[WinXP] Sinds week vele BSOD's

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:13
Beste tweakers,

Kheb sinds ongeveer een week te maken met vele BSOD's. Eerst waren het alleen BSOD's met de error "0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA", maar de laatste 2 dagen heb ik ook de volgende error's gekregen (inclusief een error dat er wat met de ACPI was ofzoiets in de bios) :
0x00000050 (0x98E32BD2, 0x00000000, 0xBF8011D3, 0x00000000)
win32k.sys - Adress BF8011D3 base at BF8000, DateStamp 43446a58
0x00000050 (0xFFFFFFB4, 0x00000000, 0xECEA28FA, 0x00000000)
srv.sys - Adress ECEA28FA base at ECE74000, DateStamp 427ffdad
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000A (0xFB6707AE, 0x00000002, 0x00000000, 0x804DBDA3)
PFN_LIST_CORRUPT
0x0000004E (0x00000099, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
BAD_POOL_HEADER
0x00000019 (0x00000020, 0xE33AD000, 0xE33AD080, 0x0C100200
Ik heb al in BSOD Guide gekeken en op google en in microsoft KB maar ik heb zoveel foutmeldingen dat ik egt nie zou weten waar het aan ligt ...

EDIT 1: Ik heb ook het programma windows memory diagnostics gedraaid en die vond geen fouten
EDIT 2: Ik heb hardware acceleratie uitgezet want hier had ik blijkbaar ook een foutmelding van toen ik het foutenrapport naging ...
EDIT 3: Ik heb geen nieuwe hardware geïnstalleerd (al ongeveer een jaar niet)
EDIT 4: De ForceWare drivers heb ik 2 dagen geleden nieuwe geinstalleerd, terwijl het probleem zich ongeveer een week voor doet.
EDIT 5: Ik heb net een Driver Check gedaan (Verify Unsigned Device Drivers), klik hier om de uitslag te bekijken.
EDIT 6: Ik heb met 'DriverCleaner' alle drivers van NVIDIA opgeschoont en verwijderd (in veilige modus) en ook CabCleaner gerund. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en de nieuwe drivers geïnstalleerd. Toch heb ik nog steeds BSOD's.
EDIT 7: De computer start nu helemaal niet meer op, op de aanknop douwen kan ik doen zoo vaak alsk wil maar hij start maar niet op ...

Iemand enig idee?
Bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door RV op 20-12-2005 18:28 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:48
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp probeer deze eens te draaien? kun je een diskette of een cd maken om het geheugen te testen :)

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
reinstall ?

• RV
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:00:
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp probeer deze eens te draaien? kun je een diskette of een cd maken om het geheugen te testen :)
deze heb ik idd net geprobeerd (toevallig :)) maar ik kreeg geen fouten ... kheb net namelijk m'n computer opnieuw opgestart kreeg ik allemaal foutenrapporten, die heb ik opgestuurd, en toen kreeg ik 1 site met windows memory diagnostics (geprobeerd) en 1 site met uitschakelen van hardware acceleratie drivers. Dat heb ik ook gedaan en ik heb (NOG) geen foutmeldingen gehad. Ik heb wel de nieuwste WHQL ForceWare drivers.

Verwijderd

Je zegt dat je de BSOD's nu ongeveer een week hebt . . . wat heb je dan een week geleden gedaan :?

Wellicht drivers opnieuw geinstalleerd, per ongeluk iemand anders lekker laten surfen op je systeempje of een-of-andere software-update gedaan ?

Want meestal kan je wel bedenken wanneer het ongeveer fout is gegaan (ik wel meestal). Dan kan je tenmminste gericht zoeken.

Algemene tips:
- Spyware opruimen
- Crapcleaner gebruiken
- Visussen scannen
- HD defraggen
- Binnenkant van de kast stofzuigen / stofvrij maken / airflow weer helemaal optimaal maken.

edit
Als ik zelf zoek op http://msdn.microsoft.com dan vind ik onderstaande:

0x00000050
... If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again ...

0x0000004E PFN_LIST_CORRUPT
This behavior occurs because a driver or other problem damaged the input/output (I/O) driver structures.

BAD_POOL_HEADER
...If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again ...

Verderop lees ik dit:
The_ReVenger schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:39:
[...]
Ik heb wel de nieuwste WHQL ForceWare drivers.
Als ik denk dat ea wellicht met elkaar te maken heeft . . . zit ik dan op de goede weg ?
(als in: Je hebt die nieuwste forceware ongeveer een week geleden geinstalleerd dus ?)

