ik wel lichte brom door m'n geluid heen, maar verder ook niets.

Nou heb ik het hele menu van de volume opties etc. al 20 keer gezien, maar kom er niet uit. Meerdere keren de standaard geluidsrecorder van WinXp (tevens OS) gebruikt en op veel verschillende combo's ... Heb me zelf al meerdere keren gecontroleerd op dingen als : "mute" aan, oude drivers etc.

Hopelijk weet iemand mij het verlossende antwoord te geven wat ik (tot nu toe) gemist heb.

Er bestaan genoeg gekken op deze wereld :)

• Luke83

Luke83

Sleep is for the weak

Topicstarter
*Klein kickje* niemand weet 'n antwoord cq oplossing :? Misschien moet ik dan toch maar terug naar leverancier/winkelier

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 20:49

MF

Take a Seat

Probeer het eens via de Nforce driver en niet via de windows instellingen. (maakt soms nogal een verschil namelijk)

• Luke83

Luke83

Sleep is for the weak

Topicstarter
N-Force driver wil ook niet lukken, misschien moet ik bij het optie menu (plaatje 1) alleen maar "opnemen" aanklikken (hoewel ik dat al geprobeerd heb :9)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

gewoon tabje 'opnemen' aanklikken, evt. mic boost aanzetten en kijken of het werkt?

• Luke83

Luke83

Sleep is for the weak

Topicstarter
Nee, helaas werkt dat ook niet ... ben er nu beetje :r mee. Breng 'm wel terug, lukt dat niet : gaat er een format overheen en zien we dan wel (moest toch gebeuren) Slotje graag O-)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:58
Hij hoort het gewoon te doen, je doet vast wat fout. Ten eerste moet ie op Mic1 staan, want Mic2 is een eventueel frontpanelaansluiting. Ten tweede moet je naar Volume -> Eigenschappen -> Opnemen aanvinken -> Microfoon aanvinken -> OK -> Microfoon aanvinken als opnameapparaat (daar zit het hem vast in). Verder moet je de Mic Boost aanhebben en het volume ongeveer half open hebben.

Verwijderd

heb je mic-in van de "windoos" mute staand gehaalt? Anders krijgt je mic-in namelijk nooit een detectie signaal...

• Luke83

Luke83

Sleep is for the weak

Topicstarter
Slotje aub, lag aan ander programma dat conflicten gaf (if I'm not mistaken) :9

Pagina: 1