Toon posts:

Pimpen met je stats?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay even een hele flauwe vraag hier, ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt.

Goed dan, ik kwam een leuk tooltje tegen dat heet "ByteOMeter" die laat zien hoe hard je traffic gaat op het internet. Een extra optie die ik tegenkwam was die stats in een klein grafiekje FTP'en naar je webruimte en op die manier kun je dus, juist ja, lekker pimpen met je stats. Het slaat echt he-le-maal nergens op maar ik vind het leuk.

Het probleem? Als ik die tool dus een avondje heb draaien op mijn server bakje crasht ie. Ik wil een ander tooltje proberen en heb me helemaal suf gegoogled de laatste paar dagen naar net zo'n soort tooltje, wat me ook wel leuk leek is als er misschien meer in staat zoals hoe cool je fan is, hoe groot die hard disk is etc etc.

Is er zo'n tooltje, gewoon klein en niet met complete firewalls erin of die verlepte .NET framework nodig hebbend, ergens op het magische internet? Ik wil zeker geen verbinding leggen met die server bak omdat ik dat altijd maar nodeloos vind en een breach voor mijn firewall. Hij moet het dus ook gewoon FTP'en naar m'n webruimte. Mocht iemand die webruimte hacken maakt het niets uit want heb er verder toch helemaal niets staan daar.

Alvast uw hartelijke dank al tezaam! O+ En nog een fijne dag verder!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:41

JohnD

Bernd

Ik geil niet zo op stats progsels maar kan je niet gewoon via een batch een gegenereerd overzicht uploaden naar je webspace? Zet je de batch gewoon in je task manager van je server.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

MRTG kan dat ook perfect, moet je wel een SNMP enabled netwerk device hebben (bijvoorbeeld een ZyXEL router / andere router die managable is icm SNMP. Of een managable switch (3Com, Cisco, HP, etc).

Dat geeft stats als:
Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/mrtg/10.0.0.100_105-day.png

Deze doet volgends mij geen FTP, maar dat kan je makkelijk zelf bouwen, icm een scheduled task, en FTP.EXE onder dosprompt aansturen. Je moet lokaal dus wel Perl hebben draaien, en een SNMP device is handig om de stats uit te lezen.

Verder ben ik niet zo'n stats PIMPer, iig niet voor extern gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:37 ]

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
ScriptFTP is ook een mooi macro programma, dat na x min. een bestand naar je webruimte kan kopiëeren.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik heb hier AutoFTP nog wel liggen die kan dat prima, maar is er dan een progje dat die stats in html of text naar je hard disk schrijft?

En dan zonder PERL en al die ongein svp, is lief aangeboden maar alleen voor zo'n stats friemeltje vind ik dat een beetje teveel installeer werk ;) (en ook onnodig op de hard disk staand)

Alvast bedankt!

\/ - Het is achterwege, niet achterwegen - \/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 18:08 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Modbreak:Even voor de duidelijkheid, je mag je thread pas kicken na 24 uur. Ik heb al eerder vandaag een post van je getrashed, en nu nog es 2. Als je binnen 24 uur iets wilt toevoegen, dan kan je gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Edit-knop.

Signature

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:36:
MRTG kan dat ook perfect, moet je wel een SNMP enabled netwerk device hebben (bijvoorbeeld een ZyXEL router / andere router die managable is icm SNMP. Of een managable switch (3Com, Cisco, HP, etc).

Dat geeft stats als:
[afbeelding]

Deze doet volgends mij geen FTP, maar dat kan je makkelijk zelf bouwen, icm een scheduled task, en FTP.EXE onder dosprompt aansturen. Je moet lokaal dus wel Perl hebben draaien, en een SNMP device is handig om de stats uit te lezen.

Verder ben ik niet zo'n stats PIMPer, iig niet voor extern gebruik.
Indien je netwerk device geen SNMP ondersteund kun je je traffic altijd nog laten meten door Windows zelf. Je kunt de service installeren door je Windows (xp) CD-Rom in je PC te doen en te keizen voor 'install aditional programs' ofzoiets. Het is sowieso leuk om deze service te installeren, hierdoor kun je behalve je traffic ook het CPU usage en Memory usage monitoren. zie http://renko.xs4all.nl/stats/
Je hebt ook PRTG Traffic Grapher (enkel w32 support) wat eigenlijk hetzelfde doet als MRTG, maar veel simpeler is om te installeren.

🌞🍃

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mja stats.....

Ik heb gewoon een prima 100mbit pijplijn, genoeg gepimpt voor mij ;)
Pagina: 1