Zo ja: Deinstalleer alle forcewaredrivers, en run daarna IN SAFEMODE (!!!) drivercleaner en verwijder alle nVidiadrivers etc. Daarna rebooten en alle drivers opnieuw installeren.

Zo nee, of het werkt niet: Dan lees ik het wel weer hier :)

Overigens: In je bios moet ACPI wel aan blijven staan !

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:11 ]

Verwijderd

Zou ik ook doen...........vaak kom je tijdens installatie wel tegen of het een hardware fout betreft.
Dan gaat bv het kopieeren niet lekker..........Je kunt dan gericht naar de fout zoeken....en je hoeft je niet druk te maken dat je je gegevens verliest..of zoiets dergelijks.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Heb je een hardware fout (gezien de IRQ-melding) dan kun je bijvoorbeeld ook stuk voor stuk elke hardware eruit halen. Dit heeft mij ook een keer uit de problemen geholpen toen mijn videokaart kapot was.

Icm de PFN_list error lijkt mij dat een van je hardware stuk is.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Niks te vinden?

http://support.microsoft.com/?kbid=291806&sd=RMVP

Gewoon zoeken op delen van een foutmelding kan ook wel es iets bieden. Ik zag nog heel wat meer staan, maar alles wijst naar driver issues. Vorige week iets geupdate? Verify je drivers anders?

http://support.microsoft....d=kb;en-us;308514&sd=tech

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• RV
Ik heb die ForceWare drivers, 2 dagen geleden (zoals ik al zei ;)). Die BSOD heb ik sinds ongeveer een week. Ik zal Hitmanpro2 is uitvoeren, aangezien een spyware scan alweer 3 weken geleden is.

Verder heb ik geen nieuwe hardware geïnstalleerd sinds ongeveer een jaar dus daar kan het niet aan liggen ;)

Bedankt voor de reacties ik houd jullie op de hoogte!

EDIT 1: Ik ben nu bezig met "Verify Unsigned Device Drivers" programmatje
EDIT 2: Driver Check gedaan (Verify Unsigned Device Drivers), klik hier om de uitslag te bekijken.

[ Voor 27% gewijzigd door RV op 30-11-2005 15:35 ]

Verwijderd

The_ReVenger schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:27:
Ik heb die ForceWare drivers, 2 dagen geleden (zoals ik al zei ;)). Die BSOD heb ik sinds ongeveer een week. Ik zal Hitmanpro2 is uitvoeren, aangezien een spyware scan alweer 3 weken geleden is.

Verder heb ik geen nieuwe hardware geïnstalleerd sinds ongeveer een jaar dus daar kan het niet aan liggen ;)

Bedankt voor de reacties ik houd jullie op de hoogte!

EDIT 1: Ik ben nu bezig met "Verify Unsigned Device Drivers" programmatje
EDIT 2: Driver Check gedaan (Verify Unsigned Device Drivers), klik hier om de uitslag te bekijken.
Probeer nog eventjes om alle forcewaredrivers te verwijderen en drivercleaner te draaien, alle nVidiadrivers verwijderen (let op: in SAFEMODE) en dan die allemaal opnieuw te installeren.

• RV
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:51:
[...]

Probeer nog eventjes om alle forcewaredrivers te verwijderen en drivercleaner te draaien, alle nVidiadrivers verwijderen (let op: in SAFEMODE) en dan die allemaal opnieuw te installeren.
Dit zal ik idd eens proberen ja, want ik heb de hardwareacceleratie uitgezet en "Gecombineerd schrijven inschakelen" uitgevinkt, en sindsdien heb ik geen BSOD meer gehad ...

• RV
Ik heb met hardware acceleratie uitgezet en die andere optie uitgevinkt 1x een BSOD gehad. Nu heb ik met drivercleaner alles opgeschoont in veilige modus, daarna computer opnieuw opgestart en de nieuwe drivers geïnstalleerd. Toch nog een paar BSOD's gehad sindsdien. Ook o.a. 0x0000008E.

toevallig stoote ik net tegen mijn computerkast aan en nog geen seconde later kreeg ik weer een BSOD. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt!

