Toon posts:

TomTomMobile5 + Adapt AD-500 BT GPS + SPV C500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
TomTom Mobile (versie 5.000 NL) geeft aan dat er geen bruikbaar GPS-signaal is terwijl hij wel verbonden is met de Adapt AD-500 BT GPS Receiver. |:(

Op de Orange SPV C500 (WM2003) staat het volgende aan:
-Inbound COM poort: COM6
-Outbound COM poort: COM7
-Authenticatie verplicht (pin is 0000 volgens handleiding)
-Bluetooth staat op 'Aan' ipv 'Identificeerbaar'.

Als ik zoek naar een nieuw apparaat zie ik BT GPS... hiermee connect ik met mijn SPV.
Deze geeft ook aan dat het apparaat succesvol is verbonden.

In TomTom Mobile geef ik aan onder voorkeuren 'andere gps ontvanger' en klik OK.
Momenteel is die al een uur aan het zoeken (via GPS-status) met de zwartgele draaiende bolletje rechtsboven. :/

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik zou zeggen, kijk eens in Gadget talk, daar staan een heleboel van deze vragen met ook heel veel oplossingen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Welke rom zit er in je c500?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Dit had ik laatst dus ook met mijn mda compact. Ik had bt gps verwijderd uit bluetooth apparaten en opnieuw geinstalleerd zeg maar. In tomtom had ik alle gps apparaten geprobeerd dus ook die met kabels etc. Uiteindelijk "andere gps ontvanger" geprobeerd met com5 en ineens deed hij het weer. Maar let ook op dat je dus wel GPS bereik hebt. Dus dat je niet vanuit je kelder naar satellieten zoekt!

Verwijderd

Topicstarter
C500 draait op Windows Mobile 2003 SE
De ROM is versie 4.1.3.0

Kheb ook alle vormen van opstarten gedaan... eerst GPS Receiver aan en daarna telefoon starten en zoeken naar BT devices en toen Tom Tom starten. Ook andersom gedaan maar werkt ook niet.

1 keer gaf TTM een lichte reactie bij GPS status zag ik 2 balkjes met 14 en 30 erin een beetje grijs opvullen. Toen kwam de melding al xx minuten geen bruikbaar gps signaal.

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:44:
Maar let ook op dat je dus wel GPS bereik hebt. Dus dat je niet vanuit je kelder naar satellieten zoekt!
Kzit op kantoor en dat ding ligt in de vensterbank tegen het raam.. lijkt mij genoeg toch om wat te vinden.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het eerst starten van de GPS Receiver en daarna TTM5 starten (zonder eerst bluetooth zelf te starten) werkt niet.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 11:16

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> GT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
En GT --> IT

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:28:
[...]

Kzit op kantoor en dat ding ligt in de vensterbank tegen het raam.. lijkt mij genoeg toch om wat te vinden.. :)
Heb je ondertussen al een GPS-fix gehad? Zo nee, de melding "Geen geldig GPS-signaal" betekent dat technisch de verbinding tussen je C500 en je GPS-ontvanger in orde is. Anders verschijnt nl. de melding "Geen GPS-apparaat".

Je moet echter de GPS-ontvanger BUITEN gebruiken om een (optimale) ontvangst te verkrijgen en niet binnen. Bovendien moet je een aantal meters vrij zijn van bebouwing. Leg de GPS-ontvanger eens (midden) in de tuin of achter de voorruit van je auto (geen warmtewerend glas!).

De eerste keer zal het verkrijgen van een GPS-fix een paar minuten duren.

Verwijderd

Ik heb de Adapt AD-300 het hetzelfde probleem. TomTom mobile 5 vindt wél mijn gps apparaat, maar haalt hier geen bruikbaar gps signaal uit. iemand!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:27:
Ik heb de Adapt AD-300 het hetzelfde probleem. TomTom mobile 5 vindt wél mijn gps apparaat, maar haalt hier geen bruikbaar gps signaal uit. iemand!?
En heb jij buiten al geprobeerd een GPS-fix te verkrijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:13:
[...]
Heb je ondertussen al een GPS-fix gehad? Zo nee, de melding "Geen geldig GPS-signaal" betekent dat technisch de verbinding tussen je C500 en je GPS-ontvanger in orde is. Anders verschijnt nl. de melding "Geen GPS-apparaat".

Je moet echter de GPS-ontvanger BUITEN gebruiken om een (optimale) ontvangst te verkrijgen en niet binnen. Bovendien moet je een aantal meters vrij zijn van bebouwing. Leg de GPS-ontvanger eens (midden) in de tuin of achter de voorruit van je auto (geen warmtewerend glas!).

De eerste keer zal het verkrijgen van een GPS-fix een paar minuten duren.
Ok ik ga het nog eens buiten proberen met dat ding ;)
Pagina: 1