[XP] Installatie cd doet niks

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Gisteren heb ik samen met een vriend zijn nieuwe uber pc opgehaald, echt een mega bak.
Nadat ik alles inelkaar had gezet was het "finger crossed" tijdens de eerste boot. Geen piepjes of anderiteiten helemaal niks! :D Even snel de bios instellen en snel Windows XP Prof SP2 Dutch (school licentie) installeren.

Boot keurig op dvd gezet, cd erin en toen... helemaal niks...
Het scherm wordt zwart en de DVD speler (Asus Quiettrack) blijft de cd constant lezen. Ook toen we de cd in de dvd brander (Lite-ON) deden exact hetzelfde verhaal. Even de BIOS nakijken, niks gevonden.
De BIOS vind de dvd speler en brander (merk en type) en ook de HDD, master en slave staan goed. Hij heeft geen boot flop |:( dus hebben we om 1:00 s'nachts maar besloten om te stoppen. Ik heb het gevoel dat ik iets heel stoms vergeet, iemand een suggestie?

SPECS:
Asus A8N-SLI nForce4 SLi
AMD 64 3800+
Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA II
XFX Geforce 7800 GTX 256 MB
Asus Quiettrack dvd speler
Lite ON dvd fikker

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

lier

MikroTik nerd

Je kan even een andere CD gebruiken, of alleen de DVD aanlsuiten (op het tweede IDE kanaal) en nog een keer proberen.
Edit:

Zie net dat je SATA gebruikt, sluit alleen de DVDRom op de pimaire IDE aan en probeer het nog eens.
Wat voor kabel heb je gebruikt (voor de DVD spullen) ?
Master/Slave of cable select ?

Andere optie is gebruik maken van opstart diskettes, waarna je de rest van de installatie van CDRom kan uitvoeren.

[ Voor 65% gewijzigd door lier op 30-11-2005 11:42 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Loev
lier schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:34:
Je kan even een andere CD gebruiken, of alleen de DVD aanlsuiten (op het tweede IDE kanaal) en nog een keer proberen.
Edit:

Zie net dat je SATA gebruikt, sluit alleen de DVDRom op de pimaire IDE aan en probeer het nog eens.
Wat voor kabel heb je gebruikt (voor de DVD spullen) ?
Master/Slave of cable select ?

Andere optie is gebruik maken van opstart diskettes, waarna je de rest van de installatie van CDRom kan uitvoeren.
Andere cd al geprobeerd en zelfde resultaat, vergeten in de startpost te zetten.
Zowel de DVDROM als de DVDBrander zit op de primairy IDE met de ROM als master en de Brander als slave. Morgen ga ik weer naar hem toe en dan zal ik alles even proberen.

• Loev
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. De HDD wordt door de BIOS wel gevonden alleen XP niet.
Hoe moet ik drivers laden als ik niet eens in het installatie menu kom?
Iemand een suggestie