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nog een keer proberen dan weet je het zeker :9

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03
tis misschien wat verkeerd geplaatst hier maar ik zit met dezelfde problemen. zie mijn topic in hetzelfde board. het enige is dat ik helemaal geen xp kan draaien omdat het tijdens de installatie al mis gaat, of het nou sp2 of sp1a is...

                           

• RV
MTWZZ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:48:
Nog een keer proberen dan weet je het zeker :9
ja en dan weet ik tog nog niet waar het aan ligt of wel dan ?

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

offtopic:
Je weet dan dat je niet tegen je kast moet komen :Y)

Het kan wellicht een indicatie zijn dat er mechanisch (bijv hd) of aansluitingstechnisch <- stekkertjes (whoei) niet goed zit. In het extreme geval zou het zelfs zo kunnen zijn dat er iets in je voeding niet lekker zit oid.
Zelf heb ik daar ooit eens ge-etter mee gehad toen bleek dat m'n videokaart niet lekker in z'n slot zat.

Is je pc btw geaard? Ik heb wel eens gehoord dat dat ook voor de meest vage problemen kan zorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door MTWZZ op 07-12-2005 16:55 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• RV
ja over dat geaard heb ik ook vaak gehoord maar ja hij zit in een geaard stopcontact (verlengdoos). Maarre ik heb me kast al een half jaar nie ope gehad dus daar zou da tog nie aan kunne ligge? Zou t misschien aan me ventilator kunne ligge dattie verslete is fzo?

Verwijderd

Netlimiter de-installeren (als je dat hebt) dat gaf voor mij de doorslag (alleen nu nog de spontane reboots wanneer ik de pc uitzet.... :'( :'( :'( |:( |:( )

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 09:59
Maak je kast eens open en controleer of alles nog goed aangesloten/vast zit. Die bsod's kunnen volgens mij ook iets met brak geheugen te maken hebben. Ik krijg een aantal van die bsod's ook wel eens als ik mijn geheugen te hoog overgeklokt heb of met te strakke timings.

Dus kijk ook eens in je bios bij advanced chipset settings of je de CAS op 3 kunt zetten en ook de RAS to CAS delay en de RAS precharge op 3. Misschien dat dat ook je probleem oplost.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

The_ReVenger schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:37:
ja over dat geaard heb ik ook vaak gehoord maar ja hij zit in een geaard stopcontact (verlengdoos). Maarre ik heb me kast al een half jaar nie ope gehad dus daar zou da tog nie aan kunne ligge? Zou t misschien aan me ventilator kunne ligge dattie verslete is fzo?
veel stof / frictie op de fan kan zorgen voor een grote weerstand in je systeem. Als je voeding dat niet op kan vangen is het niet onmogelijk dat je dergelijke resultaten krijgt.

Een andere mogelijkheid die nog niet genoemd is, is dat je moederbord zijn beste tijd gehad heeft. Om de software volledig uit te sluiten is het misschien een goed idee om een keer een ander os (bv knoppix live cd) op te starten en een dagje te laten draaien.

Localhost is where the heart is

• RV
netlimiter heb ik niet, me geheugen heb ik al een getest en dat was gewoon goed en er is niets overgeklokt in mijn pc ... ik zal me kast eens openmaken.

nog andere ideeën?

• RV
ieamdn? ik kom dr nog stteeds nie uit ... aan tegn de kast douwen helpt ook nix daar komt t nie door

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het blauwe scherm des doods wordt in 95% van de gevallen veroorzaakt door defecte hardware, en in de overige 5% is het meestal een kritieke driver die de fout in loopt. Een software pakket veroorzaakt nooit een blauw scherm (tenzij het bepaalde drivers aanspraakt, en dan is het weer de foute driver), maar wordt opgevangen door het systeem en dan afgeknald met een nette foutmelding waar je op kan klikken. De enige software die een blauw scherm kan veroorzaken is software die de hardware direct aanspreekt.

Aangezien je binnen een week al 5 verschillende blauwe schermen hebt gezien zou ik het gaan zoeken in de hardware.

Ik sluit de Videokaart even uit, want als die defect zou zijn dan zou je ook allerlei andere problemen zien. Het geheugen is nog goed zei je al, want dat had je getest.

