[max profile size] xppro profile grootte max instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Wij hebben hier een samba server met domain logons voor de XPPRO-SP2 werkstations.
Alles gaat goed. Op de server heb ik ingesteld dat iedere user 2 Gb heeft voor zijn profile.
Dit is de map C:\documents and settings\Username minus de Local Settings
Als een user nu zijn profiel te groot maakt (door bv grote dingen op zijn desktop te saven) en vervolgens uitlogt wordt het profiel naar de server gesynced. Daar stopt het hard omdat de quota op zijn.
Vervolgens geeft de XP machine allerlei errors omdat er niet meer geschreven kan worden.
Daarna komen er bij het opnieuw opstartern weer andere errors omdat het afloggen niet goed ging.
NIet optimaal dit dus.

Nu vond ik met gpedit.msc een setting die max profile size heet. De beschrijving klinkt als wat ik zoek: "Sets the maximum size of each user profile and determines the system's response when a user profile reaches the maximum size."

Echter, ik kan dit toch max 30 Mb instellen.

Vraag 1: Kan dit toch niet groter?
Vraag 2: Wordt het dit 'profile' ook het eerder uitgelegde profile bedoeld?

Tahnks,

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

Qwerty-273

Meukposter

Je wilt toch juist geen groot profiel. Bij elke inlog wordt het profiel naar het werkstation gesynct met de instellingen. Als daar 2 GB instaat ben je wel even bezig. Dan kan je als iedereen dit 's ochtends heeft en gelijk start wel een kofie uurtje houden. Documenten wil je juist NIET in een profiel. Desktop en my documents kan je het beste redirecten naar een share op de fileserver. Of je dit de user share maakt of een andere maakt dan niet echt veel meer uit (alle beheer dan weer wel).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan je .ADM files editten en op deze manier je limiet omhooggooien, maar ik sluit me verder aan bij RIKZ - profiles van 2 gig is gewoon een slecht idee.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

usr-local-dick schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:06:
Vraag 1: Kan dit toch niet groter?
Vraag 2: Wordt het dit 'profile' ook het eerder uitgelegde profile bedoeld?
1 Ja dat kan
2 Nee ze kunnen hun profile dan niet opslaan.

Is genoeg materiaal over te vinden op internet hoe profiles werken :)

Verwijderd

Zie mutsje. Hierover is e.e.a. te vinden en een limiet is erg logisch.

Dit topic is gesloten.