Toon posts:

Opteron of toch Xeon ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Peepz,

Hier op me werk staan we op het punt een nieuwe VMWare Server aan te schaffen.
nou is aan mij de taak om uit te zoeken wat het beste is om te nemen.
er word hier gekeken naar een Quad Xeon in een Poweredge 6800 van Dell (zijn ze hier verliefd op)
nou wou ik graag wat meningen horen en misschien wel wat ervaringen.
het is de bedoeling dat er ongeveer 8 tot 10 VMachines op gaan draaien, er komt 8Gb geheugen in.

ik hoor t wel

Thnx

MGNL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Dan moet je eens bij andere dozenschuivers dan Dell informeren wat die je voor welke prijs kunnen bieden aan service (belangrijk!) en performance. Zo heeft b.v. Sun ook een aantal Opteron dozen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 15:46

Urk

Wat is jullie budget?

Verwijderd

Topicstarter
ik mag tot 10K gaan (ex BTW)
en ja als het aan mij ligt nooit van me leven dell, maar die leveren sowieso geen Opterons.
maar behaal ik daadwerkelijk voordeel met de Opterons met virtualisatie of valt dat tegen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nou, met 10K gaat je al niet lukken inderdaad.. een ESX licentie kost al 10K.. zou je met een 4-CPU licentie van GSX aan de slag moeten, kost volgens mij ook 3K. Maar goed, even afgezien van de licenties..

Ik zou als ik jou was wat meer rondsnuffelen op de vmware community, zitten mensen die er iets meer verstand van hebben.

Een Dell PE6800 met 2CPU's, 1 disk en 2GB ram zit volgens mij al op 10K.. Lijkt me beetje raar zo..

Stond een beetje voor dezelfde vraag een 6850 zou boven de 10K uitkomen met flink wat specs, heb nu 2* 2850's gekocht met 2*3.2GHz, 4GB RAM, 3x15K 143GB disks, bij elkaar voor rond de 10-11K. Heb je ook nog enige redundantie, en later makkelijk uit te breiden (kunnen elk nog 3 disks bij, en 4 memory modules)

[ Voor 4% gewijzigd door axis op 30-11-2005 14:55 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
licenties zijn al in huis, puur de hardware mag 10K kosten.
harddisk hoeft ook maar 2x 36GB UWIDE te zijn in raid 0.
maar dat is niet echt de discussie, de vraag was, Opteron of Xeon ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 14:54 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Eerst dit lezen:
http://www.veritest.com/c...ion_performance_study.pdf

Daarna een Opteron kopen. :P

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
http://www.vmware.com/com...ch.jspa?q=xeon+vs+opteron

Enne, ESX of GSX? Scheelt nogal, aangezien je alleen maar hardware wilt voor ESX die op de HCL staat..

[ Voor 47% gewijzigd door axis op 30-11-2005 14:58 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben GSX Software

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 14:59 ]

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 15:47

DaTuX

Tech Junkie

wij hebben een quad Xeon 3.6 HT en een quad opteron 1800+ (dual core) in huis (werk) maar de opteron is veeeeeel sneller :P

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DaTuX schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:05:
wij hebben een quad Xeon 3.6 HT en een quad opteron 1800+ (dual core) in huis (werk) maar de opteron is veeeeeel sneller :P
Kun je die Quad opteron niet als een 8 way Server zien: 4 x dual core CPU? HT kun je in iedergeval niet als 2 CPU's zien. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 15:47

DaTuX

Tech Junkie

_Dune_ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:11:
[...]

Kun je die Quad opteron niet als een 8 way Server zien: 4 x dual core CPU? HT kun je in iedergeval niet als 2 CPU's zien. :)
zou kunnen maar de opteron heeft de halve klok tov de xeon

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Dit soort testen moet je altijd voorzichtig bekijken, met name om de eerste zin:

"AMD commissioned VeriTest (de instantie die de test heeft uitgevoerd, red.), a division of ....., to conduct a competitive Web server performance study..."

Opdrachtnemers staan altijd bloot aan bias in dergelijke gevallen. Waarmee overigens niet gezegd is dat er onwaarheden worden verkondigd :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:45:
ik mag tot 10K gaan (ex BTW)
en ja als het aan mij ligt nooit van me leven dell, maar die leveren sowieso geen Opterons.
maar behaal ik daadwerkelijk voordeel met de Opterons met virtualisatie of valt dat tegen
Hier een voorbeeld van een dual dual-core Opteron (dus vier cpu's):

A64-PFB2-2H-4G-CB7 € 6.400,00
Sun Fire X4100-server, 2 AMD Opteron-processors model 275, 4 x 1-GB PC3200 DDR1-400-geheugen, 2 SAS harde schijven van 73 GB en 10.000 rpm, dvd-rom, 2 voedingseenheden, serviceprocessor, 4 10/100/1000 Ethernet-poorten, 3 USB 1.1-poorten, 1 64-bits/133-MHz PCI-X-sleuf, 1 64-bits/100-MHz PCI-X-sleuf, JES en Solaris 10 vooraf geïnstalleerd

Laat er nog eens 4GB ram bij indrukken en je blijft mooi onder de 10K. Dit moet dus bij diverse aanbieders te doen zijn. Kijk nog eens wat extra servicelevels, afleverkosten e.d. bij de prijs opdoen en je bent al een heel eind :) (en nee, ik wil geen Sun spammen, dit is gewoon wat ik even snel kan vinden van een redelijk fatsoenlijke dozenschuiver :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1