Mijn gok is dus het moedebord of de harde schijf. Als het moederbord defect is en af en toe een steekje laat vallen dan kun je soms best nog wel werken en alleen bij bepaalde temperaturen of bij bepaalde instructies gaat het opeens mis. Als je harde schijf kapot aan het gaan is dan kan het best dat de bestanden die vermeldt worden in sommige meldingen (zoals die win32k.sys) op een cluster staan waar van 1 of meerdere sectoren nu slecht is. Je kunt dat meestal wel HOREN trouwens, als de bad sector wordt gelezen hoor je de kop vaak re-positioneren en bewegen.

Ik ken geen software - zelfs geen virussen of andere troepware - die zoveel verschillende blauwe schermen genereerd. Ik denk dat het probleem in de centrale hardware zit. Ik verdenk de CPU niet zo, want bij een CPU is het meestal "alles of niets", als die kapot is dan start de comp gewoon niet meer op en krijg je een zwart scherm met een paar piepjes :)

Ik hou het bij het moederbord of de harde schijf, hoogst waarschijnlijk het mob.

Knoppix is geen slecht idee, en als ik me niet vergis zit daar ook hardware test software in.

[ Voor 7% gewijzigd door maartena op 09-12-2005 18:52 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• RV
nou ik heb wel 1x gehad dat ik een BSOD scherm had gehad, ik toen opnieuw opstarte en de computer niet verder kwam dan het eerste scherm (dus da zwarte sscherm). Nog een x opgestart ook weer. Toen heb ik de computer een dag later weer aangezet en toen deed ie het wel..... Misschien toch iets met het moederbord dan?

Maarja .. hoe komik daar achter ;)?

[ Voor 6% gewijzigd door RV op 10-12-2005 11:07 ]

Verwijderd

0x0000008E = http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q315335
geheugen probleem

0x00000050 = http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;329293
in combinatie met installatie service pack 1
opstarten in veilige modes en sp's verwijderen
check voor meer info de url

Op de 2e url staat mogelijk oplossing..
en standaard verhaal zoals hierboven al vernoemd is
- aarden
- stof
- temperatuur
- bios naar factory defaults
- reinstall
- geheugen in een ander slot drukken
- 2e os
- unplug alle usb apparaten (heb ik zelf ook problemen mee gehad)
- memtest http://www.memtest86.com/
(misschien ander slot voor je geheugen)
- trekt je voeding je systeem wel? zeker bij het booten kan je psu
meer power moeten leveren (andere voeding proberen?) (deze kan ook met stof problemen krijgen wat kan resulteren in spannings verschillen)

suc6

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
maartena schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:50:
Het blauwe scherm des doods wordt in 95% van de gevallen veroorzaakt door defecte hardware, en in de overige 5% is het meestal een kritieke driver die de fout in loopt. Een software pakket veroorzaakt nooit een blauw scherm (tenzij het bepaalde drivers aanspraakt, en dan is het weer de foute driver), maar wordt opgevangen door het systeem en dan afgeknald met een nette foutmelding waar je op kan klikken. De enige software die een blauw scherm kan veroorzaken is software die de hardware direct aanspreekt.

Aangezien je binnen een week al 5 verschillende blauwe schermen hebt gezien zou ik het gaan zoeken in de hardware.

Ik sluit de Videokaart even uit, want als die defect zou zijn dan zou je ook allerlei andere problemen zien. Het geheugen is nog goed zei je al, want dat had je getest.

Mijn gok is dus het moedebord of de harde schijf. Als het moederbord defect is en af en toe een steekje laat vallen dan kun je soms best nog wel werken en alleen bij bepaalde temperaturen of bij bepaalde instructies gaat het opeens mis. Als je harde schijf kapot aan het gaan is dan kan het best dat de bestanden die vermeldt worden in sommige meldingen (zoals die win32k.sys) op een cluster staan waar van 1 of meerdere sectoren nu slecht is. Je kunt dat meestal wel HOREN trouwens, als de bad sector wordt gelezen hoor je de kop vaak re-positioneren en bewegen.

Ik ken geen software - zelfs geen virussen of andere troepware - die zoveel verschillende blauwe schermen genereerd. Ik denk dat het probleem in de centrale hardware zit. Ik verdenk de CPU niet zo, want bij een CPU is het meestal "alles of niets", als die kapot is dan start de comp gewoon niet meer op en krijg je een zwart scherm met een paar piepjes :)

Ik hou het bij het moederbord of de harde schijf, hoogst waarschijnlijk het mob.

