[Adobe Acrobat 7 Standard] Kan geen pdf printen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Goeiemorgen, na een aantal aanvragen hier voor pdf writers, besloot ik maar te proberen om er 1 op een van onze servers te installeren en deze dan te sharen voor de gebruikers ipv overal lokaal te installeren, ik had het al eens eerder zien werken bij andere locaties dus ik dacht dat moet hier ook lukken.
Installatie op de server gaat goed, ik kan ook gewoon alles ernaar printen en het word pdf.
Als ik dan de printer via het netwerk toevoeg gaat het ook goed, tot op het moment dat ik ernaar wil printen via het netwerk, dan krijg ik een foutmelding en gebeurt er nix.
Is dit een beperking van acrobat 7 standard of moet ik nog andere handelingen doen om dit via het netwerk aan de praat te krijgen ?
Misschien een driver die lokaal geinstalleerd moet worden maar neit gedaan word oid ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Net al op de adobe site gevonden dat dit in principe neit kan, dus deze kan gesloten worden.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Verwijderd

Je zult overal de PDF driver moeten installeren. En aangezien je dan dus overal Acrobat installeert zul je ook een flink aantal licenties moeten afnemen. Een alternatief is om een postscriptdriver lokaal te instaleren en die de bestanden naar een watched folder op de server te laten afdrukken. De Acrobat distiller kan dan deze postscript bestanden automatisch omzetten in PDFs. Adobe verkoopt trouwens ook Acrobate Distiller Server die juist dat lijkt te doen (maar vast wel iets extra's heeft tov de gewone distiller) Daarnaast is er Acrobat elements server wat misschien nog wel meer in de richting komt

Tot slot is er een groot scala aan alternatieve PDF printers die goedkopere licenties hebben of minder beperkingen.

Edit: Toch maar sneller leren typen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 11:50 ]