Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Verwijderd
Ik heb gisteren een philips wireless setje gekocht, bevalt me zeer goed. Makkelijk in te stellen en super goede ontvangst!
Ik hoef alleen maar een netwerkkaartje, WIFI router heb ik al (Belkin)
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
echt onzin!
Dat kaartje kan wel WPA aan, en het ontvangst is hier super goed!
3 mensen in dit huis hebben hem, de router staat op de eerste verdieping en overal gewoon 54mbps
en ik op de beganegrond heb nog 40%berijk (wat redelijk goed is aangezien de router hoger staat)
Dat kaartje kan wel WPA aan, en het ontvangst is hier super goed!
3 mensen in dit huis hebben hem, de router staat op de eerste verdieping en overal gewoon 54mbps
en ik op de beganegrond heb nog 40%berijk (wat redelijk goed is aangezien de router hoger staat)
Ik heb er al een aantal geïnstalleerd, maar doe er vaak een andere (met kabel en magneetvoet) antenne bij! Als de originele antenne achter in een kast /achter de monitor zit (wat met de standaard uitvoering niet anders kan), dan is de ontvangst vaak belabberd. Met een andere antenne gaat er een wereld voor je open
Kosten extrene antenne ongeveer 15 euro.
Jan-Willem
Wat voor een antenne is dat? kan je een linkje geven, heb namelijk wel intresse!~jee-weetje schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:43:
Ik heb er al een aantal geïnstalleerd, maar doe er vaak een andere (met kabel en magneetvoet) antenne bij! Als de originele antenne achter in een kast /achter de monitor zit (wat met de standaard uitvoering niet anders kan), dan is de ontvangst vaak belabberd. Met een andere antenne gaat er een wereld voor je open![]()
nou sorry, maar ik heb WPA-PSK geprobeer via Windows Wireless configuration, en hij pakt hem niet..Via de ASUS software is er niet eens een optie tot WPA-PSK!
.. WEP werkt wel goed..Maar, misschien heb je wel gelijk dat het door die antenne achter de monitor aansluiting komt..ik ga eens experimenteren met men externe antenne van die andere asus wifi kaart..
weet niet of ik reclame mag maken.
Ik zou een google-en op Eminent EM 9000, en dan op het eerste resultaat klikken
Ze hebben 2 modellen (3of 5 dbi vertserking) verschil heb ik niet gemerkt, buy the cheap one !
Succes
Ik zou een google-en op Eminent EM 9000, en dan op het eerste resultaat klikken
Ze hebben 2 modellen (3of 5 dbi vertserking) verschil heb ik niet gemerkt, buy the cheap one !
edit:
verkeerde link
verkeerde link
Succes
[ Voor 8% gewijzigd door jee-weetje op 30-11-2005 16:43 ]
Jan-Willem
Ziet er goed uit ga hem denk ik wel kopen...jee-weetje schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:40:
weet niet of ik reclame mag maken.
Ik zou een google-en op Eminent EM 9000, en dan op het eerste resultaat klikken![]()
edit:
verkeerde link
Succes
maar wat is de power van de normale antenne? ik kan het nergens vinden (wle de range die ie zou moeten hebben maar niet de output)...
Want als de standaard output ook 3db is kan ik net zo goed die van 5 kopen om zeker van de zaak te zijn... (en het is niet schadelijk he...
Maar over het WPA gedoe van de asus kaart:
Als het goed is moet ie om een wachtwoord vragen (automatisch) als je probeert te connecten met je netwerk...
En anders even een mailtje sturen naar asus...
(ik heb hem namelijk nu ook op web zitten, maar een vriend van mij werkt met dit kaartje op WPA)
Ja das ook nog even een tip...
Als je de asussoftware installeerd (krijg je asus Wlan utility) dan regeld deze het draadloze internet.
Maar Asus ondersteund geen WPA. Je kunt in de software van Asus zeggen dat Windows de boel regelt. Dan kun je gewoon de windows WPA gebruiken.
Ik zou ook gaan voor de 5dbi antenne, maar zoals ik zei werkt de 3db ook prima !
van asus:
Using Wireless Option in Control Center to disable "Wireless zero configuration service". (Click on Control Center icon => Choose "Wireless Option” => Choose "Only use ASUS utilities and disable XP wireless function" => Click OK).
Alleen dan andersom he !!
Als je de asussoftware installeerd (krijg je asus Wlan utility) dan regeld deze het draadloze internet.
Maar Asus ondersteund geen WPA. Je kunt in de software van Asus zeggen dat Windows de boel regelt. Dan kun je gewoon de windows WPA gebruiken.
Ik zou ook gaan voor de 5dbi antenne, maar zoals ik zei werkt de 3db ook prima !
van asus:
Using Wireless Option in Control Center to disable "Wireless zero configuration service". (Click on Control Center icon => Choose "Wireless Option” => Choose "Only use ASUS utilities and disable XP wireless function" => Click OK).
Alleen dan andersom he !!
[ Voor 33% gewijzigd door jee-weetje op 30-11-2005 19:08 ]
Jan-Willem
OK, let goed op!Dannydeman schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:55:
nou sorry, maar ik heb WPA-PSK geprobeer via Windows Wireless configuration, en hij pakt hem niet..Via de ASUS software is er niet eens een optie tot WPA-PSK!.. WEP werkt wel goed..Maar, misschien heb je wel gelijk dat het door die antenne achter de monitor aansluiting komt..ik ga eens experimenteren met men externe antenne van die andere asus wifi kaart..
Zodra je de WL-138g hebt geinstalleerd kun je de Asus WLAN Control Center updaten, zodat je WPA kunt instellen. Dit doe je door de Utility te downloaden van de Asus WL-168g (zie Asus site). Als je die Control center installeerd gebruik je versie 2.3.7.1 ipv de 2.2.6.5 die het nieuwste is voor de Wl-138g. Nu is WPA instellen wel mogelijk. Succes
klein vraagje voor erbij;
is een 5dbi antenne niet schadelijk als je die bij je bureau neer zet? (niet dat er straks een klomp vleesch in mn hoofd er bij groeit...)
is een 5dbi antenne niet schadelijk als je die bij je bureau neer zet? (niet dat er straks een klomp vleesch in mn hoofd er bij groeit...)
Je geeft in je startpost weinig informatie zoals bijv. de totale configuratie en OS.
Tevens is het mij niet geheel duidelijk of je met andere kaarten wel goede resultaten hebt.
In enkele replies wordt een probleemloze toepassing genoemd, ik kan me daarbij aansluiten
Heb zelf een WL330 AP , 2 Xp systemen met een WL160 en een Win2K systeem met een WL 138 G.
Deze laatste werkt keurig op 54mb binnenshuis op een afstand van 12 meter met 4 gemetselde muren er tussen.
Het kan m.i. dus wel degelijk goed werken.
Ik raad je dus voorlopig een Asus WL138 G aan (in jouw geval gratis en zonder levertijd), weggooien kan altijd nog.
Tevens is het mij niet geheel duidelijk of je met andere kaarten wel goede resultaten hebt.
In enkele replies wordt een probleemloze toepassing genoemd, ik kan me daarbij aansluiten
Heb zelf een WL330 AP , 2 Xp systemen met een WL160 en een Win2K systeem met een WL 138 G.
Deze laatste werkt keurig op 54mb binnenshuis op een afstand van 12 meter met 4 gemetselde muren er tussen.
Het kan m.i. dus wel degelijk goed werken.
Ik raad je dus voorlopig een Asus WL138 G aan (in jouw geval gratis en zonder levertijd), weggooien kan altijd nog.
Pagina: 1