Knoppix is geen slecht idee, en als ik me niet vergis zit daar ook hardware test software in.
En waarom staat dat ingodsnaam niet in de FAQ?.. Of heb ik daar gewoon overheen gelezen?
iig, jij blijft in mijn bookmarks.. :) _/-\o_ Heb namelijk zelf ook wel eens te maken met BSOD's, en dan weet ik vaak niet hoe ik het op moet lossen. ;(

• RV
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:57:
0x0000008E = http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q315335
geheugen probleem

0x00000050 = http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;329293
in combinatie met installatie service pack 1
opstarten in veilige modes en sp's verwijderen
check voor meer info de url

Op de 2e url staat mogelijk oplossing..
en standaard verhaal zoals hierboven al vernoemd is
- aarden
- stof
- temperatuur
- bios naar factory defaults
- reinstall
- geheugen in een ander slot drukken
- 2e os
- unplug alle usb apparaten (heb ik zelf ook problemen mee gehad)
- memtest http://www.memtest86.com/
(misschien ander slot voor je geheugen)
- trekt je voeding je systeem wel? zeker bij het booten kan je psu
meer power moeten leveren (andere voeding proberen?) (deze kan ook met stof problemen krijgen wat kan resulteren in spannings verschillen)

suc6
hij is al geaard, geheugen is al gecontroleerd, m'n systeem doet t al 4 jaar op die voeding dus waarom zou ie dat opeens niet meer doen? Temperatuur is ok al 4 jaar tzelfde .... stof zal ik eens naar kijken. Service pack 1 heb ik niet ik heb service pack 2 en die heb ik al sinds dattie uit is. Bios is al naar default settings dus daar kanhet ook niet aan liggen? Misschien de stof dan ... de fouten hebk nu een paar weken en ik had vantevore nix geïnstalleerd dus een re_install lijkt me dan nie nodig ..... usb apparaten zijn ook al 3 maanden nie veranderd.

Dus iemand een idee ;) :D

• RV
ehm k had me pc vannacht aan late staan wou ik dr net op gaan stond ie uit. Ik alles nagekeken alles zat aangesloten zet hem aan, gaat ie niet aan. Nog een paar keer gedrukt. Toen ging ie ff 2 seconde aan, en daarna schoot ie weer uit ... wete jullie wat dr aan de hand is dan ?

• RV
The_ReVenger schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:40:
ehm k had me pc vannacht aan late staan wou ik dr net op gaan stond ie uit. Ik alles nagekeken alles zat aangesloten zet hem aan, gaat ie niet aan. Nog een paar keer gedrukt. Toen ging ie ff 2 seconde aan, en daarna schoot ie weer uit ... wete jullie wat dr aan de hand is dan ?
niemand?? ik kan helemaal nix meer met de computer. hij start nog niet eens meer op, nog niet eens in het bios ....

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Bij mij was dat een dood moederbord. Ergens een zelfde moederbord vandaan gehaald, alle zooi overgezet en vervolgens deed de zooi het weer. Maar ik hebe geen BSOD's als waarschuwing gehad. :/

[ Voor 17% gewijzigd door agent327 op 13-12-2005 13:35 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 08:49
okej dat hij niet meer aangaat is vaag... maar okej... had precies dezelfde problemen als jouw... heb je je swapbestand vastgezet had ik namelijk oon nadat ik hem door windows liet beheren alle problemen over...

alleen nu draai ik met 128MB minder want als ik die erinstop *piep* reboot :( memtest 0,0 errors alleen windows wil er niet mee. Heeft het ook altijd gedaan. Vind erg raar heb nu maar nieuwe 256MB besteld(kingston)
heb er nu 2*128 inzitten.

Zelf nog niet geprobeert hier maar kijk een naar je timings zet is wat lager oid misschien draait hij dan, als je tenminste je pc weer aan de praat krijgt :+

suc6 nog

[ Voor 5% gewijzigd door peeter123 op 13-12-2005 13:44 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• RV
nee hij gaat helemaal niet meer aan. Gisteren was het af en toe nog dat ie 1x in de 10x drukken aan ging maar nu helemaal niet meer. Ook niet als ik een half uur wacht ofzo. Ik heb er laatste tijd niks aan veranderd dus snap het egt niet :S.

Misschien nog andere ideeën?

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zitten er misschien bolle condensatoren op je moederbord? Die horen eigenlijk een vlakke bovenkant te hebben.

Wanbeleid is ook beleid.

