Asus P4C800 E-Deluxe herkent niet al het geheugen

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:34
Hoi beste tweakers.

Ik zit met een probleem, mijn computer herkent niet mijn volle geheugen (als alles er in zit, apart herkent hij ze wel gewoon)
Ik heb 2 maal 512MB geheugen (PC3200 Twinmos) en 2 maal 1024G geheugen (PC3200 Twinmos) deze zijn allebei Dualkits.
Hij herkent ze dus wel als ik ze er apart in doe (2x 512) of (2x 1024) maar als ik ze er in het geheel in doe (2x 512 + 2x 1024) herkent hij maar 2,5G geheugen. (dit mobo moet 4G aan kunnen)
Ik heb ze getest in Dual mode en normaal, allebei geeft hij 2,5G aan. ook heb ik naar Jumpers en BIOS settings gezocht of daar misschien iets mee kon zijn (Ik heb zelf niks gevonden)

Ik hoop dat iemand hier misschien ervaring mee heeft of enig idee heeft wat het probleem hier kan zijn.

Hier nog wat meer systeem informatie.

Pentium 4 3.0Ghz 800FSB HT
2x 512MB Twinmos PC3200
2x 1024G Twinmos PC3200
PoV 6800 GT 256MB
Maxtor 120G S-ATA
Maxtor 80G
En natuurlijk de P4C800 E-Deluxe als moederbord.

Mvg, blix }:O

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Je zou kunnen beginnen met het niet overclocken van je systeem (kijkende naar je sig(of is dat een ander systeem?))

[ Voor 15% gewijzigd door ETM op 30-11-2005 11:47 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• blix
ETM schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:46:
Je zou kunnen beginnen met het niet overclocken van je systeem (kijkende naar je sig(of is dat een ander systeem?))
Is een ander systeem ja.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11

Phreak

KTM SuperDuke

Misschien dat een bios update het 1 en ander oplost?
Probeer de geheugen modules eens om te draaien.
Dus de 2x 512mb in de sloten van de 2x 1024mb te doen en andersom.

Blyatifull

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:58

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Staan de gebruikte geheugemodules wel in de QVL ? (zie ook boekje hoofdstuk 2.5.2)

Mischien dat een BIOS upgrade het probleem oplost.

zie ook punt 6 in important notes in boekje onder hoofdstuk 2.5.2

[ Voor 11% gewijzigd door Abomination op 30-11-2005 12:04 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• blix
NC_Phreak schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:51:
Misschien dat een bios update het 1 en ander oplost?
Probeer de geheugen modules eens om te draaien.
Dus de 2x 512mb in de sloten van de 2x 1024mb te doen en andersom.
Bios update heb ik nog niet gedaan, modules omdraaien wel.

• blix
Abomination schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:03:
Staan de gebruikte geheugemodules wel in de QVL ? (zie ook boekje hoofdstuk 2.5.2)

Mischien dat een BIOS upgrade het probleem oplost.

zie ook punt 6 in important notes in boekje onder hoofdstuk 2.5.2
Ik kan die file niet kijken omdat ik het password niet hebt, ook heb ik het originele boekje niet bij de hand.
Bios update is misschien wel een mogelijkheid, maar ik zou eerst graag willen weten wat daar staat B)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:58

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

blix schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:19:
[...]
Ik kan die file niet kijken omdat ik het password niet hebt, ook heb ik het originele boekje niet bij de hand.
Bios update is misschien wel een mogelijkheid, maar ik zou eerst graag willen weten wat daar staat B)
Passwords? in mijn gegeven links zitten geen bestanden met passwords . . .
De QVL (Qualified Vendors List) is gewoon een pdf zonder password, en een BIOS bestand moet je met een bios-flash programma in jouw bord "flashen" (b.v. asus update utility of Afudos)

De gebruikershandleiding kan je vanaf HIER downloaden.

Over het algemeen geeft ASUS geen goede bios update beschrijving, anders dan wat er bij de update staat. Proberen kan geen kwaad (behalve bij de beta versies dan).

De modules moeten wel per paar in de blauwe of zwarte geheugen slots.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• blix
Abomination schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:52:
[...]

Passwords? in mijn gegeven links zitten geen bestanden met passwords . . .
De QVL (Qualified Vendors List) is gewoon een pdf zonder password, en een BIOS bestand moet je met een bios-flash programma in jouw bord "flashen" (b.v. asus update utility of Afudos)

De gebruikershandleiding kan je vanaf HIER downloaden.

Over het algemeen geeft ASUS geen goede bios update beschrijving, anders dan wat er bij de update staat. Proberen kan geen kwaad (behalve bij de beta versies dan).

De modules moeten wel per paar in de blauwe of zwarte geheugen slots.
Haha ja ik weet hoe het werkt hoor :) Alleen als ik die .pdf wil openen krijg ik een window'tje dat ik een password moet invullen

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je de twee keer 512 in de blauwe geheugensloten gestoken en de twee keer 1024 in de zwarte geheugensloten?

"P4C800-E Deluxe BIOS 1023
This BIOS support mobile CPU adapter card CT-479. Please do read the description before updating BIOS
Do not use old version Afudos.exe to flash BIOS.Must use new Afudos(2.07) or later revision to flash BIOS.
Using ASUSLiveUpdate to flash BIOS, you need to upgrade ASUSLiveupdate to v5.22.02 or later before flash BIOS.
This BIOS is for motherboards purchased in a retail ASUS package. If your motherboard is part of Compaq X07 Gaming PC or Compaq X09 Gaming PC systems, you should obtain BIOS updates from HP, as using this BIOS may have adverse effects, such as rendering your system unusable.
Support CPU multiplier item when using Dothan 533 with CT-479"

Dit staat er op de site van asus. Dat er niks bijzonders bij staat is logish, omdat de meeste onvolkomenheden al zijn opgelost. Je kan ook liveupdate downloaden. Dan krijg je ook te zien wat er is veranderd : http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/AsusUpdt61002.zip .

Self reflection is the school of wisdom

• blix
NightWalker2005 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:41:
Heb je de twee keer 512 in de blauwe geheugensloten gestoken en de twee keer 1024 in de zwarte geheugensloten?

"P4C800-E Deluxe BIOS 1023
This BIOS support mobile CPU adapter card CT-479. Please do read the description before updating BIOS
Do not use old version Afudos.exe to flash BIOS.Must use new Afudos(2.07) or later revision to flash BIOS.
Using ASUSLiveUpdate to flash BIOS, you need to upgrade ASUSLiveupdate to v5.22.02 or later before flash BIOS.
This BIOS is for motherboards purchased in a retail ASUS package. If your motherboard is part of Compaq X07 Gaming PC or Compaq X09 Gaming PC systems, you should obtain BIOS updates from HP, as using this BIOS may have adverse effects, such as rendering your system unusable.
Support CPU multiplier item when using Dothan 533 with CT-479"

Dit staat er op de site van asus. Dat er niks bijzonders bij staat is logish, omdat de meeste onvolkomenheden al zijn opgelost. Je kan ook liveupdate downloaden. Dan krijg je ook te zien wat er is veranderd : http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/AsusUpdt61002.zip .
Ja dat heb ik gedaan, ook al doe ik dit niet dan moet hij ze alsog als 3G totaal zien. (Lijkt mij?)

• blix
Ok BIOS geflashed en hij geeft 3Ghz aan nu, bedankt iedereen :+
Pagina: 1