Toon posts:

Goed / Gratis webcam programma

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen aan het downloaden en testen van allemaal verschillende programmatjes, maar ik begin ondertussen erg moe van te worden van zoeken naar goed werkende software.

Ik heb een simpele lijst met eisen aan de software:
[list]• FTP Upload, zonder dat hij de verbinding verbreekt (zoals VisionGS Personal Edition kan doen -> "Idle on FTP server (do not disconnect)"). Dit is handig als ik iedere 5 seconden een plaatje upload, connecten kost meer tijd, dus dan krijg ik vaak foutmeldingen. Vandaar dat ik geen FTP disconnect wil.
• Afbeeldingen apart opslaan op de lokale hardeschijf, zodat ik een timeclapse movie kan maken adhv alle opgeslagen afbeeldingen.
• Overlay's enzovoort ondersteunen, incl tijd. Ook een achtergrondkleur/balk is erg handig moet ik zeggen. Zeg maar de functies die je kan vinden binnen Webcam2000.
• Verder zou het leuk zijn als ik live streaming video kan uitzenden, maar dat is geen must. Dit kan VisionGS toevallig (werkt niet optimaal, maar na wat instellingen goed gezet te hebben werkt het in ieder geval). Dit is dus echt geen must, want ik zou dat ivm bandbreedte toch niet zomaar doen.

Ik heb de afgelopen dagen gezocht, heb veel software geinstalleerd, maar nogsteeds is webcam2000 voor mij de beste software. Deze doet exact wat ik wil kwa overlay's enzo, enkel mis ik daar de FTP upload / Afbeeldingen opslaan. De software die het dichtste bij komt is VisionGS, die werkt erg lekker, alleen is dat een Shareware versie met "soms" wat reclame tussendoor. Daar heb ik geen zin in, dus vandaar dat ik dat programma links laat liggen.

Hier een overzicht van de geteste software die ik nog terug kon vinden, de rest is weer gedeinstalleerd.
[list]• ConqeurCam
• WebCam Live
• WebCam
• SimpleCam
• Fwink
• Webcam2000
• VisionGS
• Totocam

VisionGS doet eigenlijk alles wat ik wil, behalve de limitaties, en dat is nou zonde vind ik. Dus ik ben weer genoodzaakt om Webcam2000 te gebruiken om mijn webcam aan te sturen. Enkel omdat die geen reclame bevat, en goeie overlay's heeft (tijd/achtergrondkleur/etc). Ook kwa instellingen komen Webcam2000 en VisionGS erg dicht bij wat ik wil, alleen zijn ze het allebij NET niet.

Ik heb op download.com, hotscripts, sourgeforce, en dergelijke websites gezocht naar goeie alternatieven voor de bovenstaande software, enkel krijg ik geen goeie software gevonden. Hier kan je ook een berg software vinden, allemaal shareware, en daar heb ik nou net geen zin in.

Ik "zou" zelf de source van WebCam2000 kunnen aanpassen, het probleem is dat ik 1) geen programmeer ervaring heb met die taal. 2) voor die taal geen compiler heb. 3) ga zo maar door. Dus vandaar dat ik graag een "kant en klaar" pakketje wil hebben.

Nou is mijn vraag:
Is er ergens een geavanceerd programmatje te vinden net als VisionGS, maar wat dan geen limitaties heeft (na X minuten disconnect live-view, reclame tussendoor, etc). Ja oké goeie software is betaald, maar waarom zou dat moeten? Linux is ook gratis, dus waarom webcam software niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:56 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als VisioinGS exact aan je eisen voldoet, dan is E25 toch helemaal niet veel? Je weet wat je met het programma allemaal kan, dus een miskoop doe je sowieso niet.

Daarnaast hoor je free software te vertalen naar vrije software, niet gratis software. Free as in free speech, not free beer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Opzich is 25E niet zo'n groot probleem hoor, alleen ik heb 1) even niet zo veel geld en 2) ik hoop eigenlijk op een "free beer" alternatief :) en 3) je kan niet op een normale manier betalen (zeg paypal enzovoort). Gezien ik geen zin heb in andere methoden dan stikken ze daar maar. Ik wil geen creditcard gebruiken, al hadden ze het graag.
Janoz schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:01:
Free as in free speech, not free beer.
Ja daar ben ik zeker van op de hoogte hoor. Ik programmeer niet voor niets Open Source ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 13:37 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat wist ik me nog wel te herinneren, vandaar dat er niet een hele krent rant aan was toegevoegd :D. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om eens op zoek te gaan naar een OS implementatie en vervolgens kijken of je hier een paar dingen aan toe zou kunnen voegen.

Verder ben ik bang dat ik je niet kan helpen. Verder dan VisionGS ben ik zelf ook niet gekomen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'