• Roy36NL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 19:26
Ik vraag me toch af of het niet een of andere nieuwe virus is. Ik heb er nu ook ongeveer een week last van. Paar keer opnieuw XP geinstalleerd; soms ging dat niet eens en kapte hij in het begin van het installeren er al mee uit.
Bij mij zijn het zowel BSOD's als ook freezes. Wat ik geprobeerd heb:
- Booten met Norton Ghost; virusscan draaien (niks gevonden); MBR gerepareerd; geprobeerd XPMCE als ook XP Pro opnieuw installeren; lukte niet; Ghost image teruggeplaatst
- Scannen met Hitman; Kaspersky; MS AntiSpy; Stingray; zowel in gewone als in safe mode
- Alle harde schijven gecheckd met scandisk; Fixit
Het vreemde is dat ik als ik een online virusscan doe de comp freezed.

• RV
Roy36NL schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:34:
Ik vraag me toch af of het niet een of andere nieuwe virus is. Ik heb er nu ook ongeveer een week last van. Paar keer opnieuw XP geinstalleerd; soms ging dat niet eens en kapte hij in het begin van het installeren er al mee uit.
Bij mij zijn het zowel BSOD's als ook freezes. Wat ik geprobeerd heb:
- Booten met Norton Ghost; virusscan draaien (niks gevonden); MBR gerepareerd; geprobeerd XPMCE als ook XP Pro opnieuw installeren; lukte niet; Ghost image teruggeplaatst
- Scannen met Hitman; Kaspersky; MS AntiSpy; Stingray; zowel in gewone als in safe mode
- Alle harde schijven gecheckd met scandisk; Fixit
Het vreemde is dat ik als ik een online virusscan doe de comp freezed.
waarom kom jij mijn topic hiermee vervuilen als ik vragen mag? dit heeft niets met mijn probleem te maken, de computer hier start namelijk helemaal niet meer op, jij kan windows nog installeren. Maar als je kan helpe, graag

ik heb trouwens geen bolle condensatoren kunnen vinden ...
iemand enig idee wat het dan zou kunnen zijn :)?

[ Voor 6% gewijzigd door RV op 20-12-2005 18:29 ]

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik betwijfel of het een virus is, als je PC helemaal niet meer aangaat komt dat niet door XP, kan hooguit je BIOS zijn.
Ik had laatst ook zoiets, bleek rare PCI kaart te zijn.
Probeer eens zoveel mogelijk eruit te halen (ook VGA kaart), alleen proc+mem laten zitten, kijken of die dan wel aangaat.
Dan VGA terugzetten, kijken of die nog aangaat, dan stuk voor stuk de andere hardware.
Als je geluk hebt dan gaattie elke keer gewoon aan totdat je er iets specifieks indoet, weet je meteen wat het probleem veroorzaakt...
Als je geen geluk hebt gaat ie zelfs met alleen proc+CPU niet aan, dan ligt het aan mobo, proc, mem, of voeding.
Voeding zou je evt nog kunnen testen (alleen voor normale ATX, van die nieuwere ATX connectoren weet ik het niet precies)
Als je de stekker uit je mobo haalt, en je ziet hem zo voor je Afbeeldingslocatie: http://www.bluemax.net/techtips/ATXPowerSupplyWiring/ATXPowerSupplyWiring_files/atx_pinout.gif
Doe dan (als de stroom niet aangesloten is!) tussen pin 14 en 16 (of 15). Als je dan de stroom aansluit zou je voeding meteen aan moeten gaan en de ventilatoren moeten gaan draaien (laat wel wat HDDs ofzo aangesloten, soms heeft de voeding een minimum load nodig)... als ventilator dus niet gaat draaien, eens andere voeding proberen...
Zie ook:
http://www.bluemax.net/te.../ATXPowerSupplyWiring.htm

Laat even weten of dit wat geholpen heeft :)

EDIT:
kijk ook eens hier:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 4% gewijzigd door TheBlasphemer op 20-12-2005 19:00 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• RV
zeker bedankt ik zal er naar kijke! kzal t late wete :) alvast bedankt!

• RV
The_ReVenger schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:31:
zeker bedankt ik zal er naar kijke! kzal t late wete :) alvast bedankt!
ik heb het nagekeken en het was toch het moederbord! heb nu een nieuwe gekocht! bedankt voor jullie hulp!
groeten,
en vrolijke feestdagen

[ Voor 4% gewijzigd door RV op 25-12-2005 17:17 ]

Pagina: 1