Ik heb volgende constructie:
Er is dus een Product waar ik een lijst van Points heb een Bag, er ligt een dubbele associatie. Maw ik heb in Points ook een many-to-one naar een Product. Met inverse="true" heb ik aangeven dat points de associatie beheert.
Ik wil nu als ik een Points object ophaal dat hij niet naar de databank gaat om al de gegevens van een Product op te halen, daarom dacht ik lazy="true" in de many-to-one associatie van product te plaatsten, maar dit geeft blijkbaar geen nut?
Is dit doordat de hiberate sessie reeds afgesloten is waardoor dat alles opgehaald wordt? En is er een manier om te forceren dat hij niet het volledig product ophaalt (want daar zit nog een heel stuk meer in Product en zorgt voor veel databank verkeer)
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <class name="be.test.vo.Points" table="pcacpoints" lazy="true"> <id name="rewardId" type="long" unsaved-value="null"> <generator class="identity"/> </id> <many-to-one name="product" class="be.test.vo.Product" column="productId" lazy="true" cascade="none"/> <property name="startDate"/> <property name="realisationAmount0"/> </class> <class name="be.test.vo.Product" table="pcacproduc" lazy="false"> <id name="productId" type="long" unsaved-value="null"> <generator class="identity"/> </id> <property name="inactiveDate"/> <bag name="points" cascade="all-delete-orphan" inverse="true" lazy="false" batch-size="1" outer-join="auto" <key column="productId" not-null="true"/> <one-to-many class="be.test.vo.Points"/> </bag> |
Er is dus een Product waar ik een lijst van Points heb een Bag, er ligt een dubbele associatie. Maw ik heb in Points ook een many-to-one naar een Product. Met inverse="true" heb ik aangeven dat points de associatie beheert.
Ik wil nu als ik een Points object ophaal dat hij niet naar de databank gaat om al de gegevens van een Product op te halen, daarom dacht ik lazy="true" in de many-to-one associatie van product te plaatsten, maar dit geeft blijkbaar geen nut?
Is dit doordat de hiberate sessie reeds afgesloten is waardoor dat alles opgehaald wordt? En is er een manier om te forceren dat hij niet het volledig product ophaalt (want daar zit nog een heel stuk meer in Product en zorgt voor veel databank verkeer)
[ Voor 37% gewijzigd door Cuball op 30-11-2005 13:37 